Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

poražený

Výběr: hermit
31. 10. 2001
3
0
1769
Autor
Vyjan

Tato báseň je hrozně patetická, ale myslím, že jsem ji potřeboval napsat. Viktor Dyk a Josef Svatopluk Machar by se nad ní jistě zamračili, ale snad by mě pochopili...

těžko z koně sestoupit

těžko naskočit

s  očima zazděnýma

v aréně porážky

 

tedy do sedla větru

a bij se  se mnou

čtyřikrát degradovaným

sedmkrát

proklátým

 

anebo

 

zůstaň ležet

v hrobu otupělosti

nedoplazíš se

k hrobu vlastnímu


Ribi
02. 11. 2001
Dát tip
tak hádam, že ani neviem...odchádzam s porazeným...pocitom... (nabudúce sa usmejem)

Krel
02. 11. 2001
Dát tip
je to takové hrozně těžké..drtivé..zatlačilo mne to až někam dolů a mě se ani nechce znovu zvedat ze země...zařazuju do klubu...

hermit
31. 10. 2001
Dát tip
já se nemračím... :-) t*v (degradovým, nebo degradovaným?)

Wopi
31. 10. 2001
Dát tip
**

Bacil
31. 10. 2001
Dát tip
Já se taky nemračím, ale míjím se s tou básní, jistě pěknou.

Pája
31. 10. 2001
Dát tip
*

kafka
31. 10. 2001
Dát tip
já se trošku mračím :-/ první sloka - paráda (až na ty zazděné oči... to znám už od Janis ;-) druhá sloka - super! poslední.... mračím . . . . (raději se vrátím později)

Vyjan
31. 10. 2001
Dát tip
kafka: Zazděné oči - ano je to v jistém smyslu stará vesta (nejen Janis, ale taky např. J. Kainar - Bombardovací blues), ale já právě často používám jistých náznaků, citací, parafrází za účelem vlastního odosobnění - všechno schválně. Nepíšu od srdce. Nesnažím se ani o originalitu v jednotlivostech. Spíš chci ony známé jednotlivosti vřadit do nových, nečekaných souvislostí a vztahů . Druhá a třetí sloka jsou siamská dvojčata, potřebují se navzájem: druhá má vzlet, patos, třetí až olověnou tíži, drtivou zemitost.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru