Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

zbytky

25. 09. 2010
17
29
2022
Autor
Anetah

 

chladnem
jako nedojedené
zbytky na talíři

přesyceni sebou

drobíme si
výčitky do tváří
 
 

29 názorů

Rýmovánek
04. 11. 2010
Dát tip
No jo...tak už to na konci bývá...čím větší hostina, tím víc drobků...*

Max Hutar
28. 09. 2010
Dát tip
Ne, sakra, předchozí post patří někam jinam, pardon.

Max Hutar
28. 09. 2010
Dát tip
... ano, zbytečně. Měl jsem šepotu odpovídat poštou od začátku. Mea culpa. Promiňte.

Mimoň...tak zas příště :)

Max Hutar
28. 09. 2010
Dát tip
No, vidíš to, a nebýt policie, tak by takových situací bylo ještě víc a už bys byl mrtvý několikrát. /rozhovor blbouna s mimoněm - jak příznačné/

Mimoň...myslím,že ne i když se snažili,buď jsem je ukecal,zdrhl,nebo jim to vrátil :) nechali mi v hrudi jen jednu jizvičku po noži,moje chyba,nečekal jsem to :)

Max Hutar
27. 09. 2010
Dát tip
Nikdo tě doposud nezabil.

Mimoň...jo,už dlouho jsem nedostal do držky,nevycházím ven :)

Max Hutar
27. 09. 2010
Dát tip
No... a jak je na ulicích bezpečno! :-D

Mimoň...když nám fízli preventivně kontrolovali OP,byla to v první i druhé řadě provokace :)

Max Hutar
27. 09. 2010
Dát tip
Není to provokace, blboune. To je prevence. Škoda, že na ni nevěříš:-(.

na začátku všeho bývá dortík...ten nedrobí*

Nichollee
26. 09. 2010
Dát tip
ty jo,te tu rozebrali :)a o to tu jde :)super, ty jo. libi se mi jak par slovy popises tu atmoferu.*

Impresse
26. 09. 2010
Dát tip
*

misty
26. 09. 2010
Dát tip
*

MarK.
26. 09. 2010
Dát tip
..'na taliri' by som vynechal, zbytocne dopovedane ..inak to celkom slo* (a ja som sa najedol;)

Smíšek:-)
26. 09. 2010
Dát tip
***

Mimoň...já pochopitelně chápu,že se ti nelíbí,mi když se nelíbí mlčím,to už musí být jo -píp- abych se vypisoval,mi to připadá jen jako prvokace či co? (chci končit,jsem unavený)

Max Hutar
26. 09. 2010
Dát tip
Ale já ho chápu taky, ale když zůstaneme u těch jídelních metafor, tak chápat báseň je asi jako vidět jídlo - být jí omámen je jako ho chutnat. A tohle jídlo sice vidím, ale nechutná mi.

Mimoň...ale já ten obraz chápu bez problémů a košatě jasně,se vším všudy co jsem zažil,slyšel, vím i si představím ( a toho je habaděj)

Max Hutar
26. 09. 2010
Dát tip
No jistěže ne, ale je to žrádelní metafora na malém prostoru, tak bych očekával nějakou soudržnost.

Mimoň...ale ono to snad není o žrádle,aspoň si to myslím

Max Hutar
26. 09. 2010
Dát tip
No já ji tam právěže, blboune, neobjevil. Tudíž nejsou ani žádné drobky a máme problém.

Mimoň...v které krajině žiješ nevím, ale kdes tam objevil snídani? Tak, a budeš to mít denně na talíři :)

Max Hutar
26. 09. 2010
Dát tip
Ta báseň se mi nelíbí, přijde mi špatně vystavená. Pokusím se vysvětlit proč: V našich krajinách obvykle "zbývá něco na talíři", pokud se jedná o hlavní, teplé jídlo, ne studenou snídani, která se odbude vlastně formou buffetu. U snídaně nezbudou žádné zbytky, protože si člověk nabírá postupně. Co tam ale dělá potom ten drobený... chleba? Nebo z čeho ještě můžou být drobky? Z knedlíků? Ale ty se po vyválení v obligátní UHO stanou mastnými a tudíž nedrobitelnými. Ze své vlastní zkušenosti musím odmítnout i metaforu "přesycení" jako momentu metání si navzájem výčitek do tváře (drobení tu vlastně jenom nahradilo sloveso v epiteton constats). Hádky ve vztazích jsem zažil jako vyvrcholení problémů chronických, ale jídlo je spíš akutní záležitost, slavnostní, soustředěná. Obzvlášť, když na talíři po něm může zbýt. Pokud tedy bychom přirovnali setkání s partnerem k večeření nebo obědvání, vynořily by se nám i konotace příprav a těšení se. A na konci tak akutního se přeci výčitky nedrobí. Drobení je moc suchá a nudná záležitost, než aby mohlo zakončit "oběd" partnerské komunikace. Suma sumárum si myslím, že celková metaforika je vybraná špatně a dílo stavené na efekt, který nefunguje:-(. Ma ucta.

Oldjerry
25. 09. 2010
Dát tip
celá *

Bíša
25. 09. 2010
Dát tip
*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru