Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Naja naja

04. 08. 2010
41
77
4459
Autor
Whitesnake

.....


Když na mě dýcháš a nemáš zrovna rýmu

- a nemusí to býti pod jabloní -

jsi jako vějíř z tichých akronymů

beammaculata panna z říše Jimů

i tvoje prsa po bourbonu voní


Máš kobří kápi z miliónů ale

když ráno chladnu chováš se jak žhářka

je to jak chlastat na vesnickém bále

anebo křičet v prázdné katedrále

jsi prostě chytrá kočka obranářka


Když na mě mluvíš nikdy nepochopím

byť jedno slůvko - mohla bys být němá

jak černá řeka v níž se věčně topím

jsi-li můj osud -  budu jeho kopím

protože jinak

nic už smysl nemá...


...


77 názorů

Gerrhen
20. 08. 2010
Dát tip
Víceméně nemám co vytknout. Náplň básně mi sice úplně není šitá na míru, ale protože má nápad a ubírá se svým správně vytyčeným směrem, hodnotím dílo velmi kladně

Jazylka
19. 08. 2010
Dát tip
dobrá tiež, no viac sa mi páči tá s tou nahou navlečenou.

koloušek
09. 08. 2010
Dát tip
T*

A.H.
07. 08. 2010
Dát tip
Tak teď nevím, kdo má z ostudy kabát. A na pokání taky moc nejsem.

A.H.
07. 08. 2010
Dát tip
Že o tom zbytečném tlachání mluvíš právě ty, mne udivuje, když jsi napsal tak bezobsažné hodnocení mého díla. Nemluvě o nekorektní narážce na korektorskou funkci. Přeci jen nejsi tak rovnocenný v debatě, jak jsem si myslel. No nic, nubudeme tu hadovi dělat červenou knihovnu. Čest

A.H.
07. 08. 2010
Dát tip
Sorry, zapomněl jsem avi.

A.H.
07. 08. 2010
Dát tip
Nepotřebuji, aby se za mé práce někdo stavěl, dokážu si je obhájit sám, k tomu nepotřebuji tucet příznivců. Však ti tvůj prostor, jak tomu říkáš, nikdo nebere. Jak je vidět, máš evidentně problém s akceptací jiného názoru, ačkoli se tě vůbec netýká. Zvláštní nemoc.

Whitesnake
07. 08. 2010
Dát tip
pro URVISU: díky a beru to z jednoho jediného důvodu: protože vím, že mě dokážeš i pěkně utřít, když napíšu sračku. Takže žádná přihlouplá adorace.

Whitesnake
07. 08. 2010
Dát tip
Bullshit... pfff. jakého obranáře ? Oslovil mě sám Urvisu a bylo slušností ti poslat avízo. Byl jsi mi šumafuk předtím, budeš i nadále. Jen jsem reagoval na konkrétní záležitost, nic jsem nevyvolával, nikoho neurážel. Já psát jako ty a kritizovat např. tohle bych se styděl. To je vše. Neboj, reagovat již nebudu, takže závěrečná noticka budiž tvoje.

A.H.
07. 08. 2010
Dát tip
Jak je vidět, Whitesnake potřebuje obranáře, jinak si nedovedu vysvětlit tvůj výpad. Navíc, opírat se o korektorskou funkci mi přijde jako zbabělé kličkování. Pokud se ti mé texty, nazvané hloupostí, protiví, nečti je! To je asi tak vše, co se k tomu dá říct.

Whitesnake
07. 08. 2010
Dát tip
Urvisu :--))) to mě pobavilo. Já opravdu nejsem z těch, kteří pátrají po dílech těch, kteří se o mě otřou. Ale tohle je opravdu hrůza, a v jejím světle jsou jsou tyhle kritické šlehy z hlediska jejich autopra směšnou drzostí.

A.H.
07. 08. 2010
Dát tip
Čekal bych něco hlubšího, ne zakotvení na plachém frázování. Sorry

A.H.
07. 08. 2010
Dát tip
Zboro, jenom slušná. A to pomíjím Miroslawkovu kritiku a otázku.

moorgaan
05. 08. 2010
Dát tip
parkrat mne visela kocka obranarka na rukavu to kdyz jsem chtel jejimu chranenci ucucnout toho burbonskeho Jima...:-)) - zajimave vazana kytice, a pritom stacilo jedno jedine sluvko / navic a nebo na min / a mohal byt němá:-))

sniper A
05. 08. 2010
Dát tip
Výživné. Koukám, že se mám kam chodit dívat. ***

Rajmund
05. 08. 2010
Dát tip
Zbora-..a milá

Toscana
05. 08. 2010
Dát tip
Jo, a s Longinovým kopím či krásně poskvrněnou si na mě nepřijdeš!!! :o)))

Toscana
05. 08. 2010
Dát tip
joooo, tak takovéhle vyznání bych si taky dala líbit! :o) *t

Ferry
04. 08. 2010
Dát tip
Klucí, vy toho taky našpekulírujete. Bezva vtipné rebusoidní počteníčko prostě... *

Zbora
04. 08. 2010
Dát tip
Slušná je.

Impresse
04. 08. 2010
Dát tip
dobrý!*

Miroslawek
04. 08. 2010
Dát tip
Víc než dílo samotné mne obohatila rozprava mudrců pod ním. Tentokrát jsem dočetl až do konce a jen bych se v té souvislosti chtěl zeptat, zdali jinde neopakované porušení jambické řady v prvním verši má nějaký význam a nebo ti to prostě tak vyšlo?

Halcyon
04. 08. 2010
Dát tip
Na ja, gute naja, buuurp...

..nauč se vypnput sluch...)))..já to tak dělám..má to jednu nevýhodu..člověk si zvykne a pak neslyším ani to důležité...)))*

Atlantis
04. 08. 2010
Dát tip
Mi se líbí

cem
04. 08. 2010
Dát tip
jinak dost závist!

dobrá debata :o) mám v oblíbených spoustu lidí, některé tak dlouho, že mě avizo od nich docela překvapí, když něco nového napíší... Neberu to jako "jestli už konečně napsal xyz něco pořádného", spíš se těším na obsah, protože autoři většinou mají svůj osobitý styl projevu, tak mě baví sledovat témata, která zpacovávají. Poslední dobou dost koprodukuji s dalšími vtipálky, navzájem se hecujeme a popichujeme, tak si představuji, že kdysi fungovali "mladočeši" a "ruchovci", akorát se místo počítačů scházeli v hospodě.

Whitesnake
04. 08. 2010
Dát tip
Skončeno, podtrženo.

baaba
04. 08. 2010
Dát tip
kobří kápě se mi líbila nejvíc vycizelovaná věc :)

Whitesnake
04. 08. 2010
Dát tip
Dobře. jen mi připadá, že na mě "chodíš" taky proto, že si myslíš: jestlipak ten W. konečně nenapsal něco dobrého? Mrkneme se. nevěřím tomu, že bys tak činil proto, abys na mě (v posledních měsících téměř bezvýhradně) programově nenašel ani ono "zblo" kvality. Na to jsi příliš inteligentní a máš charakter. Irituje tě prostě to, že máš ze mě (mimo jiné) pocit, jako bych si dělal ze čtenáře legraci, vodil ho na vařené nudli a někdo na to ještě skočí! Na písmáku jsme od roku 2004 a mám svůj styl vázaného verše. Baví mě o něm přemýšlet, variovat, přistupovat k němu s úctou a pokorou ablabla bla atp. Určitě to chápeš.

Whitesnake
04. 08. 2010
Dát tip
Já přesně vím, Marvine, co tě na mě sere, teda na mých básničkách. protože mě samotného to u jiných taky sere. Ale je na to jeden spolehlivý lék. Ignorovat.

Whitesnake
04. 08. 2010
Dát tip
Tak mi vysvětli, Ur, tu polarizaci... VT Marvin tomu s klidným svědomím říká výblitky.

Whitesnake
04. 08. 2010
Dát tip
všemi směry, cha. Výborné, z

Zuzulinka
04. 08. 2010
Dát tip
tak jsem pídila a musím ti to sem dát...neboť jsem právě na to narazila a rozesmálo mě to...kopíruji tak, jak to je napsáno, přepisovat se mi nechce, takže omluva za chyby... Matka ma tři dcery a všechny jsou ješte panny. Všechny tři maji svatbu kratce po sobe. Protože se jejich matka trochu obává,jak si poradi s prvnim sexuálnim zážitkem, řekne jim, aby poslaly pohled ze ...svatebni cesty a nějakym diskretnim způsobem sex popsaly. Prvni dcera poslala pohled z Havajskych ostrovů. Bylo na něm napsano jen ; NESCAFE. Matka nejdřiv nechápala, ale pak bězela do kuchyne, vzala NESCAFE a četla... DOBRE DO POSLEDNI KAPKY. Trochu se zacervenala, ale byla spokojena. Brzo prišel druhý pohled z Miami. Opět krátka zpráva: BENSON and HADGES. Matka šla rovnou do obývaku, kde vzala manželovi cigara a čte.... EXTRA DLOUHE, KING SIZE. Opět se začervenala, ale byla spokojena. Po měsíci prišla třeti pohlednice od nejmladši dcery. Na pohlednici bylo roztřeseným písmem napsáno BRITISH AIRWAYS. Matka bežela najít prospekt letecké společnosti a čte..... TRIKRAT DENNE, 7 DNI V TYDNU, VSEMI CESTAMI.

Whitesnake
04. 08. 2010
Dát tip
Jen se divím, že se mnou ztrácíš čas, když už mě znáš.

Whitesnake
04. 08. 2010
Dát tip
Halt, je to ale barevný ten náš Písmák, vt, někdo nemá motiv ani jeden, já jich vybliju klidně 816. někomu to sedí, někomu ne. Tak, tak.

výborně. záchvěv v žaludku především za poslední strofu

Whitesnake
04. 08. 2010
Dát tip
a co Kopí osudu, Kv... uch, dneska jsem samý skrytý přesahoidní smysl. Plesk! To jsem se plácl přes rameno... co si neuděláš sám, nikde nenajdeš :-)

Whitesnake
04. 08. 2010
Dát tip
díky, M

Muamarek
04. 08. 2010
Dát tip
Pěkný obraty, nápaditost, hravost, Marek

Whitesnake
04. 08. 2010
Dát tip
Džeku Dýýý, džekuuu, džekuu chci tě plnou řeku džíímeee, džíímééé, džííímééé rozkoš v tobě dříme neb věděl už Moses když chlastal Four Roses

Ale fazoli skvrnitou bych šmahem nezavrhoval. Znám takové slečny...

Whitesnake
04. 08. 2010
Dát tip
... a odpusť nám naše klíny, jakož i my napouštíme našim Troníkům a neuveď nás v rozrušení, buď hlava tvá v přízemí jakož i v Hleďsebi...

Já jen tak žertoval. Jim Beam spolu s Jackem Dadielsem jest mým mateřským mlékem a srovnání mě napadlo ihned. Ale tvoje paralela s panenstvím je dosti odvážná. Bez vysvětlivek - nevím nevím.

Zuzulinka
04. 08. 2010
Dát tip
s dovolením si ji šoupnu do šuplíčku, aby mi ten smích vydržel

Whitesnake
04. 08. 2010
Dát tip
i tak vazmožno, chááá

aha :o) já si to "beamaculata" volně překládal jako "Beam náš vezdejší dej nám dnes..." , v rámci kontextu :o)

Whitesnake
04. 08. 2010
Dát tip
Zuzáček se směje, dobré znamení nomen bromen a ámen ve výši ramen. Čau... nejdu vařit, ale přesto padám.

Zuzulinka
04. 08. 2010
Dát tip
cha, cha---dobrý, jo, dobrý*

Whitesnake
04. 08. 2010
Dát tip
... tak to aspoň děl miniaturář Ješita :-)

Whitesnake
04. 08. 2010
Dát tip
Kv, ne, ne, ne :---) byˇ%t si ze mě děláš legraci, jen a pouze pro případ, že bych tě podcenil a tys fakt nevěděl: je to variace na virgo immaculata , neposkvrněná panna. Ale fazolka skvrnitá je výživná :---)

"Beam maculata" je podle mého fazole skvrnitá, ale pro rozboráře básní to bude takový překladatelský oříšek. No - kolik třešní, tolik višní, jak říkají Japonci.

Adamova Eva
04. 08. 2010
Dát tip
krásná :O) *

nz, nějak nebyla potřeba, dost dobrej kus

Whitesnake
04. 08. 2010
Dát tip
Kv, a co říkáš na "beammaculata" není to už za hranici pochopitelnsoti? Ne že bych se korigoval na úroveň vlažnějších mozků, ale přece jen, tvůj názor mě zajímá

Whitesnake
04. 08. 2010
Dát tip
jak pravil poručík Troník: snažte se to, kurva, vidět, tak nějak v pravém světle slova smyslu... :-)

slovo

Whitesnake
04. 08. 2010
Dát tip
ááá, sportsman (ať už aktivní nebo pasívní) zná své Pappenheimské, což ? Díky, Kv, za tvoji chytrou hlavu.

To je nádhera. Kočka obranářka. Skvělé.

Whitesnake
04. 08. 2010
Dát tip
Vindal tipuje bez slova... čím jsem si to zasloužil, parde? Díky za zastávku.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru