Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Po stopách divokých kačen

29. 09. 2010
22
39
2595
Autor
Elleanor

Tak zase pro radost trochu té milostné poezie... Poprvé jsem zkusila formu sonetu, tak mě moc nelynčujte..anebo klidně ano, kritizujte, jak je libo, ale s ohledem na mou jemnou dušičku, prosím:)) Věnována všem zamilovaným i těm, kteří stejně jako já nechtějí zapomenout, jaký je to pocit:) A taky pro snota, protože pěkně prosil:)))

 

Dnes, moje lásko, své sny nech volně nocí plout

po řece tvého dechu, ve stopách divokých kačen;

s tváří odvrácenou strachu zbav je světských pout,

v rytmu valčíku dotančí za obzor temných mračen.

 

Tam budu je zas čekat s náručí dokořán,

hladová půstem nekonečnosti dne a bloudění.

Odletíme společně na křídlech bílých vran

a naše touha den spálí na popel zapomnění.

 

Riskantní hru snad začali jsme hrát,

když tvůj dech bez ptaní chci si brát

a věznit ho v mých plicích věčně.

 

Teď noc kolem nás chvět se začíná,

zas jedna hvězda navždy zhasíná;

tvé sny dnes usínají ve mně.

 


39 názorů

vrátila jsem se tady..., je to krásné.....moc...

Elleanor
08. 05. 2012
Dát tip
Děkuji, Benji:)

Benji
07. 05. 2012
Dát tip
* šikovná *

Elleanor
06. 05. 2012
Dát tip
Všem, kterým jsem ještě nepoděkovala za návštěvu, děkuju nyní..i když s "menším" zpožděním:) a těm co už ano, děkuju znovu, dneska jsem potřebovala zvednout náladu a ty vaše milé komentáře mi moc pomohly:)

Stařec_007
04. 10. 2011
Dát tip
*

Chigwell
02. 10. 2011
Dát tip
*

gringoo
06. 08. 2011
Dát tip
*za první


chocky
05. 10. 2010
Dát tip
Je to moc hezký, milý.

Taubla
02. 10. 2010
Dát tip
překrásné, doslova mě to dostalo

Bíša
30. 09. 2010
Dát tip
I sonet napsat umíš**

Makoves
30. 09. 2010
Dát tip
Nádherné Ell

******************************************** t./o.

Alegna
30. 09. 2010
Dát tip
Děkuji

--Elleanor..je to nádherné..vskutku..:) ..taky jsem nevěděla co přesně je sonet ale bylo mi hloupé se zeptat a nechtělo se mi to hledat..tak i já děkuji za vysvětlení..nebudu zkoušet...)) ..ačkoliv..když to měl velký Pablo bez rýmu..stříhám trochu ušima...))))

Zbora
29. 09. 2010
Dát tip
Jedno lentiniho oko by nezůstalo suché...

coura
29. 09. 2010
Dát tip
podle mého máš příliš obdivovatelů a žádného Krytyka v tom nejlepším slova smyslu, poctivě se vyhýbám tomuto druhu "ženské" poezie, vím, je to věc vkusu, ale výběr motivů, především podstatných jmen je prostě nejčervenější knihovna, kačeny - těch bych se bála, mých plicích je prostě školácká chyba...., působí to na mne celkově jako dílo na zakázku, efekt, když si svého zákazníka nevážím, ale asi to funguje...

Tony.cs
29. 09. 2010
Dát tip
A povedené *

gabi
29. 09. 2010
Dát tip
sonet nesonet, mne sa to páči *

synáček
29. 09. 2010
Dát tip
*

:o)

Elleanor
29. 09. 2010
Dát tip
Petrusha, jo zkoušela..co tam nesedí?

...*

Petrusha1
29. 09. 2010
Dát tip
skúsila si si to zarecitovať nahlas? skús to ...

Benji
29. 09. 2010
Dát tip
Jo. Tak tohle můžu. Dík.

Snotíku...napsala to hezky, jen já nevěděl co je to sonet....a tak nějak mi ty kolovrátky dělají dobře.I ty soneticé.

Prozodika...v mém věku...a s mými ambicemi? Hele je to pěkné. Já si to užil, ale ty zaběhlé formy mého tatíka....a vůbec, mě tu někdo skorosonet pěkně zepsul...a to jsem netušil, že naplňuji neznámé břehy.Moc ti přeju šťastné rozplývání, já si to sakra užil včera.:o)

Overkill
29. 09. 2010
Dát tip
Nádherná... *T

voice
29. 09. 2010
Dát tip
něžné....*

Elleanor
29. 09. 2010
Dát tip
Kiwagamo, především sonet = 14 veršů, 4+4+6(3+3)...S těmi rýmy se to různí podle země a období...takže teoreticky to takhle může být správně:) třeba takový Pablo Neruda ve svých sonetech nerýmuje prakticky ubec, respektive španělsky se nerýmují, český překlad už ano:))) Ale taky nejsem žádný odborník, tak se na to podívej a pak mi přijdeš říct, ju?:)) no to víš, docela mě baví zkoušet nové věci;) snote, Agnes..já se tu teď celá rozplývám štěstím, že se vám líbí:)) děkuju moc:)

abab,abab,aab,ccb. To je sonet?Já vůbec nevím co je sonet, podívám se do slovníku. Tvoje velká-malá písmena s interpunkčními znaménky mě překvalila. Škoda že v posledních dvou slokách není veršování stejné jako nahoře. Bylo by to pro mě víc sexy.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru