Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Smíření

17. 08. 2010
15
9
2576

..zdravím z Bulharska..:) ..mám problém se sítí..proto ta odmlka..:) ..takový malý pokus..prozaická miniatura a báseň o tomtéž.. ..budu vděčná za kritiku..zatím paaa...)) ..omlouvám se..že je to tak smutné..opravdu nejsem fascinována smrti..

 

         Smíření

 

 

 

Stará žena zametala zápraží. Lehká bríza svítání pohladila něžně svraštělé tváře. Staré oči se toužebně stočily k moři, klidnému, šedému s náznakem růžové. Cítila všech devadesát křížku naložených časem na záda a byla vděčná osudu, že je ještě potřebná avšak ten vánek, vůně moře po ránu ji vyburcoval ze zažitého procesu.

Upustila koště, namáhavě se vydala písčitou pláži k vlnám olizujícím vráštité písečné pobřeží.

Zpěněné prstíky vln se přátelský přibližovaly, něžné, přístupné, známé.  Moře dýchalo ve svém rytmu, jako vždy. Šedé, zasněné létem, klidem.

Čekala na jemně růžovou jež předchází zrod slunce.

Oči se  teskně zastavily na falešném majáku a ve starých očích se zaleskly slzy, našly si cestu mezi hnědými brázdami na tváři, rozdělily se, ukapávaly na seschlá prsa, tak horké jako už dávno žena nezažila.

Na okamžení se na staré tváři prokmitnul obraz mladé krásky, moře zrůžovělo intenzívněji douškem náznaků nového slunce.

Zkostnatělými prsty pokřivenými artrózou si prohrábla šedivé vlasy, uvolnila je ze téměř stoletého sevření. Divoce  vlály ve své svobodě vstříc novému dni, k majáku, ke vzpomínce. V posledním záchvěvu starého srdce, prvním paprsku nového dne. Tiše, smířeně..

 


9 názorů

děkuji..sharik...)

sharik
02. 12. 2010
Dát tip
neni co dodat .. t

gabi
17. 08. 2010
Dát tip
áno, je to namaľovaný obraz a farby si vystihla do posledného odtieňa *

nemusím tam být, vidět to i když to může být jen výplod fantazie, předala jsi ke čtení hotový obraz :D

Na kritiku nemám rozpoložení, takže jen dojatě *

Freny
17. 08. 2010
Dát tip
Umíš se dívat ....zkusila sis třeba namalovat, nebo vyfotit tuhle tvař? Myslím, že bys to zvládla....tip...

Overkill
17. 08. 2010
Dát tip
moc hezké... *T

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru