Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Co to bylo?

12. 12. 2010
13
29
2868
Autor
Sebastiana

Stalo se to před lety. Bylo právě léto.

Sehnat někoho, s kým bych se mohla bavit o esoterice je vůbec těžké. Mám mnoho přátel, ale tenhle styl knížek a praktik neprovozují. Nepočítám teda moji rodinu - sestru , která se tím živí.

Měli jsme v kavárně sraz s naší partou, bylo zde již hlučno a bavila jsem se. Do party přibyla nová holka. Prohlédla jsem si jí. Postavou jako já, ale opačný typ. Nakrátko ostříhaná bruneta v motorkářské bundě. Já v růžových šatečkách se záplavou blonďatých vlasů. Větší protiklad nejde.

Láďa, co ji přivedl, mi prozradil, že se zabývá jako já esoterikou. Zkusily jsme na toto téma prohodit pár slov, ale byl zde velký hluk. Navíc mám zkušenosti, že když začnu mluvit se sestrou po telefonu – třeba v Sanskrtu, chová se ke mně okolí jako k malomocné. Jitka měla ty zkušenosti také.

Asi za měsíc jsem se s Jitkou potkala na náměstí. Náhodou jsme měly obě čas, a tak jsme zakotvily v nedaleké cukrárně. Sedly jsme si naproti otevřeným dveřím, takže jsme viděly i dovnitř.

Náš hovor byl velmi zajímavý. Každá měla nějaké zkušenosti a vědomosti. Začalo se ale stávat, že než Jitka dokončila větu, již jsem věděla její dokončení. Tak jsem odkývla, že vím a pokračovala v odpovědi. Jitka také věděla, tak kývla a já větu nedokončila. Tak se náš hovor zrychloval, že jsme mluvily jen začátky vět. Byly jsme jak v transu.

Najednou jsem TO viděla. Uprostřed našeho stolu byl velký šedý vír, skoro bych řekla hmatatelný.

"Vidíš to taky?"

„Vidím,“ třeštila oči Jitka.

„Dej to pryč!“ vyvřískla jsem.

Jitka udělala gesto, jako když to smetá pryč. Ale nesmetala to pryč, odhodila to směrem do dveří cukrárny. Ozvala se rána, jako když vystřelí a výkřik.

„Tak, zastřelila jsi prodavačku,“ .

„Nejsou svědci,“ rozhlédla se odbojně Jitka

Ani jsme si nevšimly, že je již před zavírací dobou. Šly jsme se tam tedy podívat. Prodavačka stála v hromadě střepů.

„Ani jsem se toho nedotkla,“ dívala se nešťastně na tu spoušť prodavačka.

Všechny skleněné vitrínky, co byly horizontální, byly na milion střípků.Vertikální byly nedotčeny.

Dodnes nevíme s Jitkou, co se tam vlastně stalo a co se nám téměř zhmotnilo na stole. A v cukrárně neví nikdo, že za ty vitrínky můžeme my.

Když se nám stane, že při diskusi začneme zrychlovat, mrknem na sebe a zabrzdíme.

A učíme se od sebe. Třeba, když nasedneme naštvané do auta, tak manžel nenastartuje a nenastartuje, ….


 


29 názorů

Sebastiana
29. 12. 2010
Dát tip
Robí, jsi jedna z mála, co jí plně vyhovuje partner. Mě se zase nedaří manžela rozčílit, ještě jsem ho neviděla rozčíleného.

Robinia
29. 12. 2010
Dát tip
Můj muž je ten nejskvělejší člověk na světě a neumí mě rozčílit :-) Druhý bod taky neplatí, pokud vzpomínám na situace, kdy autíčko stávkovalo. Tak musím hledat jinou příčinu... ale dali jsme vyčistit palivovou nádrž a ... abych to nezakřikla ;-)

Sebastiana
29. 12. 2010
Dát tip
Robinia- asi to děláš nevědomky ty. Stačí aby sis myslela, že je ti jen trochu ta cesta nepříjemná, nebo tě rozčílil partner.

Robinia
29. 12. 2010
Dát tip
no přesně, nenastartuje a nenastartuje a za několik hodin, když to zkusíme, tiká jako hodinky. příště se musím rozhlédnout, kde ta čarodějnice stojí a potutelně se směje :-)

Sebastiana
21. 12. 2010
Dát tip
Těša- horizontální vitrínky jsou ty, co jsou vodorovné, vertikální ty, co jsou svisle. Robinia, jasně, to čarodějnice dělaj, když jsou naštvané, tak auto stávkuje a protějšek nenastartuje, cha javavia- dík

Robinia
21. 12. 2010
Dát tip
tak teď už vím, proč nám auto taky občas stávkuje...

těša
19. 12. 2010
Dát tip
od povídky bych čekal nějaký děj, pointu, vysvětlení a tak podobně. /a co jsou vertikální a horizontální vitrínky?/

javavia
17. 12. 2010
Dát tip
spousta věcí okolo nás se někdy nedá vysvětlit*

Sebastiana
16. 12. 2010
Dát tip
Musí, ...

renegátka
16. 12. 2010
Dát tip
Sluníčko zase vyjde, to je neměnné.

Sebastiana
16. 12. 2010
Dát tip
Ano, je to tak. V práci mi pacienti říkali Sluníčko, kvůli tomu, že jsem se dokázala usmát.To bylo už hodně dávno, mi připadá. Ale úsměv mi opravdu každý vracel.

renegátka
13. 12. 2010
Dát tip
Já třeba věřím tomu, že když někoho pozdravím a usměju se, tak ten můj úsměv oběhne celou zeměkouli a vrátí se mi.To samé funguje i se špatnou náladou.

Sebastiana
13. 12. 2010
Dát tip
Je tolik věcí, co nejsou vidět a existují, je tolik věcí, co nechápu, ...

renegátka
13. 12. 2010
Dát tip
Vím, že jednou došlo k dopravní nehodě a když jsme pak situaci hodnotili, zarazilo nás kolik špatné energie se v té chvíli sešlo v jednom místě.

Sebastiana
13. 12. 2010
Dát tip
Renegátko, máš pravdu, není to fantazie.

renegátka
13. 12. 2010
Dát tip
Mám takový pocit, že to není jen fantazie.

..já hlavně tobě..seb..ty nejkrásnější..:) ..všem ostatním ale takyyyyy...)))))

Sebastiana
12. 12. 2010
Dát tip
No, vidíš, šepotko, ... Posílám všem krásné sny

..šmánkote..seb..mám husí kůži!!!!! ..já párkrát byla na začátku roku na esoterice na chatu a před pár dny mi poslal nějaký kluk mejl..že dnes v šest večer pošleme k vesmíru nějakou myšlenku.. ..a já..zapomněla.. ..mrzí mě to..

..za chvíli se vrátím..já na něco zapomněla..

Fairiella
12. 12. 2010
Dát tip
Sehnat někoho, s kým bych se mohla bavit o esoterice je vůbec těžké. <- tady chybí čárka před "je" :) vložená věta

Sebastiana
12. 12. 2010
Dát tip
Fairielo- no, většinou to časem ještě upravuji. Píši většinou v hovorové mluvě, jako vyprávění- ještě že nejsem z Moravy.Čárky tam mám snad všechny.

Fairiella
12. 12. 2010
Dát tip
-ale story zajímavá :)

renegátka
12. 12. 2010
Dát tip
Velmi zajímavé.*

Fairiella
12. 12. 2010
Dát tip
Mně přijde, že tam je spousta chyb (problém svůj/můj, čárky, ji/jí) stylistické chyby (např. mi nesedí věta "Větší protiklad nejde." nebo "Začalo se ale stávat, že než Jitka dokončila větu, již jsem věděla její dokončení.") docela se mi líbí akorát ten krátký dialog... já nevím no, podle mě by to ještě zvládlo nějaký úpravy

Sebastiana
12. 12. 2010
Dát tip
Díky, Bíšo. Gabi- já měla tenkrát strach taky.

gabi
12. 12. 2010
Dát tip
pekne vyrozprávané ako obvykle - pre mňa príťažlivé, zároveň vzbudzujúce strach *

Bíša
12. 12. 2010
Dát tip
Hmm...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru