Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Experiment s hrdinou

16. 10. 2001
7
0
5756
Autor
Kandelabr

zaujme vas to ???

Nyní můžeme s poklidem pozorovat člověka jdoucího přes ulici, který má všechny předpoklady k tomu, aby se stal hlavním hrdinou této povídky. Přechází ulici a ani se nerozhlédl. Naštěstí pro něj zrovna nejelo žádné auto, neboť pak by mohla nastat situace, že by řidič musel prudce svůj stroj přibrzdit, aby neohrozil hrdinovo zdraví. Možná bychom se i dočkali nějakého vulgarismu na hrdinovu adresu. Dalo by se předpokládat, že by si to hrdina taky nemusel nechat, třeba by se naštval, už tak byl dost špatně naladěn z práce.Mohl by řidiče vyzvat k pěstnímu souboji, což by nasupený řidič rád přijal. Asi by padla nejedna rána a chlístance krve z rozbitých nosů by zaneřádili oděv i silnici. Hrdina by řidiče pravděpodobně přepral, protože...je to prostě hrdina a hrdinové vždycky vyhrávají. Mohl by řidiče surově zbít a pak jej ještě párkrát kopnout, když už by se svíjel v bolesti na zemi, což by mohlo být pokládáno za jistý projev podlosti. Hrdina by pak mohl ukrást řidičův vůz, stát se tak řidičem. Vnucuje se ovšem otázka, stane-li se tímto krokem ze zbitého řidiče hrdina. Pravděpodobně ano, ale jaký! Vždyť je celý zakrvácený, od hlavy až k patě a má roztržený rukáv. Ale v očích mu plane nenávist.Ztěžka se zvedá a zdá se, že má něco s nohou. Bývalý hrdina a nynější řidič zatím v poklidu nastoupil a nezbývá než užasnout nad jeho ledovým klidem.Jsme jaksi znechuceni, ale zároveň mrazivě fascinováni jeho chováním a divíme se, že jsme si tohohle charaktera vybrali jako hrdinu prvního. Naštěstí toto drobné faux pas vyřešil tím, že se z něj stal řidič, což dokazuje nyní právě tím, že odjíždí. Jeho další osud je poměrně komplikovaný a víceméně nezajímavý. Hrdina se nyní o řidiči vyjadřuje poněkud vulgárně a kolemjdoucí chodci se na něj soustrastně dívají. Našel se i ochotný svědek, který hrdinovi nabídl, že vše dosvědčí. Hrdina má dnes opravdu špatný den. Začalo to spálenou topinkou ráno a pokračuje tímhle. A do večera zbývá spousta času. Hrdina vůbec nechce ani pomyslet na to, co mu řekne manželka, až se vrátí domů pozdě, bez auta a ještě se zakrvácenou košilí. S jeho štěstím mu žena určitě ani neuvěří, že je to krev a bude si myslet, že je to rtěnka. A začne hrdinovi vyčítat, že se vůbec nestará o rodinu, kašle na ni i na děti a tahá se se štětkama. Což je koneckonců pravda, ale co má do toho ženská co mluvit, žeano. Jenže manželka je neodbytná, rnka na košili je jasný corpus delicti a hrdina se už asi jen těžko vykroutí. Žena mu pochopitelně nezbaští ani ten výmysl o autě, určitě ho prodal a peníze propil, nebo ještě hůř, dal je té flundře, zatímco ona se může v práci div ne ztrhnout a doma je taky v jednom kole, darmo mluvit. Takhle večeřička by se hrdinovi líbila co? Ale vyzvednout fakany ze školy, to ho ani nehne! A že kluk propadá z matiky a neumí ani spočítat kolik je pět plus sedum je mu taky putna. Tak co má pak chudák ženská dělat? To hrdina samozřejmě netuší a taky je mu to celkem jedno, protože do ženských věcí on nevidí. Kluk je blbý po něm, to je jasné, ale aspoň má nějaký důkaz o tom, že je jeho, protože podobný je víc na souseda. A soused je vlastně taky trotl, takže zase nic. Hrdinovi nezbývá jiné východisko, než se teatrálně naštvat a začít nadávat. Chvíli si rozmýšlí, zda by nebylo třeba vhodné manželku nějak fyzicky potrestat, ale pak to zavrhne, protože přece jenom je to hrdina a hrdinové jak známo ženy nebijí. Aspoň v tomhle případě ne. Hrdina je mírně zklamán, protože se těšil, jak dá ženě pár facek a tak vyventiluje svůj celodenní stres, ale co se dá dělat autor mu to zakázal. Tak snad později, až autor usne nebo si odskočí na záchod nebo se nebude dívat nebo něco. Hrdina taky uvažuje o tom, že by se začal chovat nesnesitelně nudně a nezajímavě, aby o něj autor ztratil zájem. Pak by si mohl dělat co by uznal za vhodné. A jak si usmyslel, tak nyní provádí. Původně měl v plánu zaskočit dolů do hospody za chlapama, dát si pár pivek a probrat trochu situaci, ale to je příliš atraktivní a autorovi by se to mohlo líbit, takže to neudělá. Místo toho půjde asi spát a bude doufat, že se mu nebude zdát žádný sen. A hlavně žádný erotický. To by se pak autora nezbavil vůbec. A tak spí a zdá se mu o bílém čtverci v černém nekonečnu. Čímž autora docela nasral.


Zvěruška
07. 05. 2004
Dát tip
Mám raději ty tvoje andílky

mník
12. 05. 2003
Dát tip
Poslední věta :-)))

Helga
29. 01. 2003
Dát tip
Nápad je to dobrý, když jsem koukla na nadpis, zaradovala jsem se, ža na Písmáku je i literární experiment a natož ještě s hrdinou. Jenže nakonec jsem byla decentně zklamaná. Chtělo by to lepší vypracování - začátek ujde, konec je hodně dobrý, ale uprostřed to pokulhává docela silně. Jak říkám, opravdu dobrý nápad, jen škoda, že je tak nějak odfláknutý. (Mi přijde...)

suva
12. 01. 2003
Dát tip
u tothohle nevím, nerelaxuju...

JohnieBass
03. 01. 2003
Dát tip
No...Po pravdě řečeno, zaujalo mne to mnoha nedostatky, což mne překvapuje, protože tvé ostatní texty nejsou špatné. Nesouhlasím s myšlenkou, že hrdinové vždy vyhrávají, i kdyžje fakt, že potom text směřuje poněkud jinam. Jo a ženy, že nemaj mluvit do toho kam a za kým chodí "hrdina" , to je taky omyl, ostatně za to přijde odplata v podobě syna se sousedem:o) Poslední větou jsi úplně zazdil větu předposlední. Celkově tento text beru spíš jako recesi a uvolnění. :o) JB

MM
13. 12. 2001
Dát tip
* (někdy mám dojem, že můj autor by zasloužil vrazit pár facek)

alina
22. 10. 2001
Dát tip
:o))) jóóó, čteš se dobře :o)

Helča
18. 10. 2001
Dát tip
Líbí se mi moment se záměnou řidiče. mám obraty: "Bývalý hrdina a nynější řidič..." škoda že na to nenavazovalo: Bývalý řidič, nynější hrdina, se o řidiči, bývalém hrdinovi, vyjadřuje.... pak mi to přijde slabší Dobrý je zase závěr, kdy hrdina uvažuje o autorovi. (mohl by taky autor uvažovat o hrdinovi - udělat z toho takový duel, hru na schovávanou, kdo z koho)

KennyG
18. 10. 2001
Dát tip
hmm, kandelabr, dobry. *

Danny
17. 10. 2001
Dát tip
dobrýýýýý četl jsem jedním dechem tipuju

Onkel_A
17. 10. 2001
Dát tip
Joj to néni špatné, zvlášť ke konci. Akorát se nauč psát mezeru za interpunkcí a článek jedním fontem, to se hodí.

mas tam par divne formulovanych vet a nepresnosti, radim si to jeste jednou a poradne procist,ale text zaujal :)) velmi :)

:-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD*** sem se fakt zasmál:o)))))))))) tip*

zoo
16. 10. 2001
Dát tip
Taky zasmála. Dík. :-)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru