Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Láska z papíru

22. 10. 2001
13
0
2497
Autor
dablik008

K.H.Máchovi... trochu mimo sebe...

Poslední tón

podvečerní sonáty

už vyzněl

do prázdna

 

v majácích

vyprahlých očí

byla už stejně tma

a stopy listí

 

to mauzoleum

Petřínských laviček

růžovým svetrem

vyhrnutým nad lokty

upustilo

řinčící expres

z Havany

do Božkova

po obezřetných doušcích

 

jednou jí stejně

budu líbat

se soucitem

koše padlých hlav

 

milenci

ze studu před tmou

složili

ruce do klína

a v čekání

na světlo hvězd

našli jeden v druhém

prázdné ortele

 

s razítkem Promlčeno

 

prošeptali se

do soumraku

kdy tady mají

jiskřit

soukromé požáry

osrdečníku

 

byla zima

 

listopad stiskl

bláhové veršíky

zuby deště

snad dřív než dospěly

 

láska stékala

po kamenných tvářích

a po kapkách

 

rozmáčela srdce


Imminici
08. 12. 2005
Dát tip
TIP

Janis
26. 10. 2001
Dát tip
*

Mea
26. 10. 2001
Dát tip
Háma: no hned jak něco napíšeš, máš jí tam ;oD

Gastarbajtr
25. 10. 2001
Dát tip
jojo, petřínské lavičky...:-) *!

Krel
24. 10. 2001
Dát tip
zajímavý...některé části jsou skvělý, některý míň. ale celkově se mi líbí..

Cavalera
22. 10. 2001
Dát tip
Jejda .. sorry ďáblíku, ale ikdyž se to zdá být skvělý, tak hned první sloka je snad pomilionkrát obehraná písnička se stále stejným kabátem v rukou kdekoho ... no druhá sloka .. minimálně její první polovina je taky dost kýčovitá:-)ú) ... řinčísí expres odkudsi kamsi jsem taky myslím už leckde slyšel:-) .. sloka s tím košem a líbáním .. no přijde mi trochu neobratně neohrabaná:-)) nevím .. ty osrdečníky a láska a kapky, k tomu listopad ... nedělal jsi to celý jako kompilaci ze zapomenutý čítanky? .... Zdá se to být dost na efekt .. ale bez dlouhého trvání ... soráč, snad se příště polepším:-) Cava:-)

Print
22. 10. 2001
Dát tip
*!!!

nebraska
22. 10. 2001
Dát tip
mne sa to dost paci, a tiez to nevidim nejak myslienkovo prazdne :)

Climaster
22. 10. 2001
Dát tip
:o))))))...už si nesmíš zahrávat...:o)))...sledují Tě i na záchod...:o)) ....jasnej /*/..¨!!!!!!!!!!!!

Háma
22. 10. 2001
Dát tip
Však víš, že já nejsem na to hodnocení, ale už jsem viděl i lepší. Mea: nechceš mi taky napsat nějakou krásně žlutou kritiku? :o)

Pepo
22. 10. 2001
Dát tip
****

Matyjustin
22. 10. 2001
Dát tip
Mea: Potlesk :-) Dablik - Ť!!! a potlesk ještě větší, dám si do nej :-)

dablik008
22. 10. 2001
Dát tip
ja vas mam rad vsechny, kriticky, nekriticky, zluty, bily, proste vsecky :o))) dekuju...pekne ;o)

Diana
22. 10. 2001
Dát tip
Já jsem jen jednoduchá, přízemní dušička a báseň tedy vnímám po svém a sice jako podzimní smutek. Rozteskňuje mne mlha, marnost, tušení zimy a vůbec, jaro daleko. Ani mi to,ďáblíku, nerozmlouvej, stejně bych nic nepochopila. Báseň se mi líbí a tak dávám TIP.

alina
22. 10. 2001
Dát tip
....".našli jeden v druhém prázdné ortele s razítkem Promlčeno..." ................................................se mi líbí!

Astalavista
21. 10. 2001
Dát tip
Uff, snad mimo tebe, ale jinak do živýho....!!!***

miklunka
21. 10. 2001
Dát tip
:o( krásný...TIP!

zoo
21. 10. 2001
Dát tip
Jednoduše plynoucí. Pěkné.*

kafka
21. 10. 2001
Dát tip
tak už...? ;-) spala jsem nedobře :)) ***!

dablik008
21. 10. 2001
Dát tip
kafi...no...to neni ona ;o)) a s tim spanim bys mela neco delat :o))

kafka
21. 10. 2001
Dát tip
ďáblíku, já??? To ty přece! :)))

Vaca
21. 10. 2001
Dát tip
dobré....moc dobré...

dablik008
21. 10. 2001
Dát tip
jaaa?? ja nic, ja hluchej muzikant, takovy za nic nemuzou ;o)) natoz pak za nedostatek ciziho spanku :o))

Mea
21. 10. 2001
Dát tip
Je to plný dost nenápaditejch metafor, myšlenkově tak nějak prázdný a eště zbytečně dlouhý ... buď sem nějakej nasranej nebo by Mácha neměl moc radost :o)

dablik008
21. 10. 2001
Dát tip
:o))) o Machovi to predne vubec neni...teda okrajove asi ve dvou radcich :o)) a myslenkove prazdny to taky neni :o)) tak esli bych teda moh poprosit o to hlubsi zamysleni...tak...kuju ;o))

Mea
21. 10. 2001
Dát tip
jako že by neměl radost, že je mu věnovaný něco takovýho ... já už to podrobil ... tak teda: 1. sloka: neobratná metafora setmění ... 2. sloka: maják očí ... prostě že sou důležitý, že si jich všimneš ... nebo že bys měl ... ale byla tam tma, tedy bez zájmu ... stopy listí, možná jenom konstatování, že je podzim, hodně vzdáleně by mohlo být myšleno životní "seschlost" či seschlost myšlenek ... 3. sloka: zpitá a zkouřená ... nejspíš myšleno obrazně, teda doufám :o) 4. sloka: líbat se soucitem koše padlých hlav ... blbě zvoleno! Buď je to tedy smrtelně, tudíž bez soucitu, nebo se soucitem s těmi mrtvými, ale to by tam spíše bylo se soucitem s košem padlých hlav, což by také moc nevyřešilo, jelikož zde by přicházel v úvahu ještě další význam ... 5. sloka: prázdné ortele s razítkem Promlčeno ... byli zticha, věděli co vědí, co chtějí říct ... 6. sloka: holé konstatování stejně jako "byla zima"... pokud bylo míněno, že jiskry nezahřejou, nebo že ohníčky nevzplanou (zdravím Miklunku) bylo to špatně a nepříliš jasně konstatováno ... 7. sloka: tak zuby deště ani nebudu radši hodnotit ... celá sloka jen plané konstatování, spíš taková paralela s autorovou snahou psát (:oD já se rád vysmívam, co? :o)) 8. sloka (ta poslední + řádek na konci): buď význam typu slzy-smutek nebo déšť-jihnutí (fuj to je vošklivý slovo) srdcí ... opět nejasné ... takže mi vyšlo, že pokud čtenář neví, co se dělo (ani nějak náznakově) bude naprosto zmaten ... a to mu moc nepřidá :o)

dablik008
21. 10. 2001
Dát tip
:o))))) ze dekuju za zlutou kritiku :o))) a snahu psat teda holt omezim no...na tri stupne pod nulou :o))

Mea
21. 10. 2001
Dát tip
To ne! psat se snaz! kdyz ja se na to vykaslu ... ja se jenom vyjadril, nerek sem ti, at des do kelu, jasny!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru