Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Prečo chce byť Jojo užitočným

03. 12. 2001
10
0
2351
Autor
Naso

Naso tu už všeličo popísal, rôzne cykly básní, nejaké tie pesničky, citát, aforizmus dokonca a tak si povedal, že vás "nakŕmi" aj jemu neveľmi tradičným žánrom - poviedkami. Skôr minipoviedkami uverejnenými v jeho knihe "Koniec detstva a iné pestvá" v cykle "Celkom vážne odpovede na niektoré prečo" (btw. prvú poviedku z tohto cyklu - Prečo nosím ruku vo vrecku - Naso uverejnil už 1.02 t.r. ale to bol na Písmaku absolútny beginner)

 

Jojo nosí stále so sebou skrutkovač. Nosil by aj francúzsky kľúč, ale ten je ťažký. Jojovi sa všetci smejú a hovoria mu Majster. Ale Jojo vie svoje. Čo keď sa niekde niečo pokazí a nikto nebude vedieť pomôcť? On priskočí, pokrúti skrutkami a všetko opraví. Bude užitočný a potom sa mu už nikto nebude smiať.

Jojo však nechápe, prečo sa veci tak málo kazia. Zatiaľ ho ešte nikto nepotreboval. Všetko funguje akoby jemu naschvál. Farár mu pri spovedi povedal, že treba opravovať ľudí a nie veci, lebo ľudia sú tí, ktorí veci kazia. Chlapi sa mu v krčme znova vysmiali. Vraj ľudí obyčajným šraubovákom nikdy neopraví. Ani ničím iným. Možno tak nejakého robota...

Jojo začal šetriť na letenku do Japonska. Tam vraj vyrábajú robotov vo veľkom...


Matyjustin
02. 02. 2002
Dát tip
supr – Ť

dick
04. 12. 2001
Dát tip
no nieco mi to pripomína.myslim nejakeho autora.ale to je teraz jedno.mne to vyhovuje malom povedat vela.cim najviac. nakoniec skoncime vsetci pri znamej vete: Viem ze nic neviem. TIP

Anonym44
04. 12. 2001
Dát tip
možno, že sme všetci taký naivní a chcemem opravovat každý niekoho iného a nie seba

alcor
03. 12. 2001
Dát tip
Cítim z toho túžbu - nenaplnenú túžbu ale aj samotu. Ide z toho na mňa smútok. Nie je to však mínus tvojho dielka. Je jasné že zapôsobilo. Miro

alcor
03. 12. 2001
Dát tip
T

Bacil
30. 11. 2001
Dát tip
Jojo nevie, že treba opravovať aj ľudí - ale aj stroje, a preto je Jojo veľký v svojej malosti... a malý v svojej veľkosti.

hermit
29. 11. 2001
Dát tip
:-) dobré, tip

Pepo
29. 11. 2001
Dát tip
Prostá múdrosť zosobnená v Jojovi. (Veľmi vďačne prijímam.) TIP

Mythus
29. 11. 2001
Dát tip
...s tebou sa mi začali páčiť jednoduché texty s hlbokou myšlienkou...úprimnosť mi teraz veľa hovorí... denis

Bix
28. 11. 2001
Dát tip
Táto Tvoja knižka je taká múdra a teplučká...ak by ju čítalo dieťa, asi by muselo byť jedným z tých "dospelejších" typov...:o) Tento štýl mi trochu pripomína sériu básní "o zamestaniach" - úderné závery, nadhľad, je to o ľuďoch.... Neviem celkom prečo, ale od druhého odstavca ma táto poviedočka začala zaujímať viac, prvá veta ma heď strhla so sebou...do zdanlivo záhadného textu sa začne vkrádať myšlienka...:o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru