Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

**Poem vánoční 2006 aktuálně 05/2010**

10. 05. 2010
1
12
2034

**) Starogermánské přísloví: Je lépe zemřít jako svobodný člověk, než být v dalším životě otrokem.

„Vánoce jsou svátky klidu.

Nezkoušejte naši třídu.“

- To ve škole jsme slýchávali,

Často i na školní tabuli psávali.

 

A opravdu je třeba seriozně a vážně,

České vánoce (ale i jiné) si chránit a nežít jen tak vlažně.

Ani sladkosti a řízky, co nacpeme si do bříšek,

Ty nám nenadělil ani Děda Mráz, ani Santa Klaus, ba ani Ježíšek.

 

Tak, jak jsme svůj život doposud žili,

A jaké životní hodnoty známe,

Tak takový osud jsme si zasloužili,

A takové i vánoce máme.

 

K vánocům nepatří honička, stres, či boj o „koryta“,

Kdo tento klid narušit se snaží,

Tomu ukážeme, že známe svoji cestu,

I tu, pro rezatou flintu do žita.

 

Na vánoce (ale i jindy) má být klid a veselo,

néé aby se na lidi „něco“ zkoušelo.

 

Kdo přesto na lidi ve vánoční době (i jindy) něco podlého chystá,

Tak na toho bacha, může to být pěkná krysa nebo jiný masochista.

Nakonec, uškodí si snad hlavně přece jen sám sobě,

Přesto, ať už jsou raději všichni komouši a ostatní jejich „přátelé“ v hrobě.

 

Při tradicích zůstaňme raději v objetí našich hranic,

Ať už jsi žena, muž, dítě, panna nebo panic,

Není ostudou a hanbou mít svoje národní, rodinné obyčeje a zvyky,

Pak alespoň nebudeme muset se shrbeným hřbetem „leštit“ kliky…

 

Je užitečné mít svoje patrony, hrdiny a vzory,

S jejich pomocí lze přenést těžká břemena i „hory“.

Mám štěstí.  Mým hrdinou je drakobijce svatý Jiří,

Před nímž se klepou, jak známo, všichni hadi, slizouni i štíři.

 

Je i mocná síla, tryskající z odkazu a duší  našich předků,

Ta nás jistojistě vede životem i po světě celém,

Snadno tak rodinu, pravdu, Svobodu, lásku, tradice i hranice si uchráníme!

A bude-li to nezbytné - třeba i vlastním tělem! **)

 

J.Š. 10.12.06, aktualizováno 10.5.2010


12 názorů

Jo v té GP je den otevřených dveří od 8.30 do 12.00...v tu sobotu.To se ti ozval Puškin se nedivím, ale může přijít i kouzelník.

Jo, Kiwagamo, představ si ještě, že mi také napsal A.S.Puškin zde z písmáka, že prý jestli nepřibydou nějaké další tipy, tak mi je bude muset poslat on až ze záhrobí. Prý z kolegiality. Ještě dodal, že to prý dělám podobně jako on , když psal proti carovi Mikulášovi. Jen se mu prý zdá, že v těch angažovanějších (doufám, že to není nějaké sprosté slovo) verších jsem prý ještě údenější než on Puškin. To je zajímavé neb Puškina jsem vždycky, i přes jeho proklamovaný romantismus, považoval za "úderňáka". Přiznám se, že mi to docela zalichotilo. Inu, co chceš od nezkaženého 19.-tého století. Zdar a sílu! J.Š.

Tóru_Hagita: Omyl, moc nezrela, od první produce pro německým kapitálem vykořisťované dělnictvo ve firmě Glatt Pharma v HK ležela bez ladu a skladu v šuplíku. Teď se mi zdála zase doba aktuální pro její vytažení. A úpravy? Jen minimální neb stále já pociťuji to samé při tak trochu sebestředném čtení svých textů. Píšeme přece hlavně pro sebe a ne proto, abychom se zalíbili nějakým vševědům-papouchům nebo nedej bože kritikům! Přesto děkuji za názor. Zdar a sílu! J.Š.

Kiwagamo, všiml sis, jak je ten vševěd-papouch nebetyčně vztahovačný! Bere vše moc vážně, osobně a možná, že slyší i trávu růst. Když posílá ty svoje "perly". Ale je to z jeho strany jenom výhoz "perel" sviním a hráchu na stěnu. On ten vševěd-papouch seje tak trochu vítr, ale kdo ví, co nakonec sklidí skutečně! O ty jeho názory stojí, jak se zdá, čím dál víc méně lidí. Zdar a sílu na Písničkářích VI. zítra 12.5.2010 19,00 hodin v AC v Hradci Králové! Čert tě vem! Jirka Š.

T.

papouch
10. 05. 2010
Dát tip
chudák

Ano jistě, jistě ...Ale není čas na na nějaké pilování. Kdy, když né teď, kdo když né já! To je to správné heslo pro dnešní dobu a pro současnou lůzu! To vše pohledem jednoho písmáka z hřbetů dvou set koní skrz polonedopitou láhev Tramínu červeného - bílého. Jak je vidět, i nápojové etikety od tak dobrých moků jako je moravské víno lžou jako, když tiskne... Zdar a sílu! J.Š.

Glomma
10. 05. 2010
Dát tip
Pekně se chceš se životem prát :) ale jinak to kapku pokulhává...

Norsko 1
10. 05. 2010
Dát tip
najdeš v sýru

Norsko: Ale ano, vlastně máš tak trochu pravdu. Ale jenom prezentuji svůj názor, který jsem si vymyslil již před zhruba třemi lety. Že je to odvážné? V tvých očích asi ano, pro mne je důležitější, že jsem svůj názor za ty tři roky příliš nesamozcensuroval do měkka, ale spíše naopak. Za tvůj názor děkuju. Zdar a sílu! J.Š.

Norsko 1
10. 05. 2010
Dát tip
odvážné. neseš kůži na trh

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru