Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O cibulích a Boží zadnici

30. 09. 2010
7
13
681
Autor
faun

Potkal jsem muže v baloňáku
cibulová nať mu čouhala ze síťovky
a on se pohupoval v bocích jak přezrálá baletka
na forbíně nástupního ostrůvku před kavárnou Slavia

Lidé kolem pluli jak lodě

Vysypal plastová slova z krabičky od cigaret
a nalepil je na oči těm divnejm pavoukům
   co spěchali na metro
      když maj tolik práce

Život je křupavá sušenka, co se drolí do kafe...

Vedro si tančilo nad asfaltem
s vosama u odpadkových košů
a nikdo se nepřidal

... jen muž v baloňáku
co mu cibulová nať čouhala ze síťovky
se pohupoval v bocích jak přezrálá baletka
na forbíně nástupního ostrůvku před kavárnou Slavia

Pak se ke mně naklonil a zašeptal:
" Slyšel jsem dusot Hanibalových slonů za Perštýnem, nevěříš?"

Podal mi šťavnatou cibuli

Nasál slunce jak rocková hvězda záři reflektorů
a než odešel
   jen tak...

ledabylým gestem rozpáral oblohu
a plesknul Boha po zadnici


13 názorů

romi
06. 10. 2010
Dát tip
Má to pár skvělých obratů, ale bylo to na mě rozplizlé...

...nemáš zapotřebí, myslíme...

Zaprděnec
02. 10. 2010
Dát tip
ahoj kucí. což o to, dílko je to vykutálené (asi jako ten váš pumlíč). tip samozřejmě utrousím, to abych se zalíbil.

...jednou to přijít muselo)....a co jméno jest ? Na jméně nezáleží, jsme se učili kůlasika nedávno, ostatně my se vyjmenovali na naší stránce...nejchytřejší je Jirka, ten je adoptovanej, ale má samý.

asi si vás ale kluci všecky jménem nezapamatuju.. tak mě do budoucna omluvte - a já děkuju za přiznání soudnosti.. to už se mi dlouho nestalo :o)

...my si tě někdy čteme a víme, že dokážeš být soudná, koníku, aspoň vypadáš tak...ale ještě jsme poslali avízo asi deseti dalším,kteří hodně píšou. My radši čteme nebo hrajeme fučes...ale teďkonc se brzo stmívá, tak strašíme u kompu. Ahoj! Zbynďa, Jára, Jirka, Vašek a Franta.

sice nevím, kluci, jak sem se vám připletla do avíz já.. ale díky - líbí se mi to :o) jen bych možná vynechala ten úvod a začala rovnou: Lidé pluli jak lodě

mezimraky
01. 10. 2010
Dát tip
tihleti cibuláři teda dovedou věci

...to se divíme, že tak podmanivou bíáseň četlo tak málo lidí...(!) Vždyť je to jako z filmu . a je to jako film...až na konci se text snese do písmenek...napíšeme avíza zkušenějším, těm, co píšou. My rozhodně tipujeme!!!!

irem
01. 10. 2010
Dát tip
Má to atmosféru, ale je to až přespříliš 'ukecané'. Asi nejvíc mě ruší ono opakování (muž v baloňáku - Slavia) Když si představím toho v baloňáku, jak uvidí oblohu a tak se rozmáchne a ledabyle ji rozpáře - mám pocit, jako by ten obraz trochu vystihoval autora při zacházení se slovy a textem - tak trochu rozmáchlé a (byť úmyslně) ledabylé. Jako obvykle se v textu špatně vyrovnávám se směsí spisovnosti a nespisovnosti. Já vím - Ty tak mluvíš a jinak by Ti to neznělo, že. Nu, po světě už běhala spousta falešných mesiášů, ale nevím, jestli si některý z nich otloukal o lýtka síťovku s cibulí a poslouchal Hannibalovy slony.

Dave Lister
30. 09. 2010
Dát tip
No to je zaujímavé..že by byl Bůh ženská, konečně novej názor..jedno je jistý, to vedro nad asfaltem a ty vosy u košů...nic letos nebude, až napřesrok...

Movsar
30. 09. 2010
Dát tip
Praha podivínská. Výborně. T

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru