Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

SOS

22. 12. 2010
8
12
2588
Autor
Edvin1

„Tak, a jaký tomu dáme titulek?“ řekl Státník poté, co napsal poslední řádek. Odsunul od sebe klávesnici počítače a promnul si unavené oči. Tajemník stál vedle jeho psacího stolu a ani nedutal. Tiskárna vyplivla pár stránek a tajemník je přidal na hromadu jiných na státníkově stole, dlaněmi je srovnal a vrátil se na své místo.

„Vy mi vůbec, ale vůbec nechcete pomoci,“ řekl Státník, nasadil si brýle ve zlatém rámečku a vzal do rukou první noviny, co mu je tajemník přinesl v kožené složce.

„Hm,“ řekl tajemník.

„Jen mi to řekněte, nebojte se!“ řekl Státník bez zájmu.

„Tak třeba…“ řekl tajemník a zarazil se.

„Jen mluvte!“ Státník vzal do ruky další noviny.

„Úvahy o stavu Evropské unie?“ špitnul tajemník.

„Je to sice pravda, ale nemá to šťávu. To chce něco údernějšího.“

„Tak třeba: Kam kráčíš, Evropo?“

„Obehrané. Quo vadis už napsal někdo jiný.“

Státník se zahleděl do polských novin. „Mám to!“ zajásal. Sundal si brýle a poklepal nimi na jeden článek. „Poláci na to taky vidí správně!“

Tajemník se mu podíval přes rameno.

„SOS UE,“ četli oba polohlasem.

„Unia Europejska, Evropská unie, no prosím,  ‚SOS Evropské unie‘?“ zvolal Státník.

„Silné.“

„Výstižné.“

„Státník si přitáhl klávesnici, napsal titulek knihy, přidal své jméno i dovětek: Státník.“

„Odneste to mému nakladateli,“ řekl  a ukázal brýlemi na hromadu stránek.

Pak vzal do ruky noviny Pravda, kterým rozuměl, a začal si polohlasem opakovat slovíčka.

 

Vysvětlivka: V těch polských novinách se jednalo o pravidelný článek populární polské kuchařky Urszuly Ebingerové. Tentokrát to byl jeden ze série o polských omáčkách. (Sos- polsky: omáčka)


12 názorů

Edvin1
27. 01. 2011
Dát tip
Z chlastu bolej voči? Tak to je mi novota! A neříkej to mý ženě - ona si myslí, že to mám z kompjútru! :-)

renegátka
22. 12. 2010
Dát tip
Já dokonce znám osoby a obsazení.

Edvin1
22. 12. 2010
Dát tip
No konečně - renegátka to vyhmátla! :-)

a naše televize zas má koule podle Fibingerové

renegátka
22. 12. 2010
Dát tip
Co se doma upeče, to se má doma sníst.Teď bude celá Evropská unie vařit podle Ebingerové.

Edvin1
22. 12. 2010
Dát tip
Lakrov: První věta to vše dává dohromady. Nepřehlédls ji?

Edvin1
22. 12. 2010
Dát tip
Groteska to měla být. Nerozumím Tvé kritice. tak je to o.k., nebo není? Co bys změnil?

Diana
22. 12. 2010
Dát tip
:-)*

..chachachacha..tos vystihnul naprosto přesně..je to SOS..:))

Lakrov
22. 12. 2010
Dát tip
Po celou dobu ten text působí jako nepřehledný rébus; Vysvětlivka pod čarou z něj dělá grotesku, založenou na neporozumění a náhodných souvislostech.

jedeme na stejné vlně :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru