Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zdravo, alebo lacnejšie

07. 03. 2011
4
6
1209
Autor
Slnko

Expanzia nákupných centier z viacerých pohľadov ovplyvnila náš každodenný život. Klasickú formu obchodovania na trhoch nahradili nákupné centrá, kde pod jednou strechou dostať tovar každého druhu . Všetko má však svoju cenu. Nakupovanie „pod jednou strechou“  šetrí čas a peniaze.

Je to však relatívne.

Je pravda, že nakupovaním v nákupných centrách ušetríte čas, ale na úkor vlastného zdravia, čo  má za následok nižší vekový priemer ľudí.

Ušetrené peniaze za nákup geneticky modifikovaných produktov

môžu poslúžiť ako železná rezerva na návštevy lekárov, a nákup liekov potrebných k liečeniu čoraz viac sa rozširujúcich civilizačných chorôb.

V časoch našich predkov, keď sa slová ako „karcinogény a emulgátory“ skloňovali len zriedka, rozkvital obchod v podobe, akú terajšia generácia pozná len z rozprávania. Dnešná podoba spotrebiteľského obchodu je dôkladne riadená formou reklám, ktoré slúžia v „prospech“ spotrebiteľa. V unáhlenom každodennom kolobehu sa len málokto zamyslí nad skutočnosťou, že naša myseľ je ovplyvňovaná, podvedome nakupujeme tovar na základe marketingových stratégií spoločností, ktorých cieľom je čo najväčší zisk, za čo najkratší čas.

Povedľa nákupných centier a supermarketov  je malá pravdepodobnosť na povšimnutie si obchodníkov predávajúcich vlastnoručne dopestovaný produkt, ktorých pomaly, ale isto pohltia nákupné centrá a supermarkety svojimi bezkonkurenčnými cenami.

Naše zdravie leží pod holým nebom, a my naň nemáme dostatok času.


6 názorů

Slnko
10. 03. 2011
Dát tip
Makoves, fajn poznamka a dobry namet ! vdaka

Makoves
10. 03. 2011
Dát tip
Mluvíš tam o zdraví nakupujících, ale co ti chudáci prodavači.

Slnko
07. 03. 2011
Dát tip
sepot, alegna dakujem :) kuku, dakujem podobne, fajin, ze uz dobre :))

Kukučín
07. 03. 2011
Dát tip
Už dobre :)

Alegna
07. 03. 2011
Dát tip
Nemáme dostatek času, ano, moc pravdy je v Tvé úvaze. Kdysi jsem chodila nakupovat do malých obchůdků, kde mě znali, když jsem si nemohla vzpomenout, co chi, tak to většinou věděli sami.

..peníze nešetří ani náhodou..) ..slabé bytosti..jako já..nemaj imuitu na ty vemlouvavé slevy..)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru