Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

In Nomine Patris

Výběr: dream
15. 11. 2001
16
0
3293
Autor
Bix

 

buď

mi v putách

zotročený

 

prikovaný

k lôžku

na pleciach

 

nech som

 

ja

 

tam, kde

sme sami

 

otočení

ku stenám

 

slabé rohy

do kroku

bodnú

 

hlúpo

stojím

 

stáť

 

ako raz

nie znova

 

tentokrát:

 

in Nomine Matris


Matyjustin
22. 11. 2001
Dát tip
Ť!!!

Bříza
17. 11. 2001
Dát tip
nu - já tedy nějak soustavněji nečtu ... a navíc mám trošičku problémy se slovenštinou (co znamená "v putách" ?) Přesto na rozdíl od Hermita mne tahle básnička zaujala ze Tvých děl zatím snad nejvíc. Připadá mi, že postihuje něco nesmírně důležitého a jemného - a současně odhaluje nějakou "lež" či "chybu", které se milující tak často dopouští - in nomine Matris ... jaké jemné rozhraní mezi dívkou a ženou .... ... a ta metoda .... jako-by losem - náhodou vybraná slova z nekonečné litanie, která se neustále za čelem odvíjí ... nevzpomínám si, že bych se s tím v takovéhle čistotě setkal ...

Bix
17. 11. 2001
Dát tip
Břízo, v putách znamená "v poutách". Ani nevieš, ako veľmi si vystihol obsah :o). Ď. za to.

femine
17. 11. 2001
Dát tip
. . . * . . .

Pepo
16. 11. 2001
Dát tip
Niekedy ťažko opísať, čo v človeku vyvoláva... Ako už hermit, Wopi... - mohlo byť lepšie. Veľakrát bolo. Na druhej strane: nie je to zlé, iba mi možno chýba niečo, čo by ma dostalo úplne mimo fádnu realitu... (Ale možno je to môj momentálny stav... ešte skúsim niekedy...znova.)

Ribi
16. 11. 2001
Dát tip
buď mi v putách zotročený prikovaný k lôžku na pleciach nech som ja tam, kde sme sami ... odniesol som si útržky ... ostatné mi pripomína zbytočnosti ... pre mňa ... osobitne ... :-)

Cavalera
15. 11. 2001
Dát tip

...In Nomine MATRIX *

Ribi
15. 11. 2001
Dát tip
buď mi v putách zotročený prikovaný k lôžku na pleciach nech som ja tam, kde sme sami

Print
15. 11. 2001
Dát tip

clovrdik
15. 11. 2001
Dát tip
zvláštní ...

Astalavista
15. 11. 2001
Dát tip
!*

Bhati
15. 11. 2001
Dát tip
Hezké..i vizuálně!

Bix
15. 11. 2001
Dát tip
HLBŠIA KRITIKA ?

Cavalera
15. 11. 2001
Dát tip
Ale Bixí ....

hermit
15. 11. 2001
Dát tip
hlubší kritiku nenapíšu, protože mě tady nenapadá, co bych napsal...;-)...ale jaké mám z toho pocity: líbí se mi téma, pokud si ho správně interpretuju, líbí se mi strašně moc tvůj styl, ale v téhle básni mi pojetí přijde slabé - ne špatné, ale tak nějak šedivější, než v jiných tvých básních, nevýrazné... chápu-li to dobře, je to o čemsi, o čem by se mohlo obrazně řečeno i (byť potichu) křičet, ale tahle báseň jen oslabeně šeptá... možná to byl záměr, ale přesto ji nehodnotím pro sebe stejně vysoko, jako tvé jiné... ještě mě napadá: nejde mi tady dohromady grafický dojem z básně - velmi krátké verše, vysoký sloupec - a její obsah, který jakoby se alespoň pro mě rozprostíral do prostoru... navzájem se tyhle dva elementy ruší a proto možná ve výsledku postrádám u tebe takřka obvyklou energii...

Wopi
15. 11. 2001
Dát tip
opravdu - některá slova trochu jiná či jinak a bylo by to na výběr... je to moc pěkné a silné, ale mohlo to jít ještě o ždibíček dál! ***

Naso
15. 11. 2001
Dát tip
rozmýšľajúca a cítiaca poetka... HOWGH!

Bix
15. 11. 2001
Dát tip
Dakujem...

Vaca
15. 11. 2001
Dát tip
zvláštní...

dablik008
15. 11. 2001
Dát tip
hlubsi kritika...hm...libi se mi ten utrzkovitej spad...a konec, ac to k nemu smeruje, nakonec neprekvapi...neutne to razantne poslednim radkem, slovem...to je trochu skoda... ale zaslouzis *!

hermit
13. 11. 2001
Dát tip
tip

Tynic
11. 11. 2001
Dát tip

Pepo
10. 11. 2001
Dát tip
***

Bacil
10. 11. 2001
Dát tip
*

Albireo
09. 11. 2001
Dát tip
Z latiny znám jen moc málo, ale nemá být "in nomine patris"? Na kvalitě básně to ovšem nic nemění, i kdybych s tou latinou měl pravdu. Je výborná a tipuji.

Bix
09. 11. 2001
Dát tip
má, Albi :o))), opravené

Merle
09. 11. 2001
Dát tip
nejsem si jistý svým výkladem... ale síla tam je

Mythus
09. 11. 2001
Dát tip
teraz nie in nomine patris, ale in nomine matris...veď je to tam ešte zdôraznené! A skontrastované s názvom... +myslím, že "slabé rohy..." cháem veľmi svojsky... :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru