Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ToE

10. 08. 2010
9
8
1913
Autor
Aroganc

Scénář jsme tu snad ještě nepotkal a ani nevím, zdali se to moje dá považovat za scénář...

 

ToE:

 

Scéna: Vzadu bíle nasvícené plátno s projekcí siluet lidí, v jednom rohu nápis: „Touch of eternity“ se zvýrazněnými prvními písmeny, u jedné stěny jeviště stojí odpadkový koš, u druhé vysoký popelník, uprostřed je záhonek s živými květinami (3-5 v barvě kostýmů)

 

Text:   Muž pochoduje podél plátna sem a tam, prohlíží si siluety. Jde si sednout ke zdi poblíž koše. Rozdělává noviny. Na scénu vchází anděl, přes rameno má kabelku a za sebou táhne kufr na kolečkách. Prochází okolo sedícího muže. Ten si všimne křídel.

 

M:        Ty jsi anděl? (s pobavenou ironií)

 

A:        Už je to tak. (odkládá kufr a otáčí se)

 

M:        Jako z nebe? (pouští noviny, vstává)

 

A:        Nie, zo Slovenska...

 

M:        Na Slovensku jsou andělé?

 

A:        Tí sú všade, aj tu.

 

M:        Tak proč sem jezdíš, když už tu nějací jsou?

 

A:        Na dovolenku.. (posunkem ukazuje na kufr)

 

M:        Na dovolenou? Andělé mají dovolenou?

 

A:        Prečo nie? Veď aj on je na dovolenke... už pár rokov (hlavou dělá posunek směrem vzhůru)

 

M:        Jako bůh? (s až přehnaným zájmem)

 

A:        (vyndává z kabelky krabičku, bere si cigaretu, nabízí muži) Cigaretu?

 

M:        Nekouřím. (anděl si zapálí a pousměje se, ve chvíli potáhnutí zmizí jedna ze siluet na plátně)

 

A:        Začni…

 

M:        Pomůžeš mi?

 

A:        Nie a ty mne? (trhá květinu ze záhonku)

 

M:        S čím? (rozpačitě)

 

A:        (chvíli přemýšlí, pokuřuje) Neviem, s niečím. Vy stále niečo chcete, tak som si to chcela tiež skúsiť.

M:        S nějakou maličkostí bych možná mohl.

 

A:        (típně cigaretu) Tak napríklad vyliečiť rakovinu, zastaviť vojny alebo rovno zmeniť celý svet? (s pohrdáním)

 

M:        Hm, to ti asi nepomůžu

 

A:        Vidíš? Ja tebe tiež nie. Sme si kvit... Vážne si nedáš cigaretu?

 

M:        Ne, vážně ne – nekouřím. (anděl si zapálí, další silueta mizí)

 

A:        Čo to? (ironicky) Máš strach, že by ťa to zabilo?

 

M:        Prostě nechci!

 

A:        Ale prd. Nemusíš sa báťJa to vážne nikomu nepoviem a aj tak raz zdochneš. (jak na malé dítě)

 

M:        Myslíš jako osud? (se zájmem)

 

A:        Opotrebenie, ak mám byť presná, ale hovor si tomu ako chceš.

 

M:        Takže víš, jak umřu?

 

A:        A ty vieš, koľko ich mám ešte v krabičke? (rychle, ironicky)

 

M:        Cože? Jestli jsi anděl, měla bys to vědět, ne?

 

A:        To áno, videla som ti niekde poznamenané... asi... Rovnako ako si ty videl moju krabičku, ale kto si to má všetko pamätať?

 

M:        To je absurdní! (podrážděně)

 

A:        Hej, hej. Pravda bolí, však? (ironie)

 

M:        A… A můžu to nějak zjistit?

 

A:        No, môžeme si zapáliť ďalšiu a pozrieť sa, koľko ich tam ešte je.

 

M:        Já to potřebuji vědět! Kolik mi zbývá?

 

A:        Počúvaj, neser, mám dovolenku.. (jde si pro kufr, vrátí se k muži) Keď chceš, môžeme ísť na panáka a ja už ti nejak vyženiem tú depku z hlavy.

 

 

Podává ruku, muž přikývne a chytí se. Anděl ho odvádí za plátno.Přechází, muž ve předu. Výstřel, krev na plátno. Tělo zmizí stejně jako siluety předtím. Anděl si zapálí.

 

Konec


8 názorů

Ráda nacházím podobné dílo. Sice je tam pár věcí, co mi nesedí, respektive hlavně ten závěr (a taky anglický název - pokud to není odkaz na něco, který jsem nepochopila), ale celkově se mi myšlenka i zpracování líbí.

Makoves
21. 08. 2010
Dát tip
Jmenuje se to Vlastní krev

Aroganc
21. 08. 2010
Dát tip
A jak se to jmenuje? Jinak děkuji za kritiky u ostatních textů.

Makoves
21. 08. 2010
Dát tip
Jestli jsi nepotkal scénář, tak jukni ke mě. Jeden tam mám. Bylo to psáno do soutěže pro českou televizi. A je to podle vzoru, který zveřejnili na svých stránkách.

Aroganc
12. 08. 2010
Dát tip
děkuji. Můj anděl musí být holka, jinak už by to bylo divné, respektive divnější než to je...:D

ten výstřel a krev na plátně mi připomíná divadelní hru R.U.R, na který jsem byla. vystříkne tam krev na igelitovou záclonu a to bylo slušný psycho. myslím, že takhle na divadelní scéně (kterou jsi tu popsal) by to bylo dost dobrý! zvlášť v jeslích :-D takový hororový představení by nebylo špatný :-D mě se líbí, že je ten "anděl" holka. anděl s ďáblem v těle.

papouch
10. 08. 2010
Dát tip
to vůbec není špatné

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru