Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

tak to dopadá když přemýšlím

20. 12. 2010
9
22
2005
Autor
Alloha Hurro

 

Když jsem přemýšlel jak naložím se svým životem, došel jsem k závěru, že  abych všechno věděl, všude byl, všemu a všem rozuměl, vše pochopil a všechno měl, je můj život krátkej, a tak se spokojím s tím že budu vědět jenom něco, budu jenom někde, jen něčemu a někomu budu rozumět, jen něco budu chápat, a jen něco budu mít.

A podle toho budu žit.


22 názorů

lampička
24. 01. 2011
Dát tip
já když přemýšlím, i myši utíkají.......

Já se nedivím, že nevidíš děj, když si tak upnutý na něco očividného. To je těžké, pokud tam nebude něco na první pohled pochopitelného, ba co hůř to bude mít myšlenku zahalenou do stínu jednoduchosti, děj tam asi nikdy neuvidíš...

próza je každý psaný text nepsaný ve verších, tohle to klidně může být taky, protože próza se dělí na:Román Novela Povídka Fejeton Romaneto Pohádka Báje Mýtus Esej a to moje má nejblíže k povídce...

Prosecký
22. 12. 2010
Dát tip
Jak se tedy liší prozaická miniatura a povídka?

saurinka166
22. 12. 2010
Dát tip
na jedničku :)

co je podle tebe děj? to že se něco vyvíjí, mění a utváří není děj? a jestli ho tam nevidíš ty protože ho tam vidět nechceš tak tam je, já ho tam vidím... a kdyby tam chyběl tak stejně všechno ostatní to splňuje tak to povídka je...

Prosecký
22. 12. 2010
Dát tip
Alloho, já tam žádný děj nevidím.

to že je kratší neznamená že to není povídka, je kratší, rysy jsou jednoduchý děj, charakter se nemění, je to totiž psáno v ich formě,je na jedné dějové linii, cykly má dva, hlavní postavy se vyvíjejí, o to mi dokonce šlo, pintou to končí... tak mi pak vykládej že to není povídka!

Povídka je prozaický epický útvar kratšího rozsahu než román. Hlavními rysy jsou jednoduchý děj a neměnnost charakteru hlavní postavy. Kořeny sahají do dávných dob vypravěčské tradice, ale za dobu vzniku povídky jako žánru je považován počátek 19. století. Hlavními prvky povídky jsou: Obvykle je soustředěna na jednu dějovou linii - povídka má od počátku své existence tendenci ke sdružování do cyklů. Hlavní postavy se nevyvíjejí. Většina povídek končí pointou. Význam vzrostl vlivem kritiky realismu. Ve 20. století patřila povídka k nejrozšířenějším žánrům. Omezený záběr životní reality.

Prosecký
22. 12. 2010
Dát tip
A ještě něco: kategorie: vždyť to není povídka.

Prosecký
22. 12. 2010
Dát tip
Na humor je to příliš kostrbaté a zdlouhavé. Pointa je stejně dlouhá jako expozice.

a na život bez smyslu pro humor umírá člověk kolem padesáti let...

Prosecký
21. 12. 2010
Dát tip
1. Toto není povídka, 2. k této moudrosti obvykle dospěje většina populace kolem třináctého roku života.

Alegna
21. 12. 2010
Dát tip
já :-)

co ti v tom brání?

Alegna
21. 12. 2010
Dát tip
také tak chci žít!!!!!*

Slnko
20. 12. 2010
Dát tip
múdre, pravdivé a výstižné, t

ano... moudré, pravdivé, tvé.

..tyyyy jooo..to je moudrééé...)

BigBivoj
20. 12. 2010
Dát tip
asi tak, od každého trochu

renegátka
20. 12. 2010
Dát tip
Vyhodnotil jsi to správně.*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru