Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

poslední kterou prahnu

Výběr: a2a2a, Markéta, Print
02. 05. 2010
41
31
5535

 

 

 

zhnětl jsem ji z hlíny a díky víře

vyryl ústa z cizích hlasů

a právě tehdy řekla: „zvíře

buď básník a žij bez přesčasu…

 

…bez zvláštních vratných kliček“

za vlasy z drátů prosím a jsem jiný

a chci vyčíst z jejích víček

že jsem barbar        a ona zvěst mé obětiny

 

 

 


31 názorů

Elyanne
14. 07. 2010
Dát tip
!

Eileen
15. 06. 2010
Dát tip
já tě žeruuu pod tvýma slovama padám a klečím v úžasu jo jo : )

Kuchot
11. 06. 2010
Dát tip
ani nevím, proč jsem dřív nezavadil, druhá strofa je direct hit*

chanson
28. 05. 2010
Dát tip
fakt super :) T* ty přesahy a rýmy

Miroslawek
14. 05. 2010
Dát tip
Whitesnake: tvému P.S. nerozumím, neboť nebýt jakéhosi aktuálního příspěvku na titulní straně, vůbec bych nezaregistroval tvou existenci nebo se tedy alespoň nepamatuji. Avízo jsem ti posílal proto, že jsi byl jeden z těch, kteří se vyjadřovali k formě a domníval jsem se, že by tě mohlo zajímat autorovo vysvětlení k tomu, jak to s oním rytmem myslel nebo nemyslel a případná diskuze, která by se následně mohla rozvinout. Autor se zatím nevyjádřil a k diskuzi s tebou nemám důvod, protože jsi kromě určitých tvrzení zatím žádné argumenty k diskuzi nenabídl. Takže já s těmi svými stále čekám na Augustina.

Whitesnake
13. 05. 2010
Dát tip
Můj názor se rovněž nezměnil, po formální a metrické stránce v pořádku, byť jsem si jako čtenář musel v určitých momentech (např. v rámci závěrečného verše) jemně přizpůsobit akcentaci. Ideálním stavem samozřejmě je, kdy to čtenář dělat nemusí a autor mu poskytne véceménně metricky plynulý tvar, ale existují podstatně větší prohřešky proti rytmu. Příliš jsem nepochopil tvé avízo - téměř vždy dochází k názorové diferenci, což sám dobře víš, a já svůj názor uvedl. Osobně tě ovšem nepovažuji za bůhvíjakého diskutéra, protože téměř vždy dáváš ve svých komentářích přednost třeskutě vtipným odsudkům a šlehům, proto považuji tvé avízo spíš za snahu provokovat a vysmívat se. Pokud tomu tak nebylo, omlouvám se :-) PS. A opravdu pořád nemusíš předjímat, že ti mé příspěvky nevoní, to jsem již opravdu poznal a nijak těžké spaní z toho nemám, věř nevěř.

Miroslawek
13. 05. 2010
Dát tip
No, můj názor se nezměnil, pořád to s tou tvojí tvorbou vidím stejně. Nicméně vznikl tu jistý spor (Mimoň vs Ian Storm) ohledně formální dokonalosti, umění vázat verš. Zajímal by mne tedy tvůj názor, zda si myslíš, že se jako autor vyznáš v rytmu vlastního verše a pakliže ano, pak musím říct, že bych stál o vysvětlení (nebo alespoň nástin ;) Předpokládám, že někteří další také. Díky

Print
08. 05. 2010
Dát tip
...až to uráží*

dadadik
08. 05. 2010
Dát tip
mně líbí a etra první sloka**

Ian Storm
07. 05. 2010
Dát tip
Formálně dokonalé? V jakém vesmíru? A jo, já jsem vlastně na písmáku... Já nevím, myslete si o mně klidně že jsem pablb, ale jestli vám to přijde rytmicky v pořádku... Jen si to zkuste přečíst nahlas tak, abyste se nezadrhávali v hrubých švech přesahů téhle básně. Taky zjistíte, že zakopnete už o "a" mezi hlíny a díky, které bourá verš daného řádku. A že další "a" před právě je opět časově nadbytečné a přetahuje verš, který by jinak do sebe zapadl... A vůbec, všechny "a" kromě toho před žij bourají verš, daly by se říct jen s uděláním pauzy po a, která by byla nesmyslná kontextuálně vzato, všechny by musely být odsazeny na začátek samostatného řádku, protože z hlediska verše jde právě o nic jiného než o zvukové předěly. A pokud jde o obsah... Hníst někoho z hlíny je ukázkové klišé, vlasy z drátů také nejsou nic nijak přínosného a ten zbytek... Kdyby bylo jasné PROČ to tam tak musí být, ale ono není, je to jenom krasomilné. Vyčíst něco z víček nebo vyrýt ústa z hlasů by třeba mohlo být zajímavé, kdyby to mělo nějaký symbolický přesah. Jiný než přímočarý oslí můstek - ústa-hlasy, číst z očí-číst z víček. Jsou to jen prázdné pokus o neotřelost. Jestli chcete, tak mě tu můžete ukřižovat, ale Augustin Šípek je jen mlátič prázdné slámy a a2a2a je sám stokrát lepší básník, který narozdíl od většinu poétů tady chápe, že volný verš neznamená, že to nemá žádný verš, takže nechápu, proč tohle doporučoval. Kdybychom se vrátili v čase, tohle by bylo něco, co by za národního obrození napsal Tyl. No, je fakt, že Tyl by měl navíc... Ale to je vedlejší - jen bych řekl, že já jsem byl vždycky fanda Máchy.

Kačírek
04. 05. 2010
Dát tip
z tvých věcí nikdy nejsem moudrá, ale něco v tom je, něco v tom je a já netuším co, ale je to dobrý - "a viděl, že je to dobré".

A.H.
04. 05. 2010
Dát tip
Jistě krásná oběť. *t*

ponedělí
03. 05. 2010
Dát tip
velká slova. pro mě moc těžká.

koloušek
03. 05. 2010
Dát tip
T*

Zuzulinka
03. 05. 2010
Dát tip
*

javavia
02. 05. 2010
Dát tip
Pěkně vázané*

poklona, je to zničující TIP

Oldjerry
02. 05. 2010
Dát tip
abstraktní nyšlení je základem této formy, která dokáže říci více, než je napsáno. Básník tu podle mne není klišé, je součástí citace, neboť i když báseň je v "ichformě" výraz básník je součástí té citace, navíc v neobvyklé, neznámé, nové vazbě. *


Toscana
02. 05. 2010
Dát tip
líbilo - jako tady u tebe takřka vše *t

moorgaan
02. 05. 2010
Dát tip
povedené zhnětění..**

Metta
02. 05. 2010
Dát tip
vtipné

Max Hutar
02. 05. 2010
Dát tip
Formálně samozřejmě dokonalé, tomu nelze nic vyčítat, konečně zase někdo, kdo to tu umí s vázaným veršem... Obsahově se mi to ale zdá o ničem, nějaké vztahy s femme fatale a její přidělování břečťanových listů autorovi (slovo "básník" je v básni klišé)...

Romarin
02. 05. 2010
Dát tip
Mně se líbí! :-) T!

Whitesnake
02. 05. 2010
Dát tip
typický AŠ - stylově originální, rafinovaný v metru i v chytrém vedení veršů s přesahy - ovšem na druhou stranu i již léta stagnující. Byť nechybí dynamika - chybí napětí mezi verši, málo to jiskří (snad až na údernou pointu). Proplyne, neovlhčí...

Norsko 1
02. 05. 2010
Dát tip
takové biblické. holubí

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru