Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kam se všechny poděly?

09. 09. 2010
20
26
2669
Autor
Sebastiana

Všichni píší o podzimu, o předzvěsti zimy. Nesnáším zimu. Mám z toho deprese. Možná proto jsem provokativně vytáhla ze šuplíku tuto osm let starou povídku. JARNÍ. Ták.

 

 

 

Byla jsem zvyklá, že byl vždy ráno v kuchyni ruch. Moje miminko se dožadovalo mlíčka, a to okamžitě, manžel snídaně, protože šel do práce a pod nohy se mi pletly kočky. Ty chtěly snídani také. Milovala jsem ten ruch. Dívala jsem se, jak všem chutná.

Zaznamenala jsem ale, že chybí má černá kočička. Však ona přijde, až bude mít hlad, pomyslela jsem si.

Protože je jaro, pustila jsem se do většího úklidu. Pomaloučku, jen jak mi to miminko dovolilo. Všimla jsem si, že zmizely i ostatní číči. To je ale normální, nesnáší zvuk vysavače, všudypřítomné koště a vůni mycích prostředků. Odpoledne jsem měla zhruba hotovo. Již dávno byl klid mých smýčících zbraní, - ale kočky nikde. To se mi ještě nestalo. Neustále mi dělají lotrovinky, pletou se mi všude a hledají nějaké laskominky. Mističky se žrádlem jsou plné. Je divné, že zmizely VŠECHNY kočky. Proběhla jsem celou zahradu, ale nebyly ani na svých oblíbených místech. Když jsem se vracela, měla jsem slzy na krajíčku.

Na zahrádce ryla na záhonku v zemi moje maminka a zeptala se, co se děje.

„Někdo mi ukradl kočky, ...“ vzlykla jsem.

„Jo, šel tudy jeden hladovej, ...“ dělala si legraci maminka.

Doma jsem se snažila zabavit prací. Z pokoje byl slyšet smích syna a manžela, a tak jsem šla alespoň pověsit záclony, dokud mě nepotřebují.

Skříně nemáme staré, ale jak se různě sesedají, nejde většina z nich dovřít. Když se upraví dveře, aby šly dovřít, skříň se opět pohne a nejde to znova. Vzdali jsme to. Dveře jsou stále pootevřené.

Jak jsem se ale vyjevila, když jsem chtěla sáhnout pro čisté záclony. Byly zde všechny kočky okolo té černé a té na bříšku leželo mourovaté koťátko. V očích měla hrdý výraz: „Že je nejhezčí na světě?“ A upřely se na mne modré pohledy ostatních koček: „Že je krásná, necháme si jí, viď, PROSÍÍÍM?“

„No jo, ...“ vzdychla jsem poraženě, „tak se ale pojďte najíst, potvory.“

Záclony nešly již v žádném případě použít, ani vyprat a ty opice měly vzadu schované koťata ještě dvě. Ale je jaro a to k němu patří.


26 názorů

Sebastiana
01. 03. 2011
Dát tip
Hani, ty potvory neví, čeho si maj vážit.

8hanka
28. 02. 2011
Dát tip
byt mackou, tak chcem byt u Vas, takto si predstavujem macaci raj:)))))

Elleanor
23. 09. 2010
Dát tip
hezounké:) Já mám zimu strašně ráda, hlavně když jsou všude hromady sněhu, ale po pár měsícícch už se také těším na kouzlení jara:) T*

Sebastiana
10. 09. 2010
Dát tip
Aiwí- ačkoliv je číča dlouhosrstá, nechtěla nabízeného krasavce od kamarádky- dlouhosrsťáka, ale spustila se s toulavým kocourem bez ocasu. Asi jí víc rajcoval.

Bíša
10. 09. 2010
Dát tip
T.

oleandr
09. 09. 2010
Dát tip
no naše kočka stihla za dva roky 24 koťat a bylo to veselé, jinak líbí

synáček
09. 09. 2010
Dát tip
*

Metta
09. 09. 2010
Dát tip
jé, krása***dík za ni

Robinia
09. 09. 2010
Dát tip
Beru hru na jaro :-) jinak písanka moc roztomilá

gabi
09. 09. 2010
Dát tip
rovnako neznášam zimu, poďme sa hrať, že prichádza jar :-) milý príbeh * (a to k němu, doplň "k")

Prosecký
09. 09. 2010
Dát tip
Ach, ty bestie! U babičky na prázdninách jich taky vždycky hodně muselo zmizet navždy a stejně se pletly pdo nohama už při dojení, protože žebraly o mlíko. T*

..ok..já možná jednou taky..:)

Sebastiana
09. 09. 2010
Dát tip
Je to moc smutné. Ale také napíšu.

..to bych si ráda přečetla...))

Sebastiana
09. 09. 2010
Dát tip
Šepotku - můj orientálec také- z lásky, ale to je jiný příběh.

..já měla kocoura..perského ale spáchal chudák sebevraždu..:((

Sebastiana
09. 09. 2010
Dát tip
Květoni - Na bolavou krční páteř je nejlepší živá kočka, než kožešinka.

Jestli to tak půjde dál, já si snad otevřu kožešnictví a asijské bistro. ((-:

Sebastiana
09. 09. 2010
Dát tip
Květoni, to si piš, že naschvál. Děkuji všem za návštěvu a tipy.

Moje podzimní povídka by mohla vypadat nachlup stejně. Naše kočka Hermína je opět plná koťat, podzim nepodzim. Já nevím, co ji k tomu vede. To nám snad dělá naschvál.

..to je pěkné..milé..teplé..:)) ..záclony sis koupila nové..aspoň..:))

Whitesnake
09. 09. 2010
Dát tip
Mnohem elegantnější by v prvním odstavci bylo: "Nejdříve zmizela ta černá."

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru