Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nevycházím....

28. 11. 2010
23
44
3056
Autor
Garay

"Tak jak ho krájíš,
vyjdeš s lidma."
Rovně a zpříma
krájela chleba
a ještě před tím jej křižovala
brázdou čepele

Mé oči obdivně
navrch hlavy:
"Já to chci umět taky, mami."

A dnes?
Bílé pečivo nejím
Tmavé
drhne nůž o zrna.


44 názorů

Garay
17. 12. 2010
Dát tip
Ahoj, u vás se to tak neříká? To je staré přísloví...Dnes už vím, že záleží na dvou věcech: Můsíš ho dobře držet, a musíš mít dobrý nůž :)

MarK.
17. 12. 2010
Dát tip
..'tak jak ho krajis, vyjdes s lidma' - uz len tato myslienka stoji za prizastavenie sa!*

Bíša
11. 12. 2010
Dát tip
t.

Garay
07. 12. 2010
Dát tip
:)))

když jsem jako malý slyšel to přísloví a chlebu a lidech, vrtalo mi hlavou, proč bych měl někoho pěkně rovně podřezávat...

Garay
30. 11. 2010
Dát tip
Takže nechat vychladnout... To už je tolik pravidel, pro vycházení s lidmi. :)

Robinia
30. 11. 2010
Dát tip
V neděli nám chlebíček tak nějak nevykynul, ale jinak si pečeme dobroučký... krájet rovně se čerstvý taky moc nedá

Garay
30. 11. 2010
Dát tip
:))

Alegna
30. 11. 2010
Dát tip
nedám na řeči, mám svůj vkus :-))))

Garay
30. 11. 2010
Dát tip
Děkuji, že se ti líbí tahle ne-dobrá báseň.

Alegna
30. 11. 2010
Dát tip
ano, souhlasím, ještě se musel správně ukládat. Už jím i bílé pečivo *

Garay
30. 11. 2010
Dát tip
Ne Arture, já nenapsala perly sviním... Tak vysoké mínění o sobě nemám.... Napsala jsem svině perlám (to vy jste ty perly). A nechci od vás návod, jak psát báseň, chtěla jsem slyšet: Dobrý - špatný... Závěr už jsem si ale udělala sama. Děkuji.

a2a2a
29. 11. 2010
Dát tip
Tak jak ho krájíš, vyjdeš s lidma Nejprve udělala kříž krájela zpříma Já to chci umět taky mami občas prolétne mi hlavou když nůž drhne o zrno

Babička říkala, netahej nožem proti sobě...ta pani se řízla do břicha a umřema. Ještě se mi to nestalo.A jím všechno, tady na Písmáku jsme všežravec

Ferry
29. 11. 2010
Dát tip
Mně se líbí, nejen, že jak by o mně byla, ale ta pointa sedne přece jak prdelka na hrnec. Kdo potřebuje vysvětlení zde, ať čte Ferdu Mravence...

javavia
29. 11. 2010
Dát tip
málokdo umí vycházet s lidma:-))

Garay
29. 11. 2010
Dát tip
A jinými slovy jiná báseň? Taky se dá shrnout do jedné věty. Většina :(. Jinými slovy, chci si koupit celzrnný a nabízejí mi pořád bílý, ale víš co dokáže s cévami???? :)

LadyLoba
29. 11. 2010
Dát tip
jinými slovy, nenaučila ses vycházet s lidma?

Garay
29. 11. 2010
Dát tip
Tak to jsem se dověděla hodně... Zemité... To bude tím, že jsem býk??? :)

Fouraix
29. 11. 2010
Dát tip
na mě příliš zemité :-)

..švihej do postele--garay!!!!!!!!!!!!!!!!!! ..je to pěkné..moc pěkné!

Garay
29. 11. 2010
Dát tip
To asi ne, bo mám horečku 39,5... se nestačím napínat... jsem rozpuštěná... Verze, kterou jsi přečetla je ořezaná a zredukovaná, aby tam nebylo klišé... Když jsem nemocná, jsem strašně ovlivnitelná...........................................................................................................................................................................Pardon, prsteníček mi uklouzl na tečku...............................zase.

..to můžeš ale uvolmi se..jsi napjatá jako struna!

Garay
29. 11. 2010
Dát tip
Nemůžu, poslouchám pány kritiky... :(

..garay..já to vidím..moc se škubeš..povol trochu..uvolni se..

Garay
29. 11. 2010
Dát tip
Já ti jsem tak unavená šepotko... věřila bys... ? Už mi to nejde skrz hlavu... Unikám...............

..pro mně lidsky chlebové..*

Garay
29. 11. 2010
Dát tip
Děkuji. Nutno přijmout: není na světě člověk ten, aby se zavděčil, lidem všem. Jen pořád nevím jestli je to OK., nebo na vyhození :)

dadadik
29. 11. 2010
Dát tip
*

větroplach
29. 11. 2010
Dát tip
... *

Garay
29. 11. 2010
Dát tip
Prostě nemám asi tu soudnost, abych poznala nekvalitní versus kvalitní věc. Takže tohle je něco, co nedosahuje kvalit "tvého" tipu Arthure? Ořezala jsem to jak to šlo, není tam patos a snad ani kýč... Chtěla jsem jen metaforou něco vyjádřit. Krájíš x krájela.... nejspíš jsem měla napsat: A trhala chleba zuby..... Je mi to jasné, jsem holt nekvalitní, díky za čtení. Já sem asi vážně nepatřím. Ořežu kýč a patos... /jak rádi používáte/ , už nemám ani jako dítě oči "obdivné" ale obdivně navrch hlavy... Ne, máš pravdu, je to blbina. Promiň, jen se musím srovnat s tím že hážu svině perlám.

renegátka
29. 11. 2010
Dát tip
U nás platilo to samé.líbí*

Slnko
29. 11. 2010
Dát tip
krasne, mile, t

Garay
29. 11. 2010
Dát tip
Arthure, mě nejde o tipy. Jde mi o to, abych se dověděla, co změnit. A tak zkouším různé varianty. Jednou poslechnu toho, pak toho... A nakonec je z toho "jak pejsek a kočička...".

Garay
29. 11. 2010
Dát tip
Bohužel, Babička to není. Je to má máma. A ona narozdíl ode mně ten chleba krájet uměla... Já žeru celozrnný.

Andyhell
29. 11. 2010
Dát tip
Tak první půlka je z Babičky, že jo, takže je to spíš takový jenom aktuální komentář k cizímu textu, než vlastní básnička.

Garay
29. 11. 2010
Dát tip
Jenže on o ty zrna dře. Je to celozrnný chleba... asi nebudu vycházet s lidmi.

Norsko 1
29. 11. 2010
Dát tip
dře nůž o zrna? jinak se mi to líbilo

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru