Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Flotila na jej tele

08. 10. 2010
22
27
3494
Autor
niniw

...

 

Prisadla si ku mne na lavičku, hoci ostatné boli prázdne.  Čítal som noviny, ale po chvíľke som sa prestal sústrediť a nenápadne som si ju obzeral. Dívala sa na vlny, ktoré narážali o mólo. Nebola veľmi  pekná, ale bolo na nej niečo , okrem okrúhlych pŕs a mokvajúcej škvrny na tričku, čo ma nútilo pozorovať ju.  Tmavé vlasy jej rozfúkaval vietor. Zaplietla si ich a prehodila cez plece.  Tak ešte viac vynikli jej ostré črty a  strieborný krúžok v nose. Zapálila si cigaretu a ponúkla aj mňa.  Odmietol som.  Postupne sme sa zahaľovali do dymového oparu a ona mi odhaľovala svoje vnútro.

 

 

Pochádzala z vnútrozemia. Už niekoľko rokov kráčala po brehoch morí, fotila majáky v prístavoch a písala o nich príbehy.

„Raz vydám knihu,“ povedala a ja som sa nad tým iba pousmial.

 Jej oči mali farbu rozpáleného piesku ako zabudnuté miesta, kde sa narodila.

„Vždy som snívala o mori.  O vetre, čo triešti vlny o skaly a krákajúcich čajkách v povetrí. Toto more je chladné a špinavé,“ prestala rozprávať. Všimla si, že pozorujem škvrnu, ktorá sa jej zväčšovala na bielom tielku.

Opatrne ho nadvihla.  Jedna z lodí, ktoré mala vytetované na bruchu, krvácala.

 

Zobudil som sa okolo poludnia. Ona ešte spala, vyčerpaná nočným rozprávaním o lodiach na jej tele.

 „Sú tu všetci, s ktorými si sa vyspala?“ spýtal som sa, keď som prstom prechádzal po menách lodí.

„Nie. Iba tí, u ktorých  chvíľu kotvilo moje srdce.“

 

Moje starnúce telo sa ovlažovalo jej mladosťou a ona sa pokojne pohojdávala na vlnách dočasnej lásky.

Odkedy starosta vykázal všetky prostitútky z mesta, lebo mu odmietali platiť dane, neotužoval som si ducha a telo tak často. Len občas som našiel trocha potešenia medzi kyprými brehmi kuchárky Berty z neďalekej reštaurácie. Po večeroch som jej zvykol vyberať zapáchajúce rybacie kostičky z vlasov a šepkal jej sladké slová.

Po tom, čo som sa tam objavil so Zarig, dostával som oveľa menšie porcie, láskyplne prichutené preháňadlom.

 

Ležala na mojom pleci a hrala sa s chĺpkami na hrudi.  Ťahavý smútok sa spolu s konopným zápachom  clivo krútil okolo nás. V tom krátkom pochabom okamihu som zatúžil  ostať s ňou navždy. Čo v mojom prípade znamenalo možno ešte tak dvadsať rokov. Vedel som, že tak dlho netrvá žiadna večná láska.

 

Začiatkom jesene ma skolil zápal pľúc. Niekoľko dní ma gniavil horúčkový démon a zatláčal mi oči do hlavy. Spomínam si, ako som šúpal tekvice so starou matkou. Vyzerala tak nemŕtvo a sviežo, keď mi z hrude vyťahovala zhrdzavený hák priviazaný o lano. Z blúznenia  ma vytrhol silný kašeľ. Prudko som sa posadil. Zbadal som ustarostené oči Zarig. 

Doniesla mi do postele raňajky. V takmer priesvitnom nedovarenom bielku sa pohojdával žĺtok . Môj vyhladovaný  žalúdok sa pri tomto nevábnom pohľade vzbúril.

„Láska prechádza cez žalúdok,“ zobrala tanier spredo mňa a vyliala jeho obsah do koša.

„Láska prechádza úplne inými miestami,“ zasmial som sa a vzápätí ma pichlo v hrudi.

„Srdce nikdy nie je vďačné, žalúdok niekedy áno.“

Chcel som jej porozprávať o iných miestach na jej tele, o plytčinách a brehoch, po ktorých kĺže hladná láska, o zátokách do ktorých sa  vlieva a o  prístave, do ktorého sa vnárajú lode, ale bolesť v hrudníku sa zväčšovala a slová sa roztrieštili v záchvate kašľa.

 

Keď som sa prebudil, čakala ma rybacia polievka z reštaurácie. Berta sa už na mňa nehnevala,  keďže mi z nej nekrútilo črevá.

O niekoľko týždňov sa moja starecká sila znova vrátila a tak som mohol Zarig oplatiť jej starostlivosť.

 

Vrátila sa nadránom. Pritiahol som si ju k sebe. Strhla sa bolesťou. Vyhrnul som jej blúzku. Pod fóliou sa v rannom brieždení zaleskla bárka s mojím menom. Vedel som, že ju vidím naposledy.

 

O niekoľko rokov neskôr sa do mesta znova vrátili prostitútky. Bol som už pristarý na to, aby som im platil za ich lásku. Ale každý štvrtok večer som si s nimi zahral aspoň poker. Ráno som sa vybral na prechádzku podopierajúc sa o paličku a zdvorilo zdravil tieto dámy.

 Sadol som si na lavičku a otvoril noviny. Usmievala sa na mňa čierno-bielo  zo zadnej strany knihy, o ktorej bol článok.

Jej flotila sa časom rozrástla. Už aj na  rukách a vo výstrihu mala vytetované obrázky lodí. A niekde v tom rozbúrenom mori jej života sa pokojne hojdala aj bárka s mojim menom.

 

 


27 názorů

Benji
11. 02. 2011
Dát tip
Velmi příjemné pohlazení po duši. Jak jen jsem tě mohl míjet. Kásný jazyk. Moc se mi to líbilo.

Člověk by to do sebe neřekl, ale s tou slovenštinou jsem měla docela problémy. Ale jsem ráda, že jsem to přelouskala. Líbí se mi ta atmosféra, děj není nijak překvapivý a šokující. Ale přesně to se k té tématice taky hodí:)

Janina6
09. 11. 2010
Dát tip
Umíš se šikovně vyjadřovat, umíš i vytvořit působivou atmosféru. Takový poetický, lehce sentimentální příběh, četl se pěkně. Romantická filozofie "věčného opouštění lásek" na mě už ale asi 20 let nezabírá :-)

niniw
05. 11. 2010
Dát tip
ath. vďaka

Athares
02. 11. 2010
Dát tip
Líbilo se mi a kdybych jí četl ve své rodné řeči, tak možná ještě víc. Trocha romantiky a hlubokých pocitů kontrastovala s nepěknými výjevy jako je cigaretový dým, konopný zápach, hnisavé rány nebo prostituce. Líbila se mi myšlenka "dočasné věčné lásky".

Athares
02. 11. 2010
Dát tip
Líbilo se mi a kdybych jí četl ve své rodné řeči, tak možná ještě víc. Trocha romantiky a hlubokých pocitů kontrastovala s nepěknými výjevy jako je cigaretový dým, konopný zápach, hnisavé rány nebo prostituce. Líbila se mi myšlenka "dočasné věčné lásky".

niniw
20. 10. 2010
Dát tip
ďakujem za príjemne hrejivý komentár, som naozaj rada, že ti to niečo prinieslo

Lakrov
13. 10. 2010
Dát tip
Došla?

niniw
12. 10. 2010
Dát tip
VT súhlasím a ďakujem

Winter
11. 10. 2010
Dát tip
Melancholické. Vlastně nevím, jestli láska, která se odehrává v perspektivě loučení, může být láskou. Není to spisovatelův podvod na čtenáři? Inu, to nechť rozhodnou jiní. Jinak účelně vystavěné a jasně vyřčené. Možná mi to přišlo příliš literární. Dovolím si to nominovat do pm, jestli mohu.

niniw
10. 10. 2010
Dát tip
vďaka edo

niniw
08. 10. 2010
Dát tip
ďakujem vám všetkým za prečítanie, komentáre, tipy, zaradenie do klubu a pod. teší ma, že sa vám príjemne pohojdávalo na mojich slovách

gabi
08. 10. 2010
Dát tip
príjemné čítanie *

martinez
08. 10. 2010
Dát tip
a taky bych to ráda nominovala do Povídky měsíce.. esi to teda takhle je možný :o)

martinez
08. 10. 2010
Dát tip
nebude vadit když to vezmu do klubu nějakýho? je to krásný čtení.. :o)

...krásnej a houpavej, podle nás mimořádnej text...! tipujeme moc rádi!

bestye
08. 10. 2010
Dát tip
tak pokojně se mi už dlouho žádné dílko nečetlo. Nevadí, že není akční, že tam netečou litry krve nebo sex nekouká zpod každýho řádku. Ale je v těch písmenech taková zvláštní síla, asi to neumím popsat, ale na mě působí velmi uklidňujícím dojmem. A s chutí si ji přečtu i několikrát. *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru