Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pokorná duše

26. 09. 2010
10
22
2205

Po dlouhé době opět mezi vámi. Po dlouhé době s básní se skláním. Po dlouhé době jsme tu zas Po dlouhé době jsme tu já. Trochu jiná... Avšak navždy svá... Nosce Te ipsum...

Vějíř odvál čas zas dál,

bez nostalgie,

bez ostychu.

Jen tak... sám...

 

Snažíš se vzpomenout si...

Tak zastav se, přece!

Jaká jsi bývala?

Jaké štěstí jsi kdysi hledala?

 

V pokorném okamžiku,

naleznou mnozí.

Jen uvědomit si to,

 vím už, že to hrozí...

 

Pokorná duše příčí se světu,

pokorná duše bez příkras je tu.

S pokornou duší sešli už mnozí,

s pokornou duší jsme zvenku strozí.

 

 

Možná stačí vždycky málo,

Možná stačí ještě míň...

 

 

Vějíř odvál mnohem víc.

Odvál Tebe a Tvé svaté

do nížin a do propastí,

a Tvůj Bůh teď čelo svraští...


22 názorů

Jakubisko
22. 06. 2012
Dát tip
Čtvrtá strofa, nejvíc...! Poloha, ve které tě tak dobře neznám, ale přesto je ti vlastní, jak vidno...přemýšlivá, ne tak "návalová", jako tvé jiné kousky, ale i tak se mi moc líbí...ještě se k ní vrátím!

Horavin
20. 07. 2011
Dát tip
*

...*

Milly
23. 02. 2011
Dát tip
Ahoj zpátky .-), jinak: tohle mi nesedí- ty rýmy a ani moc jinak.. (použité výrazy)

Moc hezké poetické......

pouhá metafora :-)

Smíšek:-)
26. 09. 2010
Dát tip
:)) nápodobně :) ... to byla metafora, nebo se odněkud známe?? :)

..vezmem..velkého a barevného..bude nad mořem volný jako pták...))

a vezmem draka, jo? Dneska tam krásně fouká.... :-)

..fajn..miluji moře..půjdeme tam?...)))




Mimoň: Snažím se urvat, co to jde :-P Dave: Děkuji Ti, moc. sepotvkorunachstromu: Neskláněj se, dej mi ruku a půjdem spolu..obě zpříma :-) neroušek: Milé...děkuji. blboun: Mluvím v tom o sobě....že jsem si to najednou uvědomila, že jsem byla strohá.... takže klidně nesouhlas... já totiž souhlasím s Tvým nesouhlasem :-) Norsko: Až budu mít dceru, mám jasno :-) Smíšek: Ráda Tě vidím... Oldjerry: Tak tak..... jak Ty mě ale znáš :-)

Oldjerry
26. 09. 2010
Dát tip
Je to trochu patetické, to se nedá přehlédnout. Já to chápu v kontextu událostí pěti let, nebo snad čtyř... Je to návrat. Jakkoli Moříčko už dávno není začátečník, nějak ten návrat moje Moříčko citově nezvládlo. Odhaduji, že na oceánu byla pěkná bouře a její projev na pobřeží je ten příboj patosu. To se usadí. Jestli mi ostatní dovolí : vítej zpátky a piš tak, jak dřív... a menším písmem :-)

Smíšek:-)
26. 09. 2010
Dát tip
***

Norsko 1
26. 09. 2010
Dát tip
Duše Pokorná, by hezké bylo jméno

...s pokorou duší jsme zvenku strozí...nesouhlas *

neroušek
26. 09. 2010
Dát tip
Není to špatné..............ten duchovní rozměr tomu sluší.****

..pokorně se skláním..*** ..mimoni..žádný patos nevidím..:)

Max Hutar
26. 09. 2010
Dát tip
Psát vázaným veršem o citlivostech... takový pokrm mi nějak nejede :-(. Je to moc patetické, snaží se to urvat si příliš mnoho váhy, kterou by tomu měl čtenář přikládat.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru