Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

úvaha Ivany G.

26. 08. 2010
16
27
3683
Autor
aleš-novák

Kdyby někdo nevěděl, tak Ivana je Karlova první manželka...

kde zas

sakra

je

 

mein Gott !


27 názorů

Diana
06. 09. 2010
Dát tip
Prosecký! Týjo! To je parádní drb, to musím avíznout Robinii, dobrušské patriotce. Selbstverständlich, Edvine, všichni Němci znají Božského - a včelku Máju poznají v celém roji včel. Taky pobavilo :-)*

Toscana
26. 08. 2010
Dát tip
obávám se, že si nešlo nevšimnout, čí je to manželka, protože to skoro vypadá, že to je nejen jejím povoláním, ale absolutní životní náplní... :o))) *t (po tom, kde zrovna je Gott, bych na jejím místě raději nepátrala, hihi)

Vaud
26. 08. 2010
Dát tip
svůj bod G výhodně směnila za vysoké C

Prosecký
26. 08. 2010
Dát tip
Upřesnění ke Karlově Studánce (neboli, jak my říkáme Karlsbrunn): obec byla zkonfiskována a celá patří českému státu. Ani předtím nešlo o císaře Karla IV., ale o arcivévodu Karla Habsbursko-Lotrinského, vnuka, Marie Terezie.

moorgaan
26. 08. 2010
Dát tip
alesi..kdzy tak koukam na ten napis.. tak by uplne stacil - úvahy Ivany G. :-))

moorgaan
26. 08. 2010
Dát tip
se teda čuduju s tou Čudovou:-)) ...bez "jen" to ma ty spravny grady.-))

Overkill
26. 08. 2010
Dát tip
:-D

jo, a ještě má Studánku v Jeseníkách :o)

přesně tak: všechny mé iluze o literatuře jsou v Čudu...

Edvin1
26. 08. 2010
Dát tip
Aleš: Tak tohle nebyl zájezd z domova důchodců.

tenhle je vyučený elektrikář. Spolužák mého táty :o)

Prosecký
26. 08. 2010
Dát tip
Myslím si, že Karlova (Gott, starého Gotta z Plzně syn) první manželka byla Blanka s velkým B, ale potom následovala celá řada s malým b.

Edvin1
26. 08. 2010
Dát tip
Prosecký: Du hast etwas durcheinander gebracht. Gott der Vater bisexuell? Wozu? Im Himel, wo er residiert, gibt's nur Engel, und die sind geschlechtslos. Tvá informace o M.M. Čudové otřásla základy českých literárních věd! :-)

To není ten, co má universitu, most a Vary?

Ó
26. 08. 2010
Dát tip
...Ani Velký Šíp...neřek by to líp...

vidíš, Prosecký, kdybys nechodil za školu, mohl ses to dovědět dřív :o) Květoň: trvám na tom, že je to Karlova první (a poslední!!!) manželka :o)

Aleši, každý přece ví, že Karlova první manželka byla Blanka z Valois!

Prosecký
26. 08. 2010
Dát tip
Die jungen Damen um ihn herum sind die Apostel. Der wahre Gott war schwul, besser gesagt bisexuell. Es gab doch noch diese Maria Magdalena. Ostatně, kluci, věděli jste, že Marie Magdaléna Čudová (česká "Babička" Boženy Němcové), narozená v Křovicích, přiškolených k Dobrušce, chodila v Dobrušce tři roky do školy s o dva roky starším F. L. Hekem (předobrazem Jiráskova F. L. Věka)? Dovědel jsem se to, ač východočeský patriot, teprve včera. Hastalavista.

pěkné :o) ale že by německý turista nepoznal Božského? Unglaublich...

Edvin1
26. 08. 2010
Dát tip
Teď to zní jako ten ohavný zvyk některých českých manželek: "Jo, Novák je doma, a zase přišel dom ožralej jak prase!" (řekla paní Nováková) Tak mě napadlo: Němečtí turisté v Praze se ptají svého českého průvodce: "Und wer ist denn das?" "Das ist Gott." "Wirklich, Gott? Und die jungen Damen um ihn herum sind bestimmt Engel, nicht wahr?" :-)

gabi
26. 08. 2010
Dát tip
dobreeee :-) *

"ten" je pryč :o)

Edvin1
26. 08. 2010
Dát tip
To bolí - po ukazovacím zájmenu (jež v češtině zastupuje německý určitý člen) už přivlastňovací zájmeno nejde. Rve mi to uši jak z pohledu německého češtináře, tak českého němčináře. Přijatelné by bylo třeba: Mein Gott, Karle! Kde ses zase coural? Tvůj oddaný Rejpal ;-)

asi jo. dík.

moorgaan
26. 08. 2010
Dát tip
no.. kdyby to bylo bez toho "ten"..melo by to daleko vetsi vypovidajici schopnost.-))

baaba
26. 08. 2010
Dát tip
ja ja :O)))

,,jsem dnes nějaká uplakaná ale pobavil si mě..:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru