Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bez názvu

12. 06. 2010
4
11
2308
Autor
Parsifal

Umrlec tam v studni sedí
málem celé století,
hraje tam se smrtí v kostky,
neví, jak ten čas letí


11 názorů

Flákač
17. 09. 2010
Dát tip
jo, pěkný obrázek, t.

ano rozkouskoval - ta výslovnost není plynulá: neví jak..ten čas..letí=mimo výslovnostní normu, není podložené rythmem, výslovnost a rythmus se odvíjí od přízvučných a nepřízvučných dob a od jejich střídání a ne pouze od počtu slabik. to že je správný počet slabyk ještě neznamená že je vše správně vyslovitelné. automatické rozkouskování které zastírá to že přízvuky jsou špatně podloženy má za následek nesouvislost a smyslovou roztříštěnost mluveného textu. Také jsem často tvrdil učitelúm že svou jazykovou obratností zvládnu text roztlučený napěchovat do rythmu - není tomu tak.

Parsifal
05. 07. 2010
Dát tip
Asi máš pravdu, díky :-) Já jsem se hlavně snažil dát to do čtyřverší, ale tak, jak jsi napsal, by to vypadalo lépe :)

mimo rythm, mimo hříčku, mimo výslovnostní normu. číst se to dá pouze lámaně a zkus to přednést před publikem nahlas a uvidíš ty protažené obličeje (a že to nebude údivem)

Parsifal
29. 06. 2010
Dát tip
Díky :-)

Ronkar
13. 06. 2010
Dát tip
Hezké.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru