Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Otevři oči

19. 03. 2010
4
10
1093
Autor
Saša Deda

Výzva pro nejdůležitější životní počin každého člověka. :-)

Otevři oči!

Otevři ústa a zařvi!

Ayahuasca, holotroping či LSD

otevírá jen brány

toho

co je hluboko skryto

co se dá odhalit

i jinak

 

Proraz brány

které střeží

démon zapomnění

démon popření

a sebenenávisti!

 

Otevři oči

před vlastními slabostmi

a sakra

přijmi,

že nikdo není dokonalý,

že dokonalost neexistuje,

a že jediná bytost,

která by tě měla přijímat

a milovat

takového jaký jsi

JSI TY SÁM

 

Zakřič nespočetněkrát:

Miluji se!

Miluji se!

Miluji se!

 

(Opakuj tolikrát a tolikerými způsoby, než pocítíš klid.)


10 názorů

Ostrich
20. 08. 2011
Dát tip
Klid je přece na konci té básničky - jako výsledek oné změny :o) Proto jsem se ozval tímhle způsobem. Ono přání klidu je v tobě skryto - a i když vědomě píšeš o změně, vlastně píšeš o změně ke klidu :o) Pro mne to je tak, že "čím větší klid, tím větší pohyb"... klid není cíl.... je to nejlíp v oné metafoře chůze - klid jedné nohy je jistota a opora, aby druhá noha mohla vykročit a být ve vzduchu - ale jakmile ona získá oporu a jistotu o kus dál, tak ta noha první zase musí vykročit - nikoliv zůstat stát "v klidu" :o) Aneb není potřeba jen nějaká jedna zásadní změna, třeba v přístupu k sobě - a pak bude klid :o) Ani náhodou, to by bylo málo :o)

Saša Deda
18. 05. 2011
Dát tip
Díky, Ostrichu, zajímavé, že Ti básnička evokovala klid. Je vlastně o změně - o změně pohledu a přístupu sám k sobě. Za jakýchkoli podmínek. Takže jsme vlastně ve shodě. :-) Díky za zájem.

Ostrich
16. 08. 2010
Dát tip
Klid je smrt. Hledat klid je tudíž slepá cesta vývoje. Co přinesly kultury, které šly tímto směrem? Smířit se s nemocemi a dalším utrpením, nevynalézat, nepoznávat, neměnit sebe a svět - to je jako naprogramovat si spokojenou cestu na hřbitov. Milovat sebe samého - ano, samozřejmě. Ale to, co by se dalo nazvat sebepřijetím, lze uskutečnit jen přijetím sebe sama v tom samovolném vnitřním i vnějším pohybu, v nepokoji, v růstu, ve změně - nikoli v klidu, stabilitě, umrtvení. Jakkoli změny bolí - to je život. Bolest změn je životodárná. Ostatně - bez bolestné změny bychom se ani nenarodili:-) Ale básnička to je hezká - jinak bych k ní nic nepsal:-)

Saša Deda
15. 08. 2010
Dát tip
Díky Elleanor

Elleanor
29. 07. 2010
Dát tip
vyzkouším, zda tobude funovat:) *

Bíša
23. 03. 2010
Dát tip
Dokonalost je nudná...

právě proto píšu střízlivý...

Saša Deda
20. 03. 2010
Dát tip
:-)) to byla taková provokace, kapku as Morrisonovská, díky, odtamtud je to takové hlubší, já vím... ad vřískání, nejde o hlasitost, ale o prožitek :-)

sepiolite
20. 03. 2010
Dát tip
od "že jediná bytost..." se mi to líbí ale, sakra, vřískám celej život a klid nikde!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru