Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Až se bude psát...

25. 08. 2010
24
21
2563
Autor
Robinia

denaturovaný pohled z klimatizované vyhlídky kruhový objezd šest proudů tam šest zpátky v smogu rozpitá kontura rána vysoko, nejvýš, dotknout se hvězd... Jednou se vrátím k Tobě, sem žádný motýl nedoletí...

Stavíme se k světu s převahou lidského rodu
postoj lidstva je plný rozporů
a pocit nadřazenosti se bije s pocitem lidské solidarity
 
přírodní kmeny lidí přirozeně chápou
příbuznost mezi člověkem a zvířetem
zatímco my "kulturní"
bereme svůj vztah jako dominantní

co v nás je však otázkou instinktu,

co povahy,

a co vychování?

21 názorů

Diana
05. 09. 2010
Dát tip
Kam se hrabu na našeho psa! Ze silničního uzlu v prologu by se dostal snadno, já bych tam bloudila do smrti. Oslovil mne zejména prolog (zvířata totiž pokládám za mravnější a bystřejší)*** Ale vážně: Kulturu člověka lze posoudit nejlépe podle toho, jak se chová k bytostem bezbranným, vydaným mu na milost a nemilost - ke zvířatům.

Alegna
31. 08. 2010
Dát tip
T*

...*

A.H.
25. 08. 2010
Dát tip
*

moorgaan
25. 08. 2010
Dát tip
vidim zde dve roviny.. 1/ekologicko-přírodní - tam se to srovna, clovek az tak velky vliv na vyvoj geoprostoru nema a kdzy zasahne negativne-samo ho to smete z povrchu a stratosfera se srovna 2/ sociologicko-fiylosoficky - vychova nove se rodicich generaci - tady se to samo nesrovna a pokud se to zlomi v netecnost, tak lidstvo jako takove bude o to vic agresivnejsi a snici se driv nez zlikviduje atmosfericke vyrovnane pomery ...tve dilo je fajn-i prolog i to pod nim-TIP*

Norsko 1
25. 08. 2010
Dát tip
ropná skvrna v mexickém zálivu

Robinia
25. 08. 2010
Dát tip
Mnohokrát Vám všem děkuji za zastavení a slova, souhlasná i nesouhlasná. Skutečnou písankou měl být nejdřív opravdu pouze prolog, jenže pak jsem si řekla, že k tomu zkusím přihodit otázku, nakonec se tam dostaly dvě (a možná je těch otázek víc :-))... a původní ekologie a environmentalistika byla přehlušená filozofií. Nejlépe mi asi porozuměli synáček a a2a2a. Chceme řešit problémy globální a neumíme vyřešit ty nejbližší mezilidské vztahy...

Alojs
25. 08. 2010
Dát tip
upřímně řečeno, mnohem více se mi líbí prolog... to pod ním je... nastřelené. tak to na mě působí. ale ten prolog se mi natolik líbí, že tip urvu. *

a2a2a
25. 08. 2010
Dát tip
prolog je pro mne co do výrazu zdařilá báseň a působivá, vlastní text je spíše apelem, jehož příčinu si často uvědomuji a upřímně se děsím dalších let, kdy možná k procitnutí nebudeme potřebovat ani radikální islamisty, ani zamořené prostředí, ale vlastní děti se zanedbanou výchovou.

synáček
25. 08. 2010
Dát tip
Člověk je (prozatím) jakoby vytržený z kontextu všeho okolo něj. Umí sice myslet, ale svůj rozum používal hlavně jen pro usnadnění (zpříjemnění) pobytu na tomto světě a ukojení zvědavosti vzhledem k hmotě, což mu umožňují jeho (bohužel velmi omezené) smysly. Co je mimo tuto kontrolu, jej nejenom nezajímá, ale dokonce (většinou arogantně) tvrdí, že nic takového ani neexistuje. Pokud se člověk nepozvedne z této své omezenosti, nemůže neškodit. Hlavně by si měl uvědomit, že nemůže změnit, ba ani ovlivnit, nic okolo sebe. Jediné, co změnit může, je on sám a vůbec první, co by udělat měl, je poctivá snaha po Pravdě. (V první řadě by se měl tedy zajímat o to, kdo vlastně je a odkud kam jeho pomyslné kroky vedou…)

..již bylo řečeno synáčkem i vesuvankou***

koloušek
25. 08. 2010
Dát tip
Vážné zamyšlení včetně komentářů. Člověk je zvláštní tvor, protože umí myslet. Jen kdyby všichni mysleli tak, aby jiným neškodili. T*

nostalgik
25. 08. 2010
Dát tip
Příroda se mění sama. Zvedá kopce sopečných hornin,které pak voda odnáší do ústí řek, vítr obrušuje skály a rozpuštěný vápenec vytváří bizarní útvary v jeskyních. Vymřely mnohé druhy živočichů a vznikají nové. Vše je v pohybu, po tisíciletí. To je řád, který lze zpomalit, ale nikoli zastavit. Nepokoušejme se o to. A nezkoušejme tento řád ani urychlit!!!

Honzyk
25. 08. 2010
Dát tip
popularne naucny, ty ja rad.)))..........mas pravdu, ale vime, jen nevime, asi(?), co s tim...ja bych napsal asi jednodusejc, aby se lidi spis nasrali, ze bejvaj takovy hovada...vcera tady v baraku vzali zensky psa do utulku...byl na smrt, baba ne...ani se nebranila. Kdyby si tohle precetla, nevim, esi by rozumela..

..tak mám pocit..že už bylo řečeno..přidávám tip..:)

vesuvanka
25. 08. 2010
Dát tip
velmi pěkně napsané a k zamyšlení, TIP Bohužel ti, kterých se to týká, si to nechtějí uvědomit a stále dávají svoji pýchu a nadřazenost nad přírodou najevo, jdou jen za uskutečněním svých sobeckých cílů na úkor přírody, ale tím i nás, lidí... Plně souhlasím s krásným a moudrým komentářem synáčka.

macecha
25. 08. 2010
Dát tip
k tomu nelze nic dodat, jen souhlasit ... T***

Bíša
25. 08. 2010
Dát tip
Vyznávám filozofii dobra....

synáček
25. 08. 2010
Dát tip
Je to velmi bolestné téma a dobře prezentované… * Dle mého soudu člověk je evidentně bytost, která nad ostatními živými tvory skutečně dominuje. V mnohém je převyšuje. Jak by však mohl moudře vládnout, když nezná ani sám sebe a kvůli pochybným vírám v to, či ono, dokáže sám proti sobě pozvednout i zbraň. Proto dokáže jen sobecky „ochutnávat“, nebo si arogantně přímo brát vše, co (sám pro sebe) považuje za potřebné, bez ohledu na to, jaké následky jeho počínání může mít. To, čím si ospravedlňuje pocit krále tvorstva není duchovní převaha (kterou skutečně má), ale pýcha a chamtivost…

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru