Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Podzimní depča :)

Výběr: Bix, Albireo, , Petr_Pan, Print
24. 10. 2001
42
1
7309
Autor
blbjenka

... ale nebujte, prej bude líp... říkala to Tina... :))

Rozkvetlo bodláčí

do nachova

má ústa nestačí

na půl slova

 

 

Jablka nahnila

vranám venku

síla mi nezbyla

na myšlenku

 

 

Myšími dírami

žaluji ti

že schází víra mi

na přežití...


1 názor

Dolfiness
06. 06. 2008
Dát tip
delikátní, byť stručná ;) *


Horavin
28. 04. 2006
Dát tip
Poslední kritice nerozumím, nechce se mi smířit s tvým nickem. Ani Blbjenka, ani Chytřenka. Více se mi líbí Bylinka. Někdy špatně vidím na klávesnici, odpustíš mi pár překlepů?

Lotoska
04. 11. 2004
Dát tip
úsměvně bombastické :-) *

inblue
14. 06. 2004
Dát tip
Konečně, konečně... Něco výtečného, krásné rýmy, přesná délka...moc líbí*

blbjenka
01. 06. 2004
Dát tip
pane básníku, nepřikyvujte kýči, mohl byste si pokazit image :)


Tries
31. 05. 2004
Dát tip
uf... taketo stavy mavas casto? ja tiez. ale je to dobré...

Petr_Pan
30. 05. 2004
Dát tip
Je mi nesmírnou ctí že mohu z V obyčejného udělat V tučné...

Další melacholický, krásný kousek. Tip

guy
22. 04. 2003
Dát tip
Napsané je to ... příliš hezky na tohle téma ***

Ženatej
08. 04. 2003
Dát tip
No... Hlavně, žes' přežila... ;-)*

rainman
03. 10. 2002
Dát tip
dokonale vykrystalizovaná depka, krásně vystižená :-)*

Merle
26. 03. 2002
Dát tip
JOjo..

JohnieBass
27. 12. 2001
Dát tip
No, blbjenko! Nevím, nevím, připadá mi to takové plytké. Nezlob se! Měj se hezky (:o) J.Bass

Woland
17. 12. 2001
Dát tip
V jednoduchosti je síla. A krása.

Prokletí
02. 11. 2001
Dát tip
asi to bude znít divně, ale dle mého mnoho povyku pro málo :-/ je to pěkné, víceméně líbivostischopné, ale tak nějak... nic světaborného... promiň mi m. 8c)

Bacil
31. 10. 2001
Dát tip
Vio, já nejsem tak sečtělý a řídím se víc citem, ale přece jen mi dvě slovesa vadí méně, když se liší aspoň časem, než když se vůbec neliší. Kromě toho si myslím, že gramatický rým nezakládá samotný fakt stejného slovního druhu. Co třeba podstatná jména, která se liší rodem i pádem (městy / nevěsty)? Podle mě v takovém případě o gramatický rým nejde, a pokud snad podle nějaké definice ano, tak rozhodně ne o rým, který by měl být vnímán negativně, rušivě. Ale snad spíše ne - já myslím, že ten pojem "gramatický rým" znamená, že místo aby básník hledal dvě slova, která se náhodou rýmují, si ulehčil práci tím, že zrýmoval dvě, která se rýmují nikoli náhodou - prostě proto, že jsou ve stejném gramatickém tvaru. A to je podle mě případ "o botě/o slotě" ale už ne "o slotě/pro kotě", protože je "náhoda", že šestý pád slova "slota" zní stejně jako první pád slova "kotě".

Vio
31. 10. 2001
Dát tip
Bacile, jak sis všiml, ani já si nejsem tak zcela jist. Své pochybnosti jsem v minulé reakci vyjádřil. Donutil jsi mě, abych si to trochu oživil, takže se na to doma podívám a pak se k tomu vyjádřím znovu ;-)

Bacil
31. 10. 2001
Dát tip
Díky, taky se podívám, co k tomu kde najdu :-)

femine
30. 10. 2001
Dát tip
!*°...

blbjenka
30. 10. 2001
Dát tip
Vio: jo, to jsem chtěla vědět, dík

Petula
30. 10. 2001
Dát tip
Čisté...

░▒▓~_~▓▒░
«*»


Vio
29. 10. 2001
Dát tip
Blbjenko, gramatický rým je to proto, že se jedná o stejný slovní druh, čili sloveso. Jednotné ani množné číslo, podle mých jistě ne dokonalých znalostí, na to nemá vliv. Snad se nemýlím ;-) Samozřejmě je to legitimní druh rýmu a básnický prostředek. Bývá jen hodnocen jako slabší, protože se snadno používá, např. díky podobnému způsobu sloňování sloves. Proto se ho někteří básníci snaží vyvarovat resp. používat co nejméně. Stačí? ;-) S úctou Violator ;-)

Helča
29. 10. 2001
Dát tip
taky mi tam nic neškobrtá *

cup_of_tea
28. 10. 2001
Dát tip
Docela pekny !! *** :-)

Janis
27. 10. 2001
Dát tip
*

(závorka)
27. 10. 2001
Dát tip
jo (líbí) T na depku (od závorky) Pepku

papouch
27. 10. 2001
Dát tip
ňuf Ňúf pííp :-) a v pátek přiletěli do Slatiny havrani

Mahoney
26. 10. 2001
Dát tip
hezky sladěná slovíčka... a jestli tu někomu něco škobrtá, tak má vadu sluchu buď on, nebo já :)) děkuju alince za pozvánku... ...*

Vio
26. 10. 2001
Dát tip
Gramatický rým slovesný jen jeden. To je OK. Poslední sloka je naopak díky slovosledu a rýmu dírami-víra mi zajímavá. TIPík

Bacil
26. 10. 2001
Dát tip
Ještě poprosím: Blbjí, příště větší, čitelnější a jinak barevné písmo, musel jsem si to překopírovat mimo, abych to přečetl. Možná, že některé prohlížeče to zobrazují čitelněji, ale můj tedy tak, že to není ke čtení :-(( Ale za to překopírování to vážně stálo, děkuju.

blbjenka
26. 10. 2001
Dát tip
Vio: vysvětlení, prosím, aneb trocha teoretického dovzdělání mi neuškodí :o). Nezbyla / nahnila je gramrým, i když je to jednou jednotný a jednou množný číslo ? odpovím si sama, asi jo, když to řikáš :o) tak nic, dík :)) Bacílku : a tos mi nemoh říct dřív, když už jsi tu byl ? bejvala bych s tim něco udělala, páč mně se to zobrazuje hezky a fakt mě nenapadlo, že to někomu nejde přečíst... teď už to měnit nebudu, tak příště :))

Skleboun
25. 10. 2001
Dát tip
wow :)) myslim, ze v predchozich komentarich uz bylo receno vsechno, takze (jenom) tip

alina
25. 10. 2001
Dát tip
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *......... a dala bych těch Ťípů ještě víc, kdyby to šlo!!!

alina
25. 10. 2001
Dát tip
avízkááááá..........

Bix
24. 10. 2001
Dát tip
úú, prekvapilo !! dooosť dobré ! :o) všetky tri slohy sú si rovnocenné, veľmi jednoduché, jasné a prehovára to ku mne :o) škoda toho názvu, Tvoje krásne dielko ani zďaleka nevystihuje a prezentuje ho takmer ako blbustku - a tou nie je ! bodláčí*** jablka nahnila/vranám venku ****** myšie diery v spojení so žalovaním niekomu - nedokážem vysvetliť, ale je to veľmi naliehavé nijaké gramatické rýmy trošku "škobrtnutie" v poslednej slohe - zachovávaš rým dírami - víra mi, ale brániš prirodzenému slovosledu ale aj tak, nepomôžem si, nejde to :o)

Cavalera
24. 10. 2001
Dát tip
tip!

Renda
24. 10. 2001
Dát tip
Krásná, smutná a dnes mi sedí. ***

Albireo
24. 10. 2001
Dát tip
Chytřenko, tohle je krása! Já u té myšlenky klopýtnutí necítím a ten inversní slovosled v předposledním verši považuji za naprosto snesitelný. Summa summarum: přidávám se k Bix s tipem i s Výběrem. Bix: Blahoželám k pasovaniu na redaktorku.

Astalavista
24. 10. 2001
Dát tip
Na myšlenku zbylo!!!**

depresivní,ale to je taky umění..;-)) jinak krásně popsané..tip

rs232
24. 10. 2001
Dát tip
Hezký!

Naso
24. 10. 2001
Dát tip
Auuuu, toto Nasa krásne krásne krásne zabolelo. Jendoduché a pritom tak šarmantné a tak poetické! T.

Ber
24. 10. 2001
Dát tip
nádherná ....výstižná **** přečetla jsem se tam...

Danny
24. 10. 2001
Dát tip
opravdu v tom ten pocit je. tip.

Amanda
24. 10. 2001
Dát tip
Jednoduche a tolik vyrecne... libi moooc

blbjenka
24. 10. 2001
Dát tip
díkiss, zlatíškové :)) ☼ to Bix: k tomu názvu: schválně jsem to chtěla tím názvem trochu schodit, ne snad směrem k blbůstce, ale aby to nevyznělo zbytečně depresivně, aby bylo jasno, že je to vyjádření velmi chvilkové nálady, ne nálady celopodzimní nebo nedejbože celoživotní :)) k předposlednímu řádku: já vim, ale doufala jsem, že si nevšimnete :)) ...

Krel
24. 10. 2001
Dát tip
smutnokrásné...!*

Normálně básničky moc nenavštěvuji, sem jsem juknul kvůli názvu (taky trpím na depky) a nelituju, že jsem vstoupil.:o) !*

Bacil
22. 10. 2001
Dát tip
Smutná krása; tip, aby bylo líp...

Kastel
22. 10. 2001
Dát tip
... je dobré mít se na co těšit - zatím alespoň tip

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru