Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Žijú na zemi

03. 03. 2011
8
13
1553
Autor
Slnko

 

Pod menom Anjel si každý z nás predstaví niečo iné. Väčšine ľuďi sa vybaví nadpozemská bytosť s jemnými črtami na tvári, s krídlami a glóriou nad hlavou, sediacu na obláčiku. Málo kto sa však zamyslí nad významom slova „Anjel“. Meno Anjel, nie je menom prirodzenosti, ale menom funkcie, znamená „posol“. V encyklopédiách sa o nich píše ako o: „nadprirodzených duchovných bytostiach podriadenych bohu slúžiacich človeku“. Keď sa však hlbšie zamyslíte a prestanete myslieť „nadprirodzene“ určite sa vám v mysli vybaví podobná bytosť, bez krídiel, glórie nad hlavou, možno bez jemných čŕt na tvári a určite nie sediacu na obláčiku hompáľajúcu nožičkami. Nemajú nadprirodzené schopnosti a nevedia mávnutím ruky zažehnať ťažkosti, ale v ich prítomnosti je ich sila. Tým Anjelom, ktoreho mám na mysli sa hovorí „priateľ“. Spomeňte si len, koľkokrát ste sa prihovárali nadpozemským bytostiam „bohom“ keď vám bolo ťažko, alebo sa vám nedarilo. (bože toto nikdy nedokončím, bože pomôž....) Ani si len neuvedomujeme, že deň čo deň sa stretávame s ťažkosťami rôzneho druhu a vôbec si neuvedomujeme, že to nie sú „anjeli pozemski“ priatelia, ktorí sa nám vybavia v mysli, ale práve tí „nadpozemski“. Ako by sme čakali na akýsi zázrak. Možno niekto verí na zázraky, ale na zemi žijú aj ľudia pragmaticki. Práve preto (a ešte z vynútenia :D) som sa rozhodol napísať tieto riadky svojmu „anjelovi“ Priateľovi. I napriek tomu, že mu nenarástli krídla, a nemá svätožiaru nad hlavou jeho samotná prítomnosť je postačujúca k tomu aby môj deň bol krajší! V mojom ponímaní je toto zázrak.

 


13 názorů

Máme stejný názor, milé Slnko, moc hezké :) T

Slnko
10. 03. 2011
Dát tip
dakujem macecha :) pekny vecer !

macecha
10. 03. 2011
Dát tip
celým srdcom súhlas.... T***

Slnko
05. 03. 2011
Dát tip
Kokynek, dakujem pekne, vdaka za navstevu !

Kokynek
05. 03. 2011
Dát tip
Máš talent psát a líbí se mi tvůj styl vyprávění.

Slnko
05. 03. 2011
Dát tip
ahoj Makovs, tomu neverim :) pekny WE a vdaka za navstevu !

Makoves
05. 03. 2011
Dát tip
Tak to je v háji. Nemám anděla.

Slnko
04. 03. 2011
Dát tip
sepot dakujem, priznam sa, trocha som mal srrach, lebo som sa tu dlho neukazal:P ale to dobehnem, krasny WE!

..slnko..tos napsal fakt hezky!!

Slnko
04. 03. 2011
Dát tip
vdaka kuku, tu poznamku v zatvorke musel asi niekto dopisat:))) hrozne ze sa mi niekto nabural do PC:)))

Kukučín
04. 03. 2011
Dát tip
Slnko, pekné :) ČO ma zaujalo : "z donútenia" ? :) Hádam to nebol ten anjel, čo ťa donútil ? Lebo "skutoční anjeli" nikoho nenútia :) Či ? Samozrejme T. za milú úvahu.

Slnko
04. 03. 2011
Dát tip
alegna dakujem za navstevu, nepochybujem ze su!!! Pekny den

Alegna
04. 03. 2011
Dát tip
souhlasím s Tebou, jsou tady na zemi lidé, kteří jsou pro nás "andělé", většinou jsou to dobří přátelé, ale někdy je to i docela cizí člověk, který Ti pomůže nezištně, když to potřebuješ, nějaké takové znám

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru