Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Já se nevdám...

Výběr: a2a2a
19. 11. 2010
30
33
3794
Autor
Oldjerry

Já se nevdám

 

Je to úděl babiček a samozřejmě taky dědečků. Když dítě onemocní tak, že nemůže do školky, či do školy, přičemž rodiče mají náročné zaměstnání (každé zaměstnání je náročné, když se dělá pořádně) a nemohou - třeba také z ekonomických důvodů - s dítětem zůstat doma, přichází na řadu a ke cti dvojice prarodičů, aby děcku poskytla hodnotnou náhradu rodičovské a školní péče. Jeden den - to je hej, druhý den to ještě jde, ale už třetí den je zcela nepochybné, že dítě už chce domů, nebo ven a prarodiče už jsou taky se svým pedagogickým umem hodně za polovinou svých možností. Všechny hry, malování, stavění stavebnic, modelování, čtení, všechno už je okoukané a pro nejbližší dny nezajímavé. Tehdy se dostane i na velmi vážný hovor. Začne třeba tím, že otrávené děcko nechá pobořený kostel ze stavebnice na koberci a jde si vzít z přihrádky plastelinu. Otrávené dítě i plastelinu za chvíli nechá roztahanou po stole a už šilhá po další věci v polici.

No - a tu je nutno zakročit : Podívej se, holčičko : já vím, že tě stavebnice a plastelina už nebaví, ale dřív, než si vezmeš něco jiného, musíš to ostatní uklidit. Pořád říkáš, že už jsi velká holka, tak taky musíš být podle toho pořádná. Dostane se mi repliky : dědo a kdy už budu tak velká, že nebudu muset uklízet ? Po krátkém zasmání ji ujišťuji, že čím bude větší, tím více bude muset uklízet. Přijdeš ze školy a musíš uklidit knihy a sešity. Přijdeš ze hřiště - a musíš si uklidit boty, tričko, míč, nebo švihadlo. Za pár let dochodíš - třeba - gymnazium a půjdeš do zaměstnání. Kdo myslíš, že ti bude uklízet pracovní stůl, skříň se šaty. Myslíš, že ti pokojík bude stále uklízet maminka? a co až se potom jednou vdáš ? Žabka poslouchala až na tu jedinou otázku dosud docela pozorně, ale v tuto chvíli už nevydrží : ale já se nebudu vdávat ! Zarazil jsem se - není tohle mé mentorování trochu moc na její šestiletý rozoumek ? Ale nechci ztratit tempo : Prosím tě, proč se nevdáš ?

No - přece proto, že by mi  děti braly hračky...

 


33 názorů

Bíša
25. 11. 2010
Dát tip
Hmm*-*

Štírka
24. 11. 2010
Dát tip
ad Norsko... docela mě štvou takové komentáře... právě co je "normálni" a má trochu "šmrnc" stojí za to říkat dál... a dělat tím radost "normálním" lidem... Já si dětské šplechty psala do sešitu a teď ho chci přepsat 3x ... jestli to někdy stihnu, protože se jim to doteď líbí... Tohle počtení mě pobavilo a zkrátka bylo milé... t*

Oldjerry
23. 11. 2010
Dát tip
jejdavildo - Jasně. Proto jsem si vzal ženskou, která nemusí autíčka a samopal na kapslíky...

jejdavilda
23. 11. 2010
Dát tip
taky jsem se proto nevdal*

Oldjerry
22. 11. 2010
Dát tip
Květo, LadyL - díky za návštěvu

LadyLoba
22. 11. 2010
Dát tip
to je kouzelné :-)

Škoda že my už nedovedeme takto uvažovat. Svět by byl hned hezčí.

Oldjerry
21. 11. 2010
Dát tip
Jiří - vítám tě a dík. Netušil jsem, zda se bude líbit - byl jsem si vědom osobního vztahu, který je někdy zavádějící. Jenomže i Písmáci jsou mimo jiné tátové a mámy, babky a dědové - a mají své Elišky a Martínky.

a2a2a
21. 11. 2010
Dát tip
Jaroušku, kouzelné, dávám výběr za zprostředkování dětského myšlení v kombinaci s vtipem.

Oldjerry
21. 11. 2010
Dát tip
Toscano - Ono to mělo pokračování, ale to by oslabilo pointu...

Toscana
21. 11. 2010
Dát tip
Dětská logika je někdy naprosto odzbrojující... :o))) *t

Oldjerry
21. 11. 2010
Dát tip
javavia - no proto jsem to taky napsal... dík!

javavia
20. 11. 2010
Dát tip
oprava: diví

javavia
20. 11. 2010
Dát tip
človk se někdy divý, kde na to děti chodí:-)

Oldjerry
20. 11. 2010
Dát tip
Marie SB - děkuji ti za típek

Takový důvod si dovede vymyslet jen dítě a v tom je ten vtip. Prima.

Oldjerry
20. 11. 2010
Dát tip
Jaro - v pohodě!! von Amehr / dík za tipa, ale nezaslouženého...

Oldjerry
20. 11. 2010
Dát tip
Omlouvám tvou prostořekost a nepochopení situace. Ten vtip nějak vyšuměl: chodívám spát po půlnoci, vstávám okolo sedmé... to určitě průměrně naspíš taky. Nebo - možná - jako jsem to dělal já ... spíš méně a až se dostaneš přes tu šedesátku, tak to budeš dohánět... jako já :-)

moorgaan
20. 11. 2010
Dát tip
nemels Oldo na mysli - vsudechrapajiciho?...

Oldjerry
20. 11. 2010
Dát tip
moorgy - teď už se s ní na tohle téma netroufám vracet - cloumá s ní puberta v nejvyšším stadiu a to je na pováženou... raději zůstávám v poloze všechápajícího a supertolerantního dědečka :-)

moorgaan
20. 11. 2010
Dát tip
..rikas 16?.. a jeste proad to s tim vdavanim mysli vazne?.-))

dadadik
20. 11. 2010
Dát tip
co by se vdávala taky, to už se nedělá, prosím tě to ti odpoví příště :)

..aha..tak už to nabeton vidí jinak...))))

Oldjerry
20. 11. 2010
Dát tip
Jara - to by nebyla povídka, ale anekdota a na tu tu není kategorie šepote - už je jí 16 koloušek - no... zatím z ní máme radost Háber - díky Norsko - máš pravdu - nedělej z toho vědu Dík všem

Háber
19. 11. 2010
Dát tip
to je pekné.......*

Norsko 1
19. 11. 2010
Dát tip
tak to chodí s dětma, normální rozhovor, vědu bych z toho nedělal

koloušek
19. 11. 2010
Dát tip
Rozumná holčička, jen aby jí to zůstalo.T*

Metta
19. 11. 2010
Dát tip
.D

..vida!..:))))..to by mě nenapadlo..:))) ..ještě hlídáš?

Můra73
19. 11. 2010
Dát tip
:o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru