Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Povídka měsíce - Leden 11 - Hlasování

08. 02. 2011
5
14
3896
Autor
Tragicus

     Za měsíc leden 2011 byla nominována následující díla:

.mole. .duke. 2011-01-09 Nominace - 011_01  
Bestiální muka Douger 2011-01-15 Nominace - 011_01  
Budova 16 2011-01-03 Nominace - 011_01  
Dívej se, ty malá děvko sepotvkorunachstromu 2011-01-14 Nominace - 011_01  
Dopisy matce Siggi 2011-01-27 Nominace - 011_01  
Glück Prosecký 2011-01-15 Nominace - 011_01  
Goliáš oloupen... FAE BOMB 2011-01-01 Nominace - 011_01  
LET DO CHICAGA brackenridge 2011-01-03 Nominace - 011_01  
NÁŠ PŘÍBĚH Lan 2011-01-19 Nominace - 011_01  
O složitém vztahu horké kávy UchoNaKoleji_ 2011-01-06 Nominace - 011_01  
ONANIE V TĚLOCVIČNĚ Měrka_out 2011-01-27 Nominace - 011_01  
Povinnosti Alissa 2011-01-26 Nominace - 011_01  
Prodám svého anděla nezaměstnaný 2011-01-27 Nominace - 011_01  
Řez oslem 1LindaBé 2011-01-31 Nominace - 011_01  

     Bylo také nominováno dílo Tajemná místa., jehož autor/ka akryl42 jako záznam na písmáku již více neexistuje.

     Pište své komentáře u děl a hlasujte zde s případným komentářem a označením vážné kritiky, popř. pouze hlasujte zde s nutným komentářem (a rovněž s označením vážné kritiky), pro jedno (jeden bod) až tři (1, 2 a 3 body) díla. Hlasování bude skončeno o půlnoci z Jiřiny na Ljubu.

    Další podrobnosti v klubu Povídka měsíce.


14 názorů

heartrate
17. 02. 2011
Dát tip
Já jdu s křížkem po funuse, ale ještě zkusím, jestli se mi to nezapočítá: 1. Goliáš oloupen - legrace, ale přitom mrazivá, nevšední pohled na známý příběh, osobitý styl 2. Let do Chicaga - profesionální ztvárnění, čtivé, poutavé, svěží 3. .mole. - propracované, dokonale psychologický ztvárněné, velmi pravdivé, blízké Děkuji!

StvN
15. 02. 2011
Dát tip
1. .duke. 2. FAE BOMB 3. Prosecký Komentáře pošlu ráno. Tyhle tři povídky jsou každopádně celkem čitelně napsané. Ještě bych k nim přiřadil nezaměstnaného, který byl ale o něco víc rozvláčný, čímž by se u mě umístil na 4. místě.

Douger
14. 02. 2011
Dát tip
Omlouvám se, příspěvek jsem zapomněl označit jako VÁŽNOU KRITIKU... (1)Řez oslem: nemůžu říct, že by mě příběh nudil... od začátku do konce mě zaujala téměř každá věta a Linda si zvolila situaci, která se stává téměř běžně. Ano, proč dávat běžnou situaci na první místo, ale já s tím nemám zkušenosti a velice mě to zaujalo... 2)LET DO CHICAGA od Brack... Je to zase skvěle napsaný příběh, jeden z mnoha od ní, které bych mohl číst v jakémkoliv stavu a nenudil bych se... 3)Dívej se, ty malá děvko od šepotky... Jak všichni víme, šepotka píše náramné básně, ale o to víc mě překvapilo tohle veledílo, které se mě při čtení chytlo a nepustilo...I přes to mě však zaujala předchozí dvě díla víc. )

Douger
14. 02. 2011
Dát tip
1)Řez oslem: nemůžu říct, že by mě příběh nudil... od začátku do konce mě zaujala téměř každá věta a Linda si zvolila situaci, která se stává téměř běžně. Ano, proč dávat běžnou situaci na první místo, ale já s tím nemám zkušenosti a velice mě to zaujalo... 2)LET DO CHICAGA od Brack... Je to zase skvěle napsaný příběh, jeden z mnoha od ní, které bych mohl číst v jakémkoliv stavu a nenudil bych se... 3)Dívej se, ty malá děvko od šepotky... Jak všichni víme, šepotka píše náramné básně, ale o to víc mě překvapilo tohle veledílo, které se mě při čtení chytlo a nepustilo...I přes to mě však zaujala předchozí dvě díla víc.

K3
13. 02. 2011
Dát tip
Nakonec jsem se rozhodl ještě pro třetí povídku. Jestli je to ještě možné... 3) Prodám svého anděla - Nápaditě zpracovaný humor a skvělý závěr.

K3
13. 02. 2011
Dát tip
1) Budova 2) NÁŠ PŘÍBĚH ---- 1 - Za neotřelý námět a jeho specifické zpracování. 2 - Zvláštní melancholická a nostalgická atmosféra. Silný osudový námět a způsob zpracování dává tomuto dílku až kultovní punc.

Janina6
13. 02. 2011
Dát tip
1. .duke.: .mole. 2. UchoNaKoleji_: O složitém vztahu horké kávy 3. Prosecký: Glück Komentáře jsou u povídek. Tentokrát to bylo těžké rozhodování, svým způsobem se mi líbilo hodně soutěžních textů. Kromě obodovaných nejvíc Řez oslem, Povinnosti a Prodám svého anděla.

Lakrov
10. 02. 2011
Dát tip
1. Prodám svého anděla nezaměstnaný 2. Dopisy matce Siggi ad 1. Povídka "Prodám svého anděla" mě zaujala nápadem a jemným homorem, jímž patří na Písmáku k ojedinělým jevům. ad 2. Povídka "Dopisy matce" je dobře čitelným textem, obsahujícím příběh s důrazem kladeným na působivost. Krom (tušeného) směru, jížmž se v dopisech nesený příběh ubírá, jsou z jednotlivých dopisů znát změny nálad (či snad životních postojů?) pisatlele. Za tuhle "vícevrstevnost" zaslouží autor pochvalu. ------------------- Povídka "Řez oslem" mě zaujala především úvodními pěti odstavci, z nichž je znát, že autor(ka) nepodcenila důležitost dobře napsaného úvodu pro "polapení" čtenáře. Následující výměny dialogů proložené popisnými pasážemi se od úvodních pěti odstavců (tvořících vlastně cosi jako prolog či odhlédnutí do minulosti) dost zásadně liší. Mají být zřejmě šedivou kulisou reality, ale nepřinášejí téměř žádnou informaci; ani ve druhém plánu. Chuť umístit tuhle povídku mezi zvolené, mě v průběhu čtení opustila; mám jiný vkus. Vzhledem k dočtení textu si komentář neodpustím. Autor(ka) mi snad odpustí :-)

Souhlas s Winterem! Toto kolo se povedlo...

Winter
09. 02. 2011
Dát tip
1. Ucho na koleji 2. .duke 3. 1LindaBé ad. 1) Ucho poměrně obtížnou vypravěčskou metodou (tj. statický popis postav) vystavěl mravoučný... .) příběh. Lehký vtip i pero. ad. 2) .dukea mám rád: ale je to jak ty vtipy s jednou dobrou a jednou špatnou zprávou: na jednu stranu se mi líbil příběh, závěrečná pointa a věrné zachycení několika strachů, kterými taky trpím, na stranu druhou mě nepřesvědčila forma, která příliš trpí rozporem mezi pro dukea typickým chladným vypravěčem a popisnou vizuální impresí. ad. 3) pro mě velmi zručně napsaný text, který se odvíjí přesně po těch liniích, po nichž to autorka chtěla. navíc pěkný popis i atmosféra mého milého rodiště .) Jinak mi povídky povšechně přišly nějak kvalitnější než minulý měsíc, takže čest všem zúčastněným.

1. Prosecký. Psáno s naprostým přehledem. Je poznat, že autor je vypsaný, což se zde nestává často. Povídka by klidně mohla být publikovaná v nějakém časáku a nikdo by nemohl nic namítat... 2. Měrka. Klasika. U mě to bude mít Měrka vždy dobré, jelikož má svůj styl. Umí pobavit a má to vždy i jakýsi osobitý šmrnc. Uznávám, že se to každému líbit nemusí, ale to je daň za originalitu. 3. Ucho na koleji. Mohlo by být i výš, ale chybí mi tam dialogy, což považuji vždy za menší nedostatek. Ale jak už jsem od Ucha zvyklý, je to poměrně dost fantazijní.

těša
08. 02. 2011
Dát tip
1. - O složitém vztahu horké kávy 2. - Řez oslem 3. - Povinnosti /komentáře u povídek; na kafi se mi líbí zpracování i myšlenka, řez oslem mě trochu nebavil strukturou, povinnosti na mě působí jako výborný, neoriginální. z ostatních mě bavila bestiální muka a dopisy matce, ale ne zas tolik./

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru