Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

***Pod palmou ve smaragdovém...***

07. 07. 2010
5
12
2114

 

Pod palmou ve smaragdovém zátiší

přemýšlím o myši, která neměla nic na práci,

Ze všeho měla legraci,

na nic nemyslela.

 

Elementy myšlenek, zmítají člověkem od plenek.

A když povyrost´, postavil z těch hloupejch představ most.

Tenhle most se ale rychle zřítil! Nevěříte!

Dneska už nic nestojí pevně.

Zbyly z něj jen piloty, přeškrtány barvami malířovy palety.

Pojď radši zpívat kuplety na piano! Nebo?

Nebo zahrej na saxík – za peníze na taxík!

 

A už je to tu zase!

 

Prachy, prachy a zase peníze, Harpagonův motiv.

Schovat, ukrýt, založit? – Ne.Nejlepší je hned všechny utratit.

„Špatně“ prý s nimi naložit.

A vést opět nudný hovor. O čem?

O lásce či o muzice, o úspěchu v politice?

 

K čemu tenhle život? Ptám se vůbec sebe?

Nic Tě nenapadá člověče?

Co dělat máš, co dělat chceš, co dělat musíš, co dělat budeš?

Nudou žízeň neuhasíš! Tu žízeň po životě.

A myslíš, že se utopí?

Neutopí a určitě nezemře! (Doufám, že opravdu ne.)

Pro blonďatý lásky kadeře, který pověsil jsem na dveře,

kde stála snila, milovala.

Jako myš, co pod palmou se smála, na nic nemyslela.

 

            Pro ní nesmí zemřít!

            A taky nezemře!

 

            ************

 

J.Š., HK-Gybon   1984 -1985


12 názorů

....na myš jsem si s politováním dnes ani nevzpomněl, ale .... najednou koukám, držím ji pevně v pravé ruce. Zdar + sílu! J.Š.

foto
23. 09. 2010
Dát tip
taky přemýšlím o myši...*

Milý A.H. tohle je moje básnička šuplíková stará víc jak 25 let. Vznikla na gymplu bezprostředně po přečtení Nezvalova Edisona jako povinné četby. Přiznávám, že jsem byl tehdy ( ale asi i dnes stále ještě jsem) celkem pyšný, jak jsem to ve svých 17-ti letech stvořil. Takže to je objasnění vzniku básničky. Mimochodem je zajímavé, jak moje jiná dřívější dílka celkem dobře na písmákovi bodují a naopak jak ta vyzrálá dílka moje celkem dobře propadají. Ale já osobně to beru jen jako fakt. Písmáka používám jako svůj osobní archív. Zdar + sílu! J.Š.

A.H.
05. 08. 2010
Dát tip
Přemýšlel jsem, protože jsem u tebe přivykl na podstatně jiná díla - zvládnutá mnohem lépe.

O mých myšlenkových pochodech nepřemýšlej. Stejně na nic nepřijdeš. Jen ztrácíš myšlením svůj čas. Zdar a sílu! J.Š.

A.H.
25. 07. 2010
Dát tip
"Pod palmou ve smaragdovém zátiší přemýšlím o myši, která neměla nic na práci, Ze všeho měla legraci, na nic nemyslela." Já zase přemýšlím o tvých myšlenkových pochodech. Napsat něco tak nečtivého a jednoduchého, to chce odvahu.

No nejsou to volné verše...spíš smíšené, ale v prozodických systémech se neorientuji na patřičné úrovni. To bych asi nechodil na amatérský server. Místy mi to škobrtá...o to víc se těším na tvůj živý přednes. Je mi jasné že to jde.Určitě si to náležitě užiješ. T.

Bíša
07. 07. 2010
Dát tip
:+))

jH
07. 07. 2010
Dát tip
http://www.psi-jh.estranky.cz/ :))))

Děkuju,jH. Tohle dílko jsem kdysi napsal ještě na střední škole, když jsme museli jako povinnou četbu číst Nezvalova Edisona. Jestli se ti zdá, že je z "toho" poetismus pořád cejtit, tak pro mne je to poklona. Byly to tak trochu bezprostřední pocity po přečtení onoho "edisonského vzoru". Promítlo se mi zde tehdy skoro všechno z mého nitra. Láska, pocity naděje i beznaděje, shlédnutí filmu "Někdo to rád horké", boj s penězi. Tedy spíše s jejich množstvím či nemnožstvím. Celkem se na to po letech hezky vzpomíná.... Mimochodem, co to znamená jH? Připomíná mi to název jedné ,velmi ve své době populární, taneční kapely z Hradce Králové. Kapelníkem byl Jiří Hasal a hráli v té době (80-tá léta 20.-tého století) "dobrej swing". Kapela se jmenovala JH junior Big Band. Tak to je asi pro tuto chvíli vše,co mne při tvojí odpovědi napadlo. Děkuji. Zdar a sílu! J.Š.

jH
07. 07. 2010
Dát tip
hmmm, českej poetismus ti sice utek o ňějakejch pár desítek let, ale porád je z toho fakt docela cejtit..slušné, zdá se mi *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru