Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

.psychosis.

15. 07. 2010
7
12
1777
Autor
.duke.

Zaklepal jsem na pokoj s jejím jménem. Seděla v nemocničním pyžamu v křesle a dívala se na mě. Z předloktí jí trčel šlauch od kapačky.
"Ahoj," řekl jsem. "Nesu ti tu kofolu. Jak ti je?"
"Marti. To byla hrozná noc." Ztrápeně na mě hleděla.
"Proč?" Posadil jsem se na postel naproti ní.
"Tady se dějou věci." Přivřela oči.
"Jaký věci, babi?" Položil jsem jí ruku na koleno.
"Nepatříš k nim?" zkoumavě na mě pohlédla.
"Ke komu?"
"V noci jsem měla ve skříni dva chlapy. A ráno jsem našla na dveřích nápis ZABIJU TĚ."
"To není možný, babi. To se ti muselo zdát."
"Ne! Nic se mi nezdálo," řekla důrazně.
"Na dveřích ale žádný nápis není," konstatoval jsem.
"Sestry ho smazaly."
"Ty patříš k nim," pokývala hlavou.
"K nikomu nepatřím, babi. Přišel jsem tě navštívit a přinesl jsem kofolu, jak jsi chtěla."
"To jseš hodnej, Marti."
"Potřebuješ ještě něco?"
"Zpátky domů."
"Musíš vydržet, babi. Ty kapačky máš ještě na týden. Látka, která ti kape do krve, by měla zlepšit tvoji paměť. Mělo by ti to pomoct. Vydržíš to?"
Zavrtěla hlavou, oči zavřené.
Pustil jsem televizi a projížděl programy.
"Co tam chceš, babi?"
"Nech tam Primu," odpověděla. Položil jsem ovladač vedle ní.
"Po obědě se stavím, a půjdeme se projít ven, ano?" Dotkl jsem se jejího ramene.
"Stav se, Marti, stav," řekla, obličej obrácený k televizi.
Na chodbě jsem potkal světlovlasou sestřičku. Znal jsem jí z jídelny. Na rukou měla gumové rukavice, přes čelo vrásku.
"Dobrý den," řekl jsem a málem jí vstoupil do očí.
"Dobrý den," řekla. 
Proplul jsem chodbou a vylétl po schodech ven. Bylo dusno k zalknutí.


12 názorů

No, tohle je přesně to, co ráda čtu. Krátký a dokonale napsaný, není to komplikované a překombinované. Jen velice dobře popsaný obraz, malá epizoda a přesto to zapůsobí...

Janina6
21. 07. 2010
Dát tip
Vzpomínám si na text, který jsi tady měl a už smázl, o uzavřeném oddělení. Při jeho čtení mě taky napadlo, že by to mohl být dobrý začátek delší prózy. Jestli si ten čas uděláš, nebude ztracenej, máš na to.

.duke.
16. 07. 2010
Dát tip
šak ty seš taky chod písmáka. a nevyhneš se chybám. ale fakt nevím co se s tebou stalo. vlastně vím..

Norsko 1
15. 07. 2010
Dát tip
Milý duku, mám tě rád, pokud se vyjadřuješ k chodu písmáka, který se jistě nevyhne chybám. Ale pokud mi chceš lhát, mluv raději pravdu. Bude upřímnější

.duke.
15. 07. 2010
Dát tip Afterpoe
nikdy jsem nijaký obzory neměl. můj obzor je to, co žiju. a duševně choří jsou mi mnohdy bližší než ti, co si hrajou na normálnost. tzn. i ty, norsko. docela blbý je, že ti tu ti "normální", ti kreténi, kteří tenhle server jistou dobu okupovali, ustřihli ty tvoje sympatický projevy. prostě tě "naučili" a teď šlapeš, jak chcou. revolta šla do hajzlu. vyprávěj mi o tom, jak se mi zužuje obzor, hodnej rosťo.

Norsko 1
15. 07. 2010
Dát tip
takové nemocniční a už od začátku. zřejmě jsme na přehlídce děl duševně chorých. Zužuje se ti obzor, duku

.duke.
15. 07. 2010
Dát tip
To bych moh. Než odjedu do Finlandu. Takže tomorow ;)

StvN
15. 07. 2010
Dát tip
Tak prostě pokračuj v tomhle....

.duke.
15. 07. 2010
Dát tip
Spíš tak něco občas zplácnu, abych nezakrněl. Není prostě čas se nějak vypisovat. Nebo si ho neumím udělat zatím. Dík!

StvN
15. 07. 2010
Dát tip
Možná jak jsi hlídal mrtvoly, žes psal trochu při nejmenším obsáhleji. Je to napsaný perfektně, ale fakt to je jako první půl stránky z nějaký novely. Já se s tímhle od tebe už nespokojím, jestli mi rozumíš. Doufám, že koumáš na nečem větším.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru