Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Z pokladnice Oldjerryho - Klika

09. 06. 2010
13
27
3389
Autor
koloušek

Není to nic světoborného, navíc můj první pokus o prózu. Mojí snahou bylo, použít co nejvíce názvů děl Oldjerryho (proti zadání). Uvádím prvních 10 (mělo by jich tam být asi tak 40): Večer, Hospoda Pod lipou, Sám, Jde jen o zvyk, Horko, Po dešti, Tah, Nejen dnes, Rok, Sen, ...


     Ten večer si opět vyšel do své oblíbené hospody Pod lipou. Alespoň nebude na chvíli tak sám, ale možná, že jde také už jen o zvyk.
     Venku se zas udělalo horko, přestože bylo právě po dešti. Pár piv neuškodí, ale na nějaký delší tah neměl náladu. Nejen dnes, ale skoro celý rok cítil, jak se jeho sen pomalu rozplývá a snad vůbec nedokáže napsat dobrou báseň. Má už svůj věk a nějak se mu nedaří najít ta správná slova. Jestli vydá ještě někdy nějakou knihu - to je také ve hvězdách.
     I v hospodě dál přemýšlel o své nejisté budoucnosti, o pomíjivosti bytí, zda zbývá ještě nějaká naděje na zlepšení neradostné situace. Kdyby se aspoň necítil tak opuštěný.
     "Sakra, nechápu, proč by mělo mít nějaký smysl, žít jenom v pochybnostech a stále řešit dilema, kde vzít peníze na zaplacení dluhů. Zkrátka škoda slov!"
     Příští měsíc ho čeká exekuce.
     Ani cestou domů noční ulicí nenašel odpověď na své otázky. Za dveřmi svého bytu ho náhle napadlo, že už přišel čas udělat konečně radikální řez. Věděl, že nikdo z bývalých přátel mu peníze nepůjčí.
     Když si dával na krk smyčku, byl najednou se vším smířený. Snad to byla chvilka slabosti, snad malá touha žít zklamaného básníka.
     Probudila ho příšerná bolest hlavy. Málem měl šok, když zjistil, že leží na podlaze a na krku má provaz. Chvíli trvalo, než si uvědomil, co se stalo. Jeho váhu poměrně tenký provaz nevydržel.
     Včerejší den mohl být jeho poslední.
     "Možná není definitivně na všechno pozdě. Pokud Bůh udělal takový zázrak, má pro mě zřejmě na světě ještě nějaké poslání. Jenom musím doopravdy skončit s tím chlastem. Vždyť psát se dá i v kriminále. A ptáci ráno tak krásně zpívají."


27 názorů

koloušek
13. 04. 2014
Dát tip

R.L., děkuji za všechny návštěvy (nejdou mi zprávy), Ty jsi mi tedy nadělil na ty velikonoce! Dokonce i u tak starých pokusů. Díky i za Tvůj čas. Ať se Ti všechno daří.


koloušek
18. 06. 2010
Dát tip
Diano, děkuji. Když myslíš, že to má myšlenku, tak to teda nesmažu.

Diana
16. 06. 2010
Dát tip
Hezké. Má to myšlenku i vtip. Tip

renegátka
14. 06. 2010
Dát tip
Ráno bývá moudřejší večera.*

koloušek
14. 06. 2010
Dát tip
javavie, děkuji.

javavia
13. 06. 2010
Dát tip
hezky napsané

avox
11. 06. 2010
Dát tip
ale to ne, Oldík má přece smysl pro legraci :-))

koloušek
11. 06. 2010
Dát tip
Jé, to jsem neměla v úmyslu, psát o něm. Aby se ještě neurazil, já to radši smažu.

avox
11. 06. 2010
Dát tip
no, je to z jeho názvů, ale není to o něm :-))

koloušek
11. 06. 2010
Dát tip
avox, děkuji, to jo, vyhrála, ale myslím, že výsledek neodpovídá vynaloženému úsilí.

avox
10. 06. 2010
Dát tip
pěkná legrácka, vyhrála sis :-) */

koloušek
10. 06. 2010
Dát tip
Kiwagamo, Robinie a Bíšo, děkuji, jste hodní, ale nějak sama nevím ...

Bíša
10. 06. 2010
Dát tip
:o)

Robinia
10. 06. 2010
Dát tip
*

Moc hezké...a dobrý nápad. T.

koloušek
10. 06. 2010
Dát tip
Děkuji, synáčku.

synáček
10. 06. 2010
Dát tip
:o) *

koloušek
09. 06. 2010
Dát tip
nes, děkuji.

koloušek
09. 06. 2010
Dát tip
Není, já radši říkanky.

koloušek
09. 06. 2010
Dát tip
První a poslední, děkuji, snote.

koloušek
09. 06. 2010
Dát tip
macecho, já si to aspoň myslím. Dík.

macecha
09. 06. 2010
Dát tip
Vždyť psát se dá i v kriminále..... paráda T***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru