Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dědek

18. 10. 2010
26
34
3644
Autor
Oldjerry

Dědek

 

Vracím se z pošty - domů to mám padesát kroků. Na mysli mi vytanulo úsloví...hrůzou mu naskočila husí kůže. Nevím proč, ale to se mi občas stává. Má fantazie, zdánlivě bezbřehá, pracuje na obraze, v němž po startovním výstřelu hrůzy se husí kůže právě rozbíhá, odráží a...

 

Zasmál jsem zevnitř se té představě a odpoutal se od myšlenky.

 

Na tři metry přede mnou přičapl na bobek asi tři čtvrti metru vysoký mladý muž (ale mohla to být klidně i dáma) a marně se snažil neobratnou tlapkou zvednout nádherně vybarvený javorový list. Pravda, za skutečnou javorovitost listu bych ruku do ohně nedal, ale v tu chvíli mne jiný strom s podobným listem nenapadl. Jistě ho sem dopravil poštovní vítr - bo tady žádný takový strom nablízku nebyl.

Mladá máma sleduje dětské snažení s lehkým úsměvem, kdežto já už se vysloveně chechtám. Dítě asi na desátý pokus uchopilo list a s vítězným obličejem se obrací k mámě. List mu vypadává z tlapky - čelíčko se nakrčí, nosík zvedne a pusinka udělá podkovičku. Vypadá to na pláč... ale jen dvě vteřiny.

Ihned zpátky na bobek, tentokrát napoprvé a radostný smích. Takhle se uměly smát mé děti a moje vnoučata.

Máte prima kluka, risknul jsem pochvalu a mámě zrudly uši. Že jo, dědo? lapidárně odpověděla a já jsem, na okamžik překvapený, doložil: asi bude mít umělecké sklony.... nashledanou! a pokračoval jsem v cestě.

 

Dobrý, dědo, řekl jsem si po pár krocích, dobrý... dobrý tip : je to kluk. S až nepochopitelnou radostí z tohoto setkání a přesného odhadu jsem dorazil domů a ve dveřích jsem  - pod dojmem té radosti - dal ženě vášnivou pusu.

Dědku, co se ti stalo? povídá moje paní s trochu vykulenýma očima (přitom já ani dnes na ní něhou nešetřím), ty jsi vyhrál? (Nevím co jsem měl vyhrát, karty nehraju, do hospody nechodím, sportku ani Euromiliony nesázím... )

 

Tomu bys nerozuměla, ulakomil jsem si zážitek jen pro sebe...

 

Já ti dám dědek,       děda jsem     víš?


34 názorů

Oldjerry
24. 06. 2011
Dát tip
Přesně avoxinko... to je to - ten tón

avox
22. 06. 2011
Dát tip
milé povídání, příjemné... a víc než na oslovení asi záleží na tom, kdo a jakým tónem je vysloví, viď, dědo? :-)) */

Oldjerry
22. 12. 2010
Dát tip
ruprechte - ahoj a dík za obě návštěvy

ruprecht
22. 12. 2010
Dát tip
*

Oldjerry
23. 10. 2010
Dát tip
hanele - však taky jsem se ani neohradil, jasná zpráva - nejsu dorostenec :)

martinez
23. 10. 2010
Dát tip
já už taky byla jednu dobu "baba" - někdo mně moc milý mi říkal "babo moja" a pro mne to byla lichotka všech lichotek :o) záleží na tom kdo a jak slova používá.. nezáleží jen na slovech samých.. že Oldíku? :o)

Oldjerry
22. 10. 2010
Dát tip
M+M+M - děkuji vám za průlet mým mračnem...

Makoves
22. 10. 2010
Dát tip
Pěkná četba.

Pravda "dědek" není zrovna lichotivé oslovení, ale pokud je myšleno v žertu....

martinez
19. 10. 2010
Dát tip
no.. to sem právě psala :o)

Oldjerry
19. 10. 2010
Dát tip
littlebird a sebík - dík jak fík

Sebastiana
19. 10. 2010
Dát tip
To mi připomnělo, že se zapomínám radovat z malých věcí, díky.

:) t.

Oldjerry
19. 10. 2010
Dát tip
Martinez - bo bo je protože a ne nebo, jak tady někdo z kamarádů mylně tvrdil.... Bíšo díky velitelko - 1,5 km od Babic

Toscana
18. 10. 2010
Dát tip
Janina6 - s uzarděním přiznávám, že jsem tu psí kupku pod listem zkraje čekala taky... :o))))

martinez
18. 10. 2010
Dát tip
to "bo" mi tam jediný vadilo.. spousta lidí no mylně používá jako "nebo" a to už bych škrtila nebo přerážela prsty.. ty to máš aspoň ve správným smyslu.. ale stejně.. jinak je to moc fajn.. Oldíku :o)

Bíša
18. 10. 2010
Dát tip
Příjemné a čtivé...

Bíša
18. 10. 2010
Dát tip
Příjemné a čtivé...

Oldjerry
18. 10. 2010
Dát tip
Jo velitelko, já su z Kladna, ale rod po pochází po meči z Frydku a po přeslici z Kudlovic. Vidím jen do roku 1870....

Oldjerry
18. 10. 2010
Dát tip
vel - bývám občas naštvaný dědek, bo sú i blbí lidé, což v tvé poznámce chybí :-) Hess - já su sám do létání jako drak Norberte - každý štěk nemůže být bourák, že... všem vám děkuji, že jste se mnou příběh sdíleli.

Janina6
18. 10. 2010
Dát tip
Začátek s naskakováním husí kůže tak rozparádil mou fantazii, že jsem si vzápětí představila bobek asi tři čtvrti metru vysoký... Tenhle vtip, pravda, nebyl v plánu :-) Líbí se mi i další detaily, jako třeba "javorovitost" nebo "poštovní vítr". Zvláštní text plný překvapení.

Háber
18. 10. 2010
Dát tip
veľmi * pekné * akoby som to zažil ********

Zbora
18. 10. 2010
Dát tip
:)

Jade
18. 10. 2010
Dát tip
krasna podzimni povidka

Toscana
18. 10. 2010
Dát tip
Tyhlety malé a v běhu všedních dnů snadno přehlédnutelné radosti jsou to, co dovede vykouzlit úsměv a co jsme už málem zapomněli vnímat. Krásné, žes neokoral, a že to ještě pořád krásně umíš vidět. :o) *t

renegátka
18. 10. 2010
Dát tip
Vyplatilo se nebýt slepý.*

Vidím, že umíš zachovat "listovní" tajemství. (-: Příjemné čtení.

:)))))))))))))))..oldy..to je milé a teplé..tak jak to umíš právě ty..:)

Hesiona
18. 10. 2010
Dát tip
Nádhera, dědo! Už máš letos hotového draka na lítání? :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru