Písmák
Uživatel:
Heslo:
chci být viděn
Nemáte účet? Založte si!
Zapomenuté heslo

Invokácia
datum / id16.09.2010 / 365481Vytisknout |
autorJames.Juyce
kategorieVolné verše
zobrazeno2745x
počet tipů11
v oblíbených0x
zařazeno do klubůDílo není v žádném klubu.
Invokácia

Stacionárnym bicyklom odušu
na kondičnej rebrine / prostopašníctva

Načri si do gamby svojho rachitického podvedomia
Natiahni myseľ k degeneratívnemu maximu

Toto nie je nič pre apologetických kontaminátorov

Tu nejde o čvargu
bahniacu si vo vlahom leukoplaste antimalarík

Tu invokujeme verzologického anciáša

Sdílejte dílo:



Názory čtenářů (Zobrazit smazané)

|< <
> >|

17.09.2010 10:37:26Norbert von Amehr, Graf von Mann
chcel by som vydat zbierku s 3 basnami, ale potrebujem aby to vyzeralo aspon ako tenka knizka. nenapisal by si mi tak 20 stranovy uvod. potom by som nasiel niekoho, kto by napisal cca 15 stranovy doslov a je to.

ta tá ty, ta tá ta, tádatádatádatáda tatáta.
17.09.2010 10:29:28Norbert von Amehr, Graf von Mann
f***, ako keby som tu ani nebol
16.09.2010 22:43:00Norbert von Amehr, Graf von Mann
Každý výklad je slovníkový, veď odtiaľ sa učíme. ak si každý vytvorí vlastnú lexiku, nebudeme si rozumieť.
Básnikom to ale nebude vadiť, s ľahkosťou im vlastnou prechádzajú z papiera na polovodičové pamäte.
V takom procesore je viac poézie than meets the eye.

Death to poetry, long live the unpredictable dance of particles that we are and still never intercept.

I can hold my doublecore in my hand, show me a fucking verse that I can touch. Then it might touch me.

Most people are morons. (linus Torvalds)

16.09.2010 19:52:06Fouckault
jo souzním, také se často snažím rozbíjet v textech smysl-- a to buď složitostí nebo záměrným tlakem na srozumitelnost- aby na základě té destrukce vznikl obraz nějakého zcela jiného významu, přervat tu lopotnou školometnou interpretační manii.. vyslat čtenáři signál že tudy cesta opravdu nevede, ať to zkusí jinudy bez berličky sám, ale s o to větším zážitkem než co mu slibuje slovníkový výklad..
16.09.2010 19:47:29dadadik
srandovní
16.09.2010 19:34:50James.Juyce
ano - to je ono, navyhladavat v slovnikoch, ale spolahnut sa na vlastnu intuiciu, obraznost, asociacie atd., prekrocit semanticke vazenie slov smerom k vysostne individualnemu prezitiu

z mojej strany ako autora ide aj o usilie vytvorit si v jazyku svoj vlastny paralelny jazyk bez toho, aby som musel vymyslat nove slova

a ako bonus pre citatela so slovnikom sa tam obcas skryva aj dajaky logicky odvoditelny vyznam, resp. vyznamy
16.09.2010 19:18:55Norbert von Amehr, Graf von Mann
Ešte niečo sa mi podarilo vytlačiť z unaveného rozumu:
Vírusová koncepcia náboženstva je už tak trocha obsolétna. Je dobre sa kontaminovať raz tu, raz tam, aby bola rovnováha.
16.09.2010 19:15:49Fouckault
tyjo nerozumím této slovenštině, potřeboval bych slovník, ale tím spíš se mi to líbí..
(zcela ten text samozřejmě osobně zneužívám a przním) jako čistě vokální a významově střepinovou bombu :-)*
16.09.2010 19:15:20Norbert von Amehr, Graf von Mann
Nejak sa nám tu rozšírilo hovorenie v pluráli. Má to ráz pseudozbošžťovania podčiarkujúceho autoritu pisateľa a odvádzajúceho trochu pozornosť (I am sic! of it) od povedaného, čo považujem tak trochu za ojebávanie čitateľa, alebo ide o dištanc od vlastného textu?
Invokácia čertíka na konci pre mňa signalizuje vrchol textu, ktorým je inherentný úmysel potierania "religulousity", čo ostatne považujem za hlavné poslanie tohto autora, ktorý každú intuíciu (snáď mi autor odpustí tento zámerný eufemizmus) asi považuje za nebezpečnú.
Referencia na apologetického kontaminátora je ďalšia signálka potvrdzujúca môj výklad.
Opakom rozumu je totiž cit a zatiaľ čo množstvo básní na serveri ním prekypuje ako jahodové želé, tu mi trocha chýba.
16.09.2010 17:18:27Zbora
redaktor poezie
No, vidiš, tak to jsme každý úplně někde jinde, což je z našich přístupů k tvorbě očekávatelné.

Osobně mám přirozenost spojenou s tak dokonalým zvládnutím formálních náležitostí, že si jejich využívání při tvorbě umělec vlastně už neuvědomuje, má je zažité, takže ho nesvazují a může se přes/nad ně přenést kamkoli potřebuje/dál, nepřemýšlí o nich, což mi jako odrazový můstek pro možnost vytvořit si vlastní naprosto nezaměnitelný styl připadá velmi podstatné. Protože pokud máš tvorbu spojenou s konstruováním, jsi vlastně stále otrokem stereotypů, které Tě předcházely - vědomě z nich vycházíš. Dáváš dohromady něco z mnoha dílů a modlíš se, aby to drželo pohromadě. Ovšem netvrdil jsem, že kladu neschopnost psát do přímé úměry ke konstruování. Jen je podstatné vytářet konstrukce, které budou pracovat hladce i bez namazání, a ne ty, které budou vrzat v každém pantu, tak, jak se to často stává. Osobně píšu většinou metodou volných asociací a nikdy dopředu netuším, kam až se dostanu, proto mě to baví a nepovažuju to ani za slabomyslnost, ani za pokoru. I když jistá dávka pokory je mi v tvorbě velmi sympatická. Mám obecně radši autory tišší, kteří si hrají na svém písečku a pozvolna se odněkud někam šinou, než křiklouny a lidi, kteří se neustále snaží za každou cenu násilně bořit nějaké blíže nespecifikované hranice. Přičemž prozaičnost v tomto kontextu vnímám jako o(b)tisnutelnost, něco, co naopak dostává naprosto přesný nejprostší a nejčistší tvar - formu. Přirozenost, tak jak ji vnímám já, nemůže být další z konstruktů, protože je to něco, co vzniká samo od sebe, nezávisle na člověku, vlivem vnějších vlivů. Kdyžto konstrukce je něco, co je plánováno a docilováno. Pokud to ovšem vezmeme opačně, dokonalá kostrukce by měla působit automaticky, samozřejmě, přirozeně - tak, že to takto má být a nedovoluje spekulaci o tom, zda by to nemohlo být jinak.

|< <
> >|
Všechny kritiky na jednu stránku



Kritiky a názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.