Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Svatební košile trochu jinak

04. 03. 2011
7
21
2551
Autor
MKbaby

Taky se vám stalo, že jste čistě náhodou objevili nějaký pozůstatek své tvorby, o jehož existenci jste už neměli ani potuchy? Mně ano - zde je vzorek. Netuším už, z které geologické éry pochází, ale prosím o shovívavost :)

Již jedenáctá odbila
a lampa ještě svítila
a pod světicí prastarou
klečela dívka s kytarou.

Ta dívka tklivě zpívala,
do strun kytary břinkala,
nevadil jí noční čas,
kol rozléhal se její hlas.

Do stropu tlukot smetáku
teď zní po celém baráku,
však nepřehluší hru a zpěv,
v sousedech pomalu kypí hněv.

Vtom dokořán je bytu vchod,
však dívce to sotva bude vhod,
stala se totiž divná věc –
dovnitř se vtrsal kostlivec.

Ustalo brnkání, ztichl zpěv,
dívence ztuhla v žilách krev,
kostlivec (zdál se být pod parou)
začal ji mlátit kytarou.

Bezvládné tělo dívčiny
okradl o tričko, o džíny,
vtom vyvalil důlky jak uhle -
začal si připadat ztuhle.

Vyskočí dívenka, zakřičí,
zakryje návnady samičí,
sama té odvaze nevěří -
pakuje kostlivce ze dveří!

Nezmoh se kostlivec na odpor,
dívence vynadal do potvor,
ta, stále v rouše Evině,
stojí a tváří se nevinně:

„Z kytary zbylo jen na podpal,
vrať mi ty oděvy a odpal,
navrať se zpátky do hrobu,
nebudu dělat už nezdobu!“

Kostlivec zachrastil kostmami,
odešel. A je to za námi.
Když potom půlnoc odbije,
dívenka spinká. Už nevyje…


21 názorů

8hanka
25. 03. 2011
Dát tip
vidis, toto pouzi, skvelee:)

MKbaby
25. 03. 2011
Dát tip
Kolega použil dentakryl... Že prý v názvu této zázračné hmoty je zub obsažen, tak to musí být ono. Je fakt, že mu ta plomba vydržela asi půl roku, ovšem mezitím mu pod ní zub pěkně vyhnil :) Česnek je všelék, pomáhá od mnoha problémů, dokonce i od některých přátel :)

8hanka
25. 03. 2011
Dát tip
No tomu sa povie genius...ak medzitym nezomrel na otravu krvi:) Moja segra si raz dala do zubu cesnak, vraj to pomaha od bolesti,zabudla ho pred ambulanciou vybrat, zubarka si myslela, ze to ma plombu a zub je v poriadku:)

MKbaby
25. 03. 2011
Dát tip
Můj bývalý kolega byl sám sobě chirurgem. Sám si před zrcadle sešíval obočí roztržené o plechovou skříňku a jednou si dokonce sám spravil zub - když mu vypadla plomba, zhotovil si novou...

8hanka
25. 03. 2011
Dát tip
no vidis:) Sportom k trvalej invalidite:( Sport pozeram, neprevadzam!!! Obcas ma niekto donuti ist na turu, miernu, ziadne stity, natolko sa este mam rada... Vo vyvoji som zaostala - na pacientku som sa nehravala, teraz som nou obcas v reale, zial, s doktorkami:)

MKbaby
25. 03. 2011
Dát tip
To máš recht. Mne sport nikdy nebral, raději jsem si hrál s kamarádkami na doktora a pacientku. Když už jsem se rozhoupal k praktické realisaci nějakého sportu, vždy jsem si něco zlomil nebo alespoň narazil. Naposledy před třemi lety nohu při hraní volejbalu v Pekingu... a jel jsem domů.

8hanka
25. 03. 2011
Dát tip
asi si nepamatas cas, ked sme boli spolu Majstri europy vo futbale:)

MKbaby
25. 03. 2011
Dát tip
Ale jo, hokej je výjimka, hokej mohu, je to alespoň svižná hra, kde se něco děje. Že bych ho vyhledával, to ne, ale když už se ocitnu u nějakého přenosu, často zůstanu až do konce a prožívám to :) Ale na co se nedá dívat, to jsou naše fotbalové mátohy...

8hanka
25. 03. 2011
Dát tip
Tak aj na vychod od Vas su krcmicky s rovnakymi osobami a obsadenim, s rovnakymi temami a odbornostou... Co sa sportu tyka, mam rada hokej, kusok od domu mam zimak a videla som hviezdy, pred ktorymi sa sklanam doteraz...a coskoro su tu MS...k prenosom sa flasticka priam pyta:) Dakujem za cancy, fakt som to nepoznala:)

MKbaby
25. 03. 2011
Dát tip
Cancy jsou rádoby chytré řeči. Hospody, alespoň u nás v západní části Československa, jsou totiž plné národohospodářských géniů a nejschopnějších politiků :) Jo a taky manažerů a trenérů fotbalových týmů - což jde ale mimo mne - sport dokážu ocenit jen tehdy, když je rubrika jemu věnovaná v denním tisku tak rozsáhlá, aby se do ní dal zabalit tu salám, tu flaška či cokoliv jiného... :)

8hanka
25. 03. 2011
Dát tip
no moment...nie som sused:) žízní chápem ale čo je cancu?

MKbaby
25. 03. 2011
Dát tip
No, jestli Ti chybí kultůra, tak stačí navštívit prakticky libovolnou pražskou hospodu - v každé účinkuje nějaký ten lidový soubor žízní a canců :)

8hanka
25. 03. 2011
Dát tip
len sused place, narieka, preco uz nikto neskrieka? Preco uz nikto nevyje? Ach, chybajú mi árie...

8hanka
24. 03. 2011
Dát tip
som druha:) Skvele dielko, citala som sice najskor" do strun kytary blinkala",ale inak fakt skvele...Erbena milujem:)

MKbaby
07. 03. 2011
Dát tip
Jsi první, kdo si mého vynálezu všiml :)

kostmami je pěkné :o)

papouch
06. 03. 2011
Dát tip
:-))))

Kastel
06. 03. 2011
Dát tip
:o))mám taky někde podobný kousek . mrknu se po něm

MKbaby
06. 03. 2011
Dát tip
Koloušek má dobrý vkus :)

koloušek
05. 03. 2011
Dát tip
Že mám ráda Erbena, líbí se i obměna.T*

Baladické a erbenózní.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru