Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vault 13

07. 10. 2010
1
19
1525
Autor
Mrzout

Planeta a její obyvatelé byli zkažení a prohnilí skrz na skrz.

Lidstvo vedlo nesmyslné války, vyhlazovací tažení a brutální útoky proti vlastnímu druhu, zvířatům, ale i vůči své zemi živitelce. Vody byly znečištěny lidskou neohleduplností, ovzduší zamořeno jedovatými plyny a země nevratně zhyzděna hlubokými jizvami neohleduplného lidského vykrádání.

Člověku to však bylo jedno, jednal jen ve svůj prospěch.

Neuvědomoval si však, i přestože byl varován, že jednáním svým se blíží jen a pouze k zahubení.

I viděl Hospodin, jak se na zemi rozmnožila zlovůle člověka a že každý výtvor jeho mysli i srdce je v každé chvíli jen zlý. Litoval, že na zemi učinil člověka, a trápil se ve svém srdci.

„Člověka, kterého jsem stvořil, smetu z povrchu země, člověka i zvířata, plazy i nebeské ptactvo, neboť lituji, že jsem je učinil.“

Přesto vše však existoval člověk, jež svoji zemi i druha choval ve svém srdci jen s láskou a respektem. Říkali mu Noe…

Noe nebylo jeho pravé jméno, on ho však neodmítal. Lidé okolo něho, bratři a sestry, mu tak říkali, neboť každý z nich věděl, jak zbožný a milostivý to člověk je. Neostýchal se pomoci těm, v jejichž očích byl málo dobrý, k těžké práci se vždy stavil čelem.

I řekl Bůh Noemu:

„Rozhodl jsem se skoncovat se vším tvorstvem, neboť země je plná lidského násilí. Zahladím je i se zemí. Udělej si archu z goferového dřeva. V arše uděláš komůrky a vysmolíš ji uvnitř i zvenčí smolou. A uděláš ji takto: Délka archy bude tři sta loket. Archa bude mít světlík; na loket odshora jej ukončíš a do boku archy vsadíš dveře. Uděláš v ní spodní, druhé i třetí patro.”

Tak vypověděl Noe o svém spojení s Bohem svému otci.

Pamětliv Božích slov započal svoji práci.

…délka archy bude tři sta…

...stroje vyhloubily jámu třicet metrů hlubokou a tři sta metrů širokou…

…vysmolíš ji…

…z železobetonových kvádrů byla vytvořena tři patra, zvenčí obložena olovněnými pláty…

…do boku archy vsadíš dveře…

…každé patro mělo oddělené místnosti a do boku prvního z nich byly zasazeny mohutné ocelové dveře ve tvaru ozubeného kola…



WAR. WAR NEVER CHANGES.

Nikdo nevěděl, jak a proč to vůbec začalo. Z desítek míst na celé planetě byly naráz vypáleny střely dlouhého doletu s jadernými hlavicemi, přestože nikdo nedostal rozkaz vypálit byť jedinou z nich. Nebe začalo křižovat desítky bílých čar, jež se táhly za nepatrnými zářícími body, které po několika minutách své plavby po nebeské cestě začaly klesat přímo k zemi.

…a nebeské propusti se otevřely…

…právě toho dne se naposledy uzavřely mohutné dveře vaultu, aby se otevřely až opět na přání boží…

…a Hospodin za ním zavřel…

...čtyřicet dní a čtyřicet nocí panovalo nad zemí nekončící temno způsobené neprostupnou vrstvou černých mračen…

…zmohutněly, až překryly všechny vysoké hory…

…tak smetl Bůh vše, co povstalo, co bylo na povrchu země…



Jednoho dne lidstvo vyšlo z vaultů ven. Jak se jmenoval ten, kdo je postavil nevíme. Je to pro nás Noe. Jako ten muž, co jej Bůh ušetřil, a o kterém nám četli ze staré omšelé knihy, která předáváním z generace na generaci ztratila spoustu stran i název ze hřbetu.





Ani já už nevím jak se jmenuji. Tak dlouho chodím pustinou. Říkají mi prostě Třináctka.


19 názorů

Obávám se, že je to příliš moc klišé najednou, takže člověk víc než ty klišé moc nevnímá.

Sebastiana
10. 10. 2010
Dát tip
*

Mrzout
08. 10. 2010
Dát tip
tak tady nemel o shitu a precti si neco jinyho. ale to je asi nad tvoje moznosti.

Mrzout
08. 10. 2010
Dát tip
A co dela tvorba videa na literarnim serveru - ale to je fuk. Vezmu to jen podle nominace na povídku měsíce - jsem tam taky mimochodem. Preludium - suchy, nic nerikajici, jen dobre napsany Bimbas - docela ctivy ale nerealisticky (prechytraly) s tema deckama O nešťastné lásce André Oliviera - Variace na Petr a Lucie atd... (o sobe psat nebudu, nehodi se to) Dávat tipy nekomu, jen abych se zalibil, kdyz se to od nich (neznam autory cos jmenoval) skoro neda cist? (na pseudo-intelektualsky kecy nemam cas a nejsem na ne zvedavej) Takze, ne dekuju pekne.

Mrzout
08. 10. 2010
Dát tip
Fallouta dokazu vykrast kdykoliv se mi zamane a bude mi stacit jen jediny odkaz na nej. Ten server klidne uvedu. piste-povidky.cz A mimochodem, cetl ode mne vubec neco jinyho? Protoze mne treba videa z tubka neprijdou jako tvorba...

Mrzout
08. 10. 2010
Dát tip
Napíšeš lepší? Na jiným literárním serveru to má ohlasy dobrý. No víceméně všechno co napíšu. Asi tam nebude elitářský prostředí, kde se pár lidí plácá po zádech.

Nicollette
08. 10. 2010
Dát tip
Já představu mám. Můj přítel to smažil na počítači den co den. Teď je naštěstí klid.

Mrzout
08. 10. 2010
Dát tip
postapokalyptický RPG - podívej se na intro pro představu - http://www.youtube.com/watch?v=jNKUfk-MgJw

Nicollette
08. 10. 2010
Dát tip
To je ta počítačová hra, kde střílíš jak pominutej nebo je to nějaká kniha?

Mrzout
08. 10. 2010
Dát tip
Kdo nezná F1 / F2 nepochopí

Mrzout
07. 10. 2010
Dát tip
Na motivy Fallouta 2 .

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru