Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O užitečnosti myší aneb : Zasadil dědek řepu

21. 08. 2010
14
20
4000
Autor
Oldjerry


No – já vím že to znáte a brouknete si něco o nošení dřeva do lesa, nebo něco jiného na této úrovni. Já to ale nakousnul jen proto, že chci upozornit, že nakonec to byla myš, která rozhodla o příznivém konci řepné sklizně… Samozřejmě ještě teď vám není nic zřejmé. To je to chození od lesa….

Dneska jsem se projel vlakem. Opět slyším jakoby kritičnoslovní odsudek zavrženíhodného nepisna : to je toho ! Tak si jel vlakem. - No jo, ale jde o to, jakým vlakem a co jsem přitom dělal. - Sakra - zase už tam někdo prská něco o duchoslabém tendečnu podlimitního tvorebna zdánlivonapjatelnostního tajemna. Abych vnesl trochu světla - jel jsem z Lovosic do Úpořin přes České Středohoří vlakem taženým historickou parní lokomotivou řady 475.1 zvanou »Šlechtična« a aby bylo mezi námi jasno, já jsem tu lokomotivu řídil…          úžasný zážitek. Co je s tou myší ? Počkejte, na tu ještě dojde….

V Úpořinách jsem opustil Šlechtičnu ( jojo – i Šlechtičny bývají opouštěny) – a nastoupil do vlaku, který přijel z Hostomic  a pokračoval dál, do Rtyně, Řehlovic a Ústí nad Labem. Byl to známý motoráček jaký jezdí dodnes na vedlejších tratích – M 810.2 , tuším, že jeho první verzi se říkalo Orchestrion (jako v Chalupářích – jezdil jen, když se do něj koplo). Já jsem s ním jako strojvůdce žádné potíže neměl, ale neřídí se jednodušeji, než  Šlechtična… jen není tak rychlý. Co furt máte s tou myší ? Dočkejte, bude… fakt…

V Ústí jsem odstavil Orchestrion a usedl do řídící kabiny elektrické lokomotivy E669 už si ani přezdívku nepamatuju – říkalo se jí velice různě – za ní přípřež třiceti vagonů Wap s uhlím, to je - bratru - dva tisíce tun. Věřte – nevěřte : tahleta stařenka za to vzala, jak za dětský kočárek a už když jsem opouštěl s vlakem Ústí nad Labem - jih jel vlak s těmi dvěma tisíci tunami devadesátikilometrovou rychlostí. Proč ne – věděl jsem, že až do Lovosic mám zelenou cestu, bez vjezdů do odboček, stále po druhé koleji…. Nemohlo se nic stát i kdybych jel ještě rychleji – tato lokomotiva dokázala jet i stodvacet… Prackovice jsem projel s náskokem dvou minut tak – jaký spěch ? Už v Litochovicích jsem stáhl kontroler na nulu a přesto jsem na lovosickém zhlaví ještě měl na rychloměru pětašedesát. Tady končím a jdu domů na kafe…. Věříte ? Jasně : nevěříte…

Právem. Není to vlastně pravda - a není to ani mystifikace. To ta myš… a nejen ona. To taky a divná trasa – Lovosice-Úpořiny-Ústí-Lovosice…

Už drahný čas stavím toto železničnotraťové trojúhelníkovno jako počítačový model a bez myši bych si ani necvrnknul. Šedesát pět let jsem si chtěl splnit dětský sen o železničním modelu. Šedesát pět let jsem tahal za tu sakramentskou řípu a nebýt myši, tak jsem si ho nesplnil ani teď.

Jo, lidi – nepodceňujte myši….


20 názorů

Oldjerry
24. 08. 2010
Dát tip
Květo - jsem právě v přechodové fázi... :-)

Chlap nikdy nepřestane být klukem. ((-: K stáru, bohužel, někdy až batoletem.

Bíša
23. 08. 2010
Dát tip
Járo, za invenci, trpělivost a vytrvalost. A že si plníš svá přání...

Oldjerry
23. 08. 2010
Dát tip
Dělám to po chvílích - snad po hodinách, někdy s dlouhými pauzami pět a půl roku. To je práce/zábava, která nikdy nekončí, pokud člověk sám nechce...

Štírka
23. 08. 2010
Dát tip
no, tak něco takového jsem fakt ještě neviděla... to muselo být neuvěřitělně nápadů,práce, času... musí to být fantastické :-)

Oldjerry
23. 08. 2010
Dát tip
Bíšo - nevím za co, ale dík! beru Štírko - ahoj! - jo, funguje to, dokonce se mohu proletět vrtulkníkem nad krajinou, koukat na to z auta, nechat nastupovat a vystupovat lidi... je to snové

Bíša
23. 08. 2010
Dát tip
Jen se Ti klaním...

Štírka
23. 08. 2010
Dát tip
modely železnic, hlavně když mašinky jezdí, semafory svítí, závory padají... bývá to kouzelné... tak ať se Ti podaří :-) *

Toscana
23. 08. 2010
Dát tip
Immanuel Cunt - já jezdím daleko radši vlakem, než autobusem, protože si člověk může vybrat, jestli chce chvíli postát nebo raději sedět (pokud není vlak narvaný až po střechu), může se i projít... Delší cesta se tak mnohem lépe snáší. No a legrace se ve vlaku zažije taky mnohem víc. :o)

Oldjerry
22. 08. 2010
Dát tip
Marie - takové tvary tu používal jeden z kritikou pod přezdívkou SENIOR. Byl protivný, ale tohle slovotvorebno se mi docela zamlouvalo jako druh speciální fantazie.... A.H.a macecho - dík, Františku :)

macecha
22. 08. 2010
Dát tip
šťastný ten, kdo si umí plnit své sny... T***

A.H.
22. 08. 2010
Dát tip
Super *

Honzyk
22. 08. 2010
Dát tip
...ale di ty, brepto:)))

Já si musím napřed ty "novotvary" přeložit do "srozumitelna", ale je to zajímavé. Ty asi rychle píšeš a já pomalu čtu.

Oldjerry
22. 08. 2010
Dát tip
Františku - mě se líbí, jak umíš decentně dát najevo, za co to považuješ... (:-) Im - poznámka trochu bokem, ale proč ne? Rene,Rým a Tosca - děkuji za komenty

Honzyk
22. 08. 2010
Dát tip
....už vim, najdu si na dnešek O myších a lidech od Steinb.---díky za inspiraci, už jsem dlouho nečet... ...myším zdar!DD

renegátka
21. 08. 2010
Dát tip
Já si myslím, že proto jsme se narodili, abychom si mohli plnit svá přání, to ten život hned jinak chutná.*

Rýmovánek
21. 08. 2010
Dát tip
Po dlouhé době jsem se zase začetl do Tvých řádků. Tontokrát trochu delších, pravda ;o) A i tentokrát se na konci usmívám. Můj strýček je také fanda do mašinek. Je to krásný koníček. A strejda je pořád duchem mladý. Má nadhled a vtip. Taky bych chtěl ke stáru takový být... ;o)

Toscana
21. 08. 2010
Dát tip
JOooo, to je moc potřeba plnit si sny (s myší nebo bez ní)... Pěkně jsi to napsal. *t

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru