Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Stromová

16. 05. 2010
17
24
2607
Autor
Garay

Vysochals strom
přemoudrý pane
A vzduch chutnal
hořkým stéblem
pampelišky
Ztěžklý byl
až běda

Budu ti chybět
až jedno odpoledne
zmizím?
Zůstanou jen
obrysy
a mělký důlek
na polštáři
A pak ani to

Ptáš se proč?
Proč ne?
Chci se nechat
hladit
jemnými dlaněmi
tvého stromu
A to vyžaduje
stát se vílou
plnou invencí
a navíc cizí
(neumím být nevěrná)

Nedívej se na mne
tím svým staronovým
pohledem štěněte

Tys sám
vysochal ten strom


24 názorů

Garay
23. 05. 2010
Dát tip
Jo.

a2a2a
23. 05. 2010
Dát tip
Garay, je to především tvá báseň a proto se drž svého přesvědčení, myslím si však jako pohled zvenčí, že je to čistší i hezčí bez toho, už třeba proto, že to spoléhá na čenářovu vnímavost, a určitě se neztrácí smysl básně. Ptáš se proč? Proč ne? Chci se nechat hladit a to vyžaduje stát se vílou plnou invencí a navíc cizí (neumím být nevěrná)

Garay
23. 05. 2010
Dát tip
Nu dobře, zkusila jsem vystříhnout pampelišky (mimochodem ochutnal jsi někdy pampelišku - chutná hořce jako srpnové odpoledne). Vážně to znělo úderněji ... Pak jsem chtěla vystříhnout dlaně listí, jenže kdo bude hladit hlavní hrdinku? A proč tedy bude opouštět "sochaře"... Tady se najednou ztrácí význam básně. Ok. Chci vyhodit strom.... Ale to je holý nesmysl. Na stromě to leží a běží (vysí). Jmenuje se Stromová. Touží kvůli němu opustit svého "muže"... Který je sám zdůrazněn (nakonci) de facto jako viník celé té nevěry (což je metafora této básně). Uf.

a2a2a
23. 05. 2010
Dát tip
Předně chci poděkovat za tvou návštěvu u mé sbírky a rád oplácím. Přečetl jsem si tvých posledních šest básní, tato se mi zdá nejlepší a proto se u ní zastavím. Obecně se o tvém psaní dá říct, že nepostrádá věrohodnost, emoce jsou zřetelné, nejsou přehnané, mají výraznou ženskou polohu, což ovšem ne vždy takováto vyhraněnost působí přesvědčivě alespoň na mužského čtenáře. Dalším kladem je, že používáš stručný jazyk, někdy však přesycený silnými výrazy jako je srdce, apod., ale není to zase tak zlé. Dobře působí i jazyk jakéhosi vnitřního dialogu, kdy oslovuješ svého hrdinu a jakoby mu odpovídáš. V této konkrétní pro mne hezké básni bych vzal vše, až na veršíky či slova ...pampelišky... a ...jemnými dlaněmi tvého stromu... Ty pampelišky jsou navíc, je to jakoby dokecané pro hloupé, v druhém verši obdobně, poněvadž jednak o stromu hovoříš v úvodu a na konci, jednak hladíme zpravidla jemně a dlaněmi. Zkus si tyto své verše představit bez těchto nánosů a uvidíš, že ti budou znít ještě důrazněji a čistěji.

Garay
19. 05. 2010
Dát tip
Děkuji A.H. a děkuji Cuprumov... stále se tajnosnubně usmíváš :D

A.H.
18. 05. 2010
Dát tip
*

Garay
17. 05. 2010
Dát tip
Děkuji... Romantická je například i nes :)

čučenka
17. 05. 2010
Dát tip
Ach. Trochu romantiky v této deštně uplakané době :-)*

koloušek
17. 05. 2010
Dát tip
Pěkné.T*

nonamebeast
17. 05. 2010
Dát tip
je krásná a je plná toho, co mě poslední dobou taky trápí.. nechávám pod stromovím tip na památku

Tak ta je vážně působivá.

Garay
17. 05. 2010
Dát tip
Děkuji, to byla po dlohé době skutečně "promyšlená" báseň. Taková ta, se kterou se mazlíte a pipláte. Snad to umím i líp, ale myslím, že není marná. Tak děkuju.

javavia
17. 05. 2010
Dát tip
hezké obraty,líbí se*

ano.

BigBivoj
17. 05. 2010
Dát tip
... vysochal ten strom nádherné obraty miluji a libuji si též ve staročeštině a v podobných věcičkách

Fisico
16. 05. 2010
Dát tip
Pěkná práce s písmem :)

Garay
16. 05. 2010
Dát tip
Hezká kritika :)

naira
16. 05. 2010
Dát tip
...lehce plynoucí ...vyřčené v pár slůvkách mnohé ..tím málem a přitom vše...podstatné... ..líbí..*

Garay
16. 05. 2010
Dát tip
Děkuji, a krásné sny :)

Bíša
16. 05. 2010
Dát tip
Velice silné.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru