Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

HAIKU JAKO TIPY CÍLŮ VÍKENDOVÝCH ŽELEZNIČNÍCH VÝLETŮ:

18. 02. 2011
6
10
1314
Autor
b.l.moott

 

Krásná studánka.

Krásný les. Bažantnice.

Skály krásný. Jez!


Kaple. Blatnice.

Pod svatým Antonínkem

květná rakvice.


Trnová zlatá

koruna. Holubice

čistá. Světice.


Mnich svatý Štěpán,

světec, boří les budov.

Srby, Poláky.


Pohled úžice.

Moravský písek. Písek.

Výheň písečná.


Stříbrné hory.

Kamenec. Svor. Oloví.

Stříbrná skalice.


Červená voda.

Ostrá. Česká. Višňová.

Řež. Šlapanice.


Heřmanova huť.

Karlovy vary. Sudkův

důl. Havlíčkův brod.


Česká ves. Bazén.

Černovír. Křeč dívčice.

Bahno. Hnátnice.


Horní háj. Černý

kříž. Heřmánky. Široká

niva Záhoří.


Hrušky! Hovězí!!

Hříběcí peč!!! Příkazy

hrdly zaječí.


10 názorů

Dodola
24. 07. 2017
Dát tip

Nejvíc připomíná haiku asi druhá


careful
02. 07. 2016
Dát tip

Klasický haiku (pokud je vůbec v češtině možné) to tedy není, ale za zajímavý nápad dám tip...


b.l.moott
12. 06. 2016
Dát tip

Inu, slovo sémantika nám odsud zmizelo. Navždy?

 

Zde se vůbec, ale vůbec, nejedná o názvy stanic, nýbrž o jazyk, řeč, složený z názvů stanic -- pro zajímavost: v jistém smyslu nečinný, poněvadž bez sloves.

 

A přesto i takto pasivní řeči je možno skládat, sestavovat, akční příběhy.


snake_01
12. 06. 2016
Dát tip

Základem haiku je, že má čtenáře rozrezonovat, často se to provádí skrze silnou pointu, která vytváří například alternativní nevídanou perspektivu, každopádně je ale haiku založeno na myšlenkkovém přesahu. Proto názvy stanic samy o sobě nestačí.


b.l.moott
11. 06. 2016
Dát tip

Nesouvisí snad ona sémantika nějak s jazykem, tedy se slovníkovým rozsahem toho kterého jazyka, popřípadě řeči?

Já jsem zvolil pro účel sestavování haiku (vypreparovaný) jazyk sestavený z názvů činných železničních stanic.


snake_01
11. 06. 2016
Dát tip

Tohle opravdu nejsou haiku, bez ohledu na 17 slabik. Většina forem má, a pro haiku to platí rovněž, kromě formálních požadavků také požadavky sémantické.


shodo
02. 03. 2011
Dát tip
No ani keby si tam mal aj viac formalny prvkov japonskeho kanonu toto nebude haiku. Tu je problematika formy obratena naruby.

b.l.moott
19. 02. 2011
Dát tip
Ani to, že všechna to jsou tříverší dohromady na 17 slabik každé - jak stanovuje japonský středověký kánon pro?

StvN
18. 02. 2011
Dát tip
Dost se obávám, že nic z toho neodpovídá formálním požadavkům haiku.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru