Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nalhávám si sám sobě

24. 07. 2010
5
15
2153

Nalhávám si,

že mohu být lepší, když nejsem

stejně zítra zase klesnu

a potom ... snad jen oddechnu si

ve stínu přímořských šelfů.


Kolem dokola, jsoucna jsou

a tam někde v dáli je člověk

Jan Antál - tomu jsem si také nalhával,

když jsme po nocích debatovali

a málem se navzájem našli.


Trápení a vytrvalost,

to nás povede v dalších dnech

a má lež, snůška pocitů a zábran

se bude vinout dál, jako nepatrná esej

až skončí někdě u Azovského moře.


.... tam, kde zacinká pod malou šalinou, tramvajem.


Poštou ti pak dorazí: Tobě, tobě jsem lhal nejvíce

a lítost nad tím se nepřestane prolévat

do březnové idy, polednice


15 názorů

Jo, pokoj v duší bolavej, ten sa musie přát, ale je to také o tom, jak moc dokáže ty emoce utlumit a dát jim umělecký charakter. Z emoce třeba mohu vyvalit 50 znaků "r" smíchaných s "a", ale bude to třeba nepoužitelné, když to nebude trochu umělecky vybarvené, nebude to mít ten správný charakter, odstíny a tak. zkrátka jako obraz; umělecké dílo. To je pak teprve báseň, když je natolik esteticky výrazná (to však bohužel neumím, ale pokusím se ze sebe dostat, co pujde). Děkuji každopádně za kritiku. :-)

No já když to takhle vyvěsím, tak třeba po dvou měsících mě napadne něco upravit změnit, protože rozum si nále uvědomí, že něco nesedí. Vždycky to prostě začíná od srdce a psychiky a v závěru to končí u rozumu, který to nějak vyhodnotí a po určité sebekritice tomu dá finální podobu.

Jara Agnes: Tak to nevím, kolik mám inspirace, většinou si připadám, jako bych chytil ve své hlavě rozeklané emoce, poskládal je a dal jim trochu formu a to je asi celé, co tak vzniká na Písmáku za posledního půl roku. František Halas, jehož syn mě před krátkou dobou učil by asi zaplakal, protože ten uměl udělat precizní básně a každá mu trvala i třeba dva dny, než ji dal dohromady. Já jsem na tom oproti němu tak, že vytvořím slátaninu za půl hodiny.

děkuji za veškeré vaše ohlasy. Moc si toho cením. Snad mě to torcuh v mé letošní tvorbě nakopne zase o kousíček dál.

snot: O krájené poště. :) To tu třeba ještě nebylo.

Jazylka
25. 07. 2010
Dát tip
celkom fajn to plynie, záver to vylepšil, príjemné zamyslenie.

"Říkáme-li, že jsme bez hříchu, klameme sami sebe a pravda v nás není. Jestliže doznáváme své hříchy, on je tak věrný a spravedlivý, že nám hříchy odpouští a očišťuje nás od každé nepravosti..." 1J 1,8-9 ... A za báseň tip, je hodně dobrá, i když některé obrazy mi přijdou trochu násilně vykonstruované...*

..:))..některé verše se mi líbí..dám tip..že by snotík neměl o čem psát..jsem bez obav...))

Tony.cs
24. 07. 2010
Dát tip
Vždycky můžeš, stačí chtít

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru