Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O cestování

22. 11. 2010
13
28
2344
Autor
Overkill

Jen takový nesmělý pokus ze střední školy :-)

 

 

Stále častěji se setkáváme s tím, že občané naší republiky překračují hranice s nepochopitelným nadšením se vrhají do neprobádaných krajů. Houfy nervózních človíčků se pod přísným dozorem delegátů cestovních agentur tlačí do zájezdních autobusů a s fanatickým zápalem bojují o místa u okének. Ti nejšílenější dokonce odjíždí za poznáním na vlastní pěst, aby pak byli po několika týdnech na pokraji fyzického i psychického vyčerpání dovezeni do rodné země za asistence světaznalých zaměstnanců našich zahraničních ambasád.

Vskutku. Běžný Čech si zkrátka neuvědomuje, jaká úskalí a nebezpečí na něj číhají. Už jen skutečnost, že se v zahraničí obvykle mluví jinou řečí, může být pro mnohé z nás nepřekonatelným problémem. Pravda, v sousedních zemích myslí i na výskyt našich občanů. Ale ruku na srdce – cedule s nápisy „CESI NEKRADTE!“ nemají pro turistu valnou informační hodnotu.

Zapomínat bychom neměli ani na malebné stravovací návyky některých, zejména přímořských, národů. Vyhneme se tak trapným situacím, kdy číšníka při pohledu na mísu krevet žádáme o plácačku na mouchy a Biolit.

Problém s jídlem na cestách je vůbec nanejvýš ožehavý a nelze ho podceňovat. Mnozí to řeší naplněním svých zavazadel kilogramy trvanlivých potravin. Jistě prozíravé. Bohužel, vlády některých zemí nemají pochopení pro turisty, kteří okázale ignorují místní restaurační zařízení a na parkovištích konzumují špekáčky, salámy a řízky z alobalu. Pohled na českou rodinu, které chorvatští celníci zabavili patnáctikilovou svačinu a nyní musí v kempu žebrat o kus chleba, je vskutku žalostný.

Proto apeluji na vás, méně světaznalé, ale přesto toužící po cestování: Namažte si chleba sádlem a jeďte lokálkou do Bechyně. Je to bezpečnější a levnější. Svět ještě není zcela připraven na české turisty, a co je horší, my nejsme připraveni na něj. 


28 názorů

Taubla
29. 11. 2010
Dát tip
tip

Overkill
26. 11. 2010
Dát tip
Big George: Konkrétně 11 let za opicemi - byl napsán na střední. Možná jsem tuto skutečnost měl napsat už do úvodníku. Díky za postřeh - doplním :-)

Poučné, i pro nás, kteří sedíme většinu roku doma. Jen to sádlo mi neštymuje… Až pojedu do té Bechyně, smím si namazat Floru light?

Bíša
25. 11. 2010
Dát tip
Je to tak...

Alegna
24. 11. 2010
Dát tip
T*

renegátka
23. 11. 2010
Dát tip
Ó, jak pravdivé.

Overkill
22. 11. 2010
Dát tip
snot + Jahudkova: Zdá se, že akce získává zřetelnější obrysy. Nebo spíš začíná být jasné, jaké obrysy bude mít snotíkův batoh :-))))))))))

Jahudkova
22. 11. 2010
Dát tip
:-) abych to pak stihla :-)))

Jahudkova
22. 11. 2010
Dát tip
snot + Overkill: To abych začala pomalu péct řízky :-D

Overkill
22. 11. 2010
Dát tip
snot: Neříkej dvakrát! :-)

Overkill
22. 11. 2010
Dát tip
snot: Díky! :-) Tu cestu Ti docela závidím. Nehledáš spolujezdce? :-)

Overkill
22. 11. 2010
Dát tip
Pošlu ti upa bestovní vláczek! muck! :-))))))))

ffrruukkoo
22. 11. 2010
Dát tip
Kill: to jsem si všimla, nikde žádná fotka té lokálky :-D

Overkill
22. 11. 2010
Dát tip
ffrruukkoo + Jahudkova: Holky, tohle není facebook!!! :-))))

ffrruukkoo
22. 11. 2010
Dát tip
Jahudkova: A na zpáteční cestě to vezmeme kolem Jordánu :-D To už máme nacvičené :-D

Jahudkova
22. 11. 2010
Dát tip
ffrruukkoo: Jestli to budeš mít s mezipřistáním u nás, nějaký ti připravím :-D

ffrruukkoo
22. 11. 2010
Dát tip
Něco proti lokálce do Bechyně? Má oblíbená!!! Až pojedu příště, určitě si už k lístku vyžádám chleba se sádlem :-D

:o))))))))))))))))) .šmánkote..to by měli rozdávát v cestovkách a na letištích..ovi...))) ..supr!!!!!!!!!!!!

Jahudkova
22. 11. 2010
Dát tip
nemáš zač :-* :-*

Overkill
22. 11. 2010
Dát tip
Jistě - nesmím zapomenout na svoji sténografku a touto cestou jí poděkovat :-)))

Jahudkova
22. 11. 2010
Dát tip
:-* byla jsem u vzniku, heč :-D

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru