Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Karel Kryl

13. 04. 2011
15
126
6873
Autor
Whitesnake

 

 

____________________________________________________

Včera, 12. dubna,

by se dožil 67. let největší český básník  K A R E L  K R Y L

(12.4. 1944, Kroměříž - 3.3. 1994, Passau)

__________________________________


126 názorů

Lakrov
19. 04. 2011
Dát tip
Pro Urvisu: Ano, souhlasím s tebou. Už se nehádejme (a hlavně ne tady). Díky za odpoavěď.

Armand
19. 04. 2011
Dát tip
nevím jestli největší český básník, ale pro mě největší český bard (s Jarkem Nohavicou, i když tady je každé srovnávání nesmysl). Karel Kryl je jen jeden a jen a právě Karel Kryl.

Lakrov
19. 04. 2011
Dát tip
Pánové, Karel Kryl se o sobě v (televizním snímku natočném na Oravském hradě) ještě krátce před svou smrtí vyjadřoval jako o posledním Čechoslovákovi; nikdy totiž nepřijal jiné občanství. Z vás dvou, jakožto představitelů, pozůstavších po rozdělení bývalého společného státu (ty časy možná nepamatujete), by asi velkou radost neměl. Zkuste se sebou - každý sám - něco udělat :-) Děkuji.

w: trochu lacne ne?...kazdemu je jasne ze nejde o roztahovanie sa ale o plizivu okupaciu...brno uz je nase...

Whitesnake
18. 04. 2011
Dát tip
ad Aššurbalit: ano, ano, ano, prosím pěkně, už na ty bláboly nereaguj a šetři síly na své bohulibější aktivity. PS. Přístě na titulní straně vyjde článek, jak se tady roztahují čobolové-umělci. Tak měj klávesnici v pohotovosti.

avi

urvisu...zdoraznujes jednu pasaz...ja zdoraznujem tu pasaz predtym...kde je rozdiel?... ...dokonca aj ta poznamka co zdoraznujes jasne hovori o moznosti nasilia...bud sa podrobis alebo pojdes do prdele... ...ty si tvrdil ze o zabijani ludi nebola zmienka...tu ta zmienka jednoznacne je... ....druha vec...je ze tvoje postrehy a vyvody su na hovno...nezmyselne a si vytiahol nacionalisticky utok na slovakov...s tym ze rypeme do kryla... 1) nikto ani slovkom do kryla nerypol. syd ho dokonca hodnotil pozitivne 2) mne konkretne islo o to ze osobnosti je vela. a ak by tu mal sa stat z toho kalendar umrti a narodeni. tak budu vytlacene ostatne akcie a aktivity pismakov. okrem toho pytam sa: preco prave kryl? ...ten zvysok su uz take blaboly...ze sa na nich ani neoplati reagovat...

urvisu: "Die Nationalisierung unserer Masse wird nur gelingen, wenn bei allem positiven Kampf um die Seele unseres Volkes ihre internationalen Vergifter ausgerottet werden. " http://www.archive.org/stream/Mein-Kampf2/HitlerAdolf-MeinKampf-Band1Und2855.Auflage1943818S._djvu.txt

moorgaan
17. 04. 2011
Dát tip
takto vypada Pismak... ...jako kazda komunita -takto vypada nas stat, nas narod ...kazdej kdo ma do prdele diru je chytrejsi nez Marvin, ale pokora k tem co neco umi, znaji, neco dokazali, dovedli povzbudit, dovedli bojovat ne jen za sebe - pokora...ta chybi - ucta k jinym nazorum, ucta k piete, ucta k pripomenuti dob minulych a vzpominka na ruzne velike velikany - ta se neuci, ta se vychovava ! - rodici, prarodici,starsimi sourozenci, moudrymi lidmi, moudrymi uciteli... ...kazdy at si sam urci, do jake miry je vychovan tim jak jedna, jak se vyjadruje, jak se stavi k nazorum druhych a jak vnima snahu nekterych upozornit na fakt, ze Karel Kryl byl velky basnik a nejen basnik slova, ale basnik pisnicek a basnik SVOBODY... - Dekuji Děkuji, děkuji za slabost, jež pokoře mne učí, pokoře, pokoře pro radost, pokoře bez područí, za slzy, za slzy děkuji: ty naučí mne citu, k živým, jež, k živým, jež žalují a křičí po soucitu, děkuji, děkuji, děkuji.

Whitesnake
16. 04. 2011
Dát tip
díky H, U

heartrate
15. 04. 2011
Dát tip
Ještě sem s dovolením kopnu fragment ze Slovíček: ... Monolog dialogu ohluchlé zpěvačky se slepým malířem... Stáří... kmen šedé soušky Podstřeší s arkýřem Chodníček do pastoušky Svraskalost zrcadla a zplesnivělá jemnost pokožky... Neforemnost... Stáří jsou očadlá navlhlá polena která už nezaplanou Shrbená švadlena A slzy které kanou zpod vrásek... zpod víček zesláblých starých očí... Cit prstů pro klokočí růžence... Střevíček z atlasu... zteřelý... Hnízda v nichž není ptáků Sopky jež vyvřely Stesk chmýří na bodláku Padáčky semínek zašláplých do betonu A žeton po žetonu v ruletě vzpomínek prohrávat nadání Dny?... Týdny?... Známky hrací! Mladické hledání nahradit rezignací a zvát ji moudrostí... Dbát zkostnatělých zásad jež neplatí... A jásat v senilní radosti že jsme se dožili zas dalšího dne věku...! Což není zadosti že člověk po člověku kol tebe vymírá tvá vlastní generace?... Kavárny... restaurace... kam šlápneš - přemíra stařen a staříků... Vzpomínky na procházky ve vůni šeříku... a na zesnulé lásky... a ještě nazpátek... Jak kluci polonazí zmazat se kolomazí!... Panenky děvčátek... a úsměv maminky... tátovo hubování... Vzpomínky... vzpomínky... To věčné přemlouvání času... Ta nevíra že uplynulo září a končí říjen... Stáří na něž se umírá...

8hanka
15. 04. 2011
Dát tip
Ahoj, Urvisu:) Tak to sa budem fakt tesit...este vcera sa tie vzdialenosti zdali neprekonatelne:)

Whitesnake
15. 04. 2011
Dát tip
all that jazzzzz

Whitesnake
15. 04. 2011
Dát tip
fabet anal amen

proti Krylovi nemám vůbec nic. Taky jsem v pubertě tajně poslouchal jeho songy na Svobodné Evropě, taky jsem nahrával jeho ošumělé kazety, zapisoval a učil se jeho písně. Dodnes je umím. Jediné vůči čemu se tu od začátku ohrazuji, je označení "největší český básník". Jestli je i toto vyjádření názoru považováno za neslušnost a sprosťárnu... A už sem nepolezu, slibuju :o)

Fabet Anal
15. 04. 2011
Dát tip
Urvisu, nepoučuj, prosím. Neumíš to a zbytečně se ztrapňuješ. Za prvé: nejsem nějakým skalním příznivcem poezie. Nijak zvlášť jí nerozumím, nepíšu ji a konzumuji jen výjimečně. Za druhé: To, že spojení relativně průměrných složek v jedinečný originál funguje právě u Kryla, jsem, pravda explicitně nenapsal, ale lze to v kontextu vydedukovat. To jsi snad ani nechtěl. Za třetí: příměr poezie a hudby je hezký. Ovšem moderní hudba je pro řadu uší hodně disharmonická a o poezii to logicky platí taky. Takže tvrdit, že poezie, která nemá podobné vlastnosti jako hudba je sirotek, je sice líbivé, ale v případě, že hudbu tvoří spektrum, které sahá od "Halí, belí" až po hypermoderní arytmické kakofonie, je poezie prakticky všechno, co ti upadne na papír nebo do klávesnice:-) Za čtvrté: distingované chování a slušnost jsou dvě rozdílné věci. Já se ovšem distingovaně nechovám, jen se snažím chovat slušně. Sviní, které se umějí chovat, je dostatek. A konečně za páté, líbí se mi to neustálé oslovování, jak náléhavě opakuješ to, že je to fakt pro mě. Úplně stejně jako včera ta slečna, co mi nabízela ten zázračný tarif a nechtěla mi poslat nic písemně, dokud s ní nevyplním nějaký dotazník.... Distingovaně a s použitím spisovných výrazů (hovor byl nahráván, samozřejmě) jsem ji poslal do prdele. To jsou, milý Urvisu, metody podomního obchodu nevalné úrovně a ty se tím opět zbytečně degraduješ. A souhlas s Aššurbalitem. Mír s tebou

urvisu...to je samozrejme loz... "Znárodnenie našej masy sa podarí iba vtedy, pokiaľ počas celého pozitívneho boja za získanie ducha národa bude vyhladený jeho medzinárodný travič." ...tvoja teoria pada co s tym?...

Při čtení této diskuse mě napadá jediné: Některým lidem je k hádce dobrá jakákoliv záminka, co?

"Vzpomeneš si, jak Slováci házeli záhy po převratu po Václavu Havlovi v Bratislavě shnilá vajíčka? Vzpomínáš a vidíš nějaké souvislosti? Já vím, rejpavou tady mají proti Krylovi i Češi, ovšem mám zato, že žádný z nich nemá hudební sluch, natož umělecký talent, leda tak na slovní hříčky :)" urvis: pekny blabol...prechadzal som si prispevky slovakov a nic take ako napadnutie a rypanie do kryla som tam nenasiel...

...my chodime na krivan...skor som myslel na tych co robia trebars akcie...a taketo nezmyselne veci ich roluju dolu...

8hanka
14. 04. 2011
Dát tip
Urvisu, to je v poriadku, aj mne je to luto, bez ohladu na narodnosti... Kryl bol proti srsti komunistom a zda sa, ze aj po smrti stale niekomu vadi...bol vynimocny, mala som stastie zazit ho dvakrat nazivo, pocuvat jeho piesne, rozpravanie, zamyslanie sa...bez ohladu na to, co kto povie, pre mna je jeden z naj ludi, akych som mala cest poznat...vlastne ani som ineho takeho nepoznala, co by dokazal hovorit plynne o comkolvek, ovladal neuveritelne dejiny, literaturu a vyzarovalo z neho nieco edefinovatelne...zaroven som z neho citila smutok, videl prilis dopredu. Ked mal u nas koncert, vsetci sme mu lezali pri nohach, verili mu kazde jedno slovo, aj ked Slovaci:) P.S.: zvykla som si, ze ked ma nejaky prispevok neoslovi, odidem,uvedomujem si, ze moj nazor nemusi byt ten jediny spravny, preto ho nikde nasilu netlacim, snazim sa nerypat, nevyvolavat zle emocie...myslim, ze Karel by si zasluzil aspon to obidenie stranky bez slov...a ked uz niekto slova pouzije, mohol by nesuhlasny nazor vyjadrit slusne

Whitesnake
14. 04. 2011
Dát tip
Aleši, tvůj poslední komentář je prostě buranský. Rozšířil si řady těch, kteří nemohou projít kolem příspěvku, který je nezajímá a musí utrousit zbytečnou žluč. Mrzí mě, že jsem tí jí hnul natolik, že ses neubránil tomuhle výpadu, který se zase dotkl mě. Což je ti patrně jedno. Budiž.

Whitesnake
14. 04. 2011
Dát tip
Podej si ruku s Octopusem Sydem a některými ostatními, vystoupej na Kraľovu hoľu, nadýchni se čerstvého vzduchu a přestaň mě komandovat co je a co není na nič informácia. Děkuji.

...hm...neznasam take pateticke adoracie...pride mi to zvrhle...navyse viac menej by podobne prispevky velmi rychlo zahltili stranku...lebo kazdy den zomrel narodil sa niekto najvacsi... ...keby si si dal aspon tu pracu ze o nom nieco povies...ale toto je uplne na nic informacia...

JakubMotak
14. 04. 2011
Dát tip
Souhlas

facka všem, kdo pro svou malost musejí tvořit falešné modly.

Renda
14. 04. 2011
Dát tip
Leží na idylickém hřbitůvku poblíž kláštera v Břevnově. Má tam svatej klid a stále květiny od četných ctitelek.

Lakrov
14. 04. 2011
Dát tip
K dobrému příteli dnes obracíš se zády A když ho odstřelí, po smrti dáš mu řády... vybavil se mi v souvislosti s tímto připomenutím jeden z Krylových písňových textů. Naštěstí jsou zde i takoví, kteří autora pamatují; narození v 80. a 90. letech už jej berou jen jako jméno z čítanky, ale pro starší znamenal o hodně víc. Některé přispěvky k této vzpomínce jsou netaktní až trapné. A které to jsou, na to ať si každý odpoví sám. "Hlavou pak mysli!" zní slova, jimiž končí jedna z nejdelších Krylových písní. Díky za připomenutí.

MKbaby
14. 04. 2011
Dát tip
pošťák Ondra: Avízo jsem poslal všem, tebe jsem ovšem na mysli neměl, jsou zde i jiné příspěvky a na ty jsem reagoval :) S tebou v zásadě souhlasím, z daného tématu bylo možno "vytěžit" mnohem víc.

Petrusha
14. 04. 2011
Dát tip
vidím, že sa tu rozohorela typická písmácká debata, kde obzvlášť niektoré prísevky proste nesklamali (to by sa aj tesať dalo) ale aby som k veci či zrovna najväčší básnik o tom je ais ťažko polemizovať, keď čo človek, to názor ale ľudia by si mali pripomínať ľudí obzvlášť tých, ktorí sa v ich životoch zapísali ... trebárs tou odvahou povedať to, čo si väčšina ani doma nešepkala ... čo keď dnes väčšinu (i užívateľov písmáka) trápi jediná neistota - čím im vydrží baterka v notebooku

jejdavilda
14. 04. 2011
Dát tip
My tě pochopili pošťáku, ale nesahej nám na ikony. Ostatně, co ty vlastně víš o NT?

Muamarek
13. 04. 2011
Dát tip
"Jel do boje král" či "Bratříčku": to mě vždy zamrazí... Jeho slova nekloužou po povrchu, ale razej si cestu neomylně pod kůži. Má co říci, pořád - můj názor... MKbaby - ke Tvému příspěvku nemám co dodat, podepsal bych to... Marek

8hanka
13. 04. 2011
Dát tip
kolousku, i ja sa vrham vsade, kde je o Krylovi zmienka, ved vies:) Urvisu, bola som dieta, ked som objavila Kryla na Houpacce, je to uz velmi davno a je to laska na cely zivot... Citavam si Krylogii, Pulkacire, pocuvam jeho pesnicky a je mi smutno, ze uz nie je...

koloušek
13. 04. 2011
Dát tip
Vidím název: Karel Kryl, tak jsem se koukla. Už tak dlouho není, škoda!

8hanka
13. 04. 2011
Dát tip
MKbaby, po Tvojich slovach uz len AMEN...suhlas so vsetkym:) Urvisu, kiezby som bola nezletila maruna:)) Kryl bol a je stale nadcasovy, no ako hovori Baby " Blbce ovšem neoslovil - k dešifrování jeho textů člověk přece jen něco musel v hlavě mít. "

MKbaby
13. 04. 2011
Dát tip
Karel Kryl byl básníkem neuvěřitelných kvalit - každé slovo v jeho poesii sedí, ani jedno nepřebývá, ani jedno nechybí, dokázal říci vše za použití minima slov - a srozumitelně, jednoduše a přitom inteligentně. Blbce ovšem neoslovil - k dešifrování jeho textů člověk přece jen něco musel v hlavě mít. Pokud se kterýkoliv zdejší autor domnívá, že je lepším básníkem než Karel Kryl, musí to nejdříve dokázat. Ostatně - byl by to dobrý námět na soutěž... vítěz je ovšem jasný - je jím Karel Kryl. Vzpomínám si na televisní pořad s Karlem Krylem z roku 1993, kde těsně po roztržení Československa téměř brečí a mluví o idiotovi v Praze a idiotovi v Bratislavě, kteří se domluvili a republiku roztrhli. Kryl to neunesl, stejně jako neunesl to, že se nahoru začal opět hrnout stejný šmejd, před kterým utekl ven, jen tentokrát v jiných kabátech. Jeho písničky jsou aktuální stále, protože prostě měl co říci, nemlel jen pantem jako někteří rádobyumělci včetně jednotlivých kusů ze zdejšího osazenstva. A přitom za jeho tvorbou zpočátku byly jen mindráky z malého vzrůstu a touha zalíbit se holkám...

jejdavilda
13. 04. 2011
Dát tip
Ale ne Urvisu, já o tom nepochybuji. Myslel jsem to všeobecně

jejdavilda
13. 04. 2011
Dát tip
Octopus-už jsem se smířil s tím, že co člověk to názor a že nemusím mít vždy pravdu. Takže se snažím vstupovat do Písmáka a jeho diskuzí co nejméně. Ovšem závislost je strašná věc - tím myslím tu mou.

8hanka
13. 04. 2011
Dát tip
hravas este na Karlovom? Asi pred 4 rokmi som tam pocuvala do "zaverecnej" jedneho muzikanta, skveleho...sedel pod branou, hral a spieval...nedalo sa odist:)

8hanka
13. 04. 2011
Dát tip
obavam sa, ze sa neprida nikto:) Ale ocenujem, aky si mily:) Mohli by ste urobit zaznam...a ktore by boli dalsie? Ako by asi vyzeral playlist? U mna kedysi viedli Anděl, Ukolébavka, Lásko, Jeřabiny, Nevidomá dívka, Karavana mraku... mohla by som tu posupne vymenovat vsetky:)

8hanka
13. 04. 2011
Dát tip
Z Brna to je uz len co by si kamenom dohodil... skoda, ze sme tak daleko, posedenie s Krylovymi pesnickami bude urcite skvelee...uz teraz zavidim...

8hanka
13. 04. 2011
Dát tip
v Trencine najradsej ihned hned:))) To by bolo nadherne...najlepsie na hrade pri studni, kde mal Karel koncert a bolo to uzasne...

heartrate
13. 04. 2011
Dát tip
:))))

jejdavilda
13. 04. 2011
Dát tip
Jste divní, blokujete hlavní stránku zrovna když chtěl octopus oznámit, že bude v Nitře autorsky slabikovat. A jinak Krylovy verše byly pro mě to nejlepší co jsem kdy z poezie slyšel ( a jsem jen lehounce nedoslýchavý).

Makoves
13. 04. 2011
Dát tip
Nevím jestli tvrzení, že karel Kryl byl největší básník je správné, ale v káždém případě velkým básníkem byl určitě.

heartrate
13. 04. 2011
Dát tip
Marvine, Tobě už vadí fakticky prakticky všechno...

Whitesnake
13. 04. 2011
Dát tip
No, to si piš :-)

nenasere:) ale je to pravda

Whitesnake
13. 04. 2011
Dát tip
Potíž je v tom, že ty nejsi ani jednonásobnou vrah, jen nudnej patron, Občane. A to nasere, že?

je třeba hovňáka nazvat pravym jménem, i kdyby tak učinil šestnáctinásobnej vrah, počítá se to

berg
13. 04. 2011
Dát tip
Největší český básník? No, nevím. Ovšem nevětší český písničkář alespoň pro mne bezesporu. A o co opírám své tvrzení? O pocit, že všichni ti na něj navazující už nikdy takový koktejl citu, víry, smutku, humoru a angažované nasranosti namíchat nedokázali. Občan Rýša: pulec hodnotí orlí let?

Whitesnake
13. 04. 2011
Dát tip
A co ještě není Písmák, nádhero? Rád se nechám poučit.

Whitesnake
13. 04. 2011
Dát tip
Nahrazuj si, co chceš.

8hanka
13. 04. 2011
Dát tip
Kryl patri k tomu najlepsiemu, co som mala moznost citat...zazila som ho nazivo, jeho rozpravanie na koncertoch bolo nadcasove, uz v roku 1990 mu bolo jasne, kam spejeme...bol inteligentny, mal uzasny prehlad, jeho texty pre mna nikdy nestratia caro...prilis skoro odisiel...lekar sa vyjadril, ze mohol zit, no on uz ako keby nechcel bojovat...bol sklamany, zo situacie, ktora nastala, z politikov, z rozdelenia statu... = Osobnost nepřehlédnutelného písničkáře nakonec nejmoudřeji shrnul Pavel Tigrid: "Nejsem si jist, jestli jsme tě všichni dost pochopili. Život šel ... a my jsme šli každý svou cestou..." =

ale no fuj, takovýho shit-kýčaře vzpomínat na literárním serveru? nevhodné a literaturu urážející

heartrate
13. 04. 2011
Dát tip
promiňte, vynechala jsem pátou sloku: Seděla v čepečku, slzičky na kraji: i vy můj blbečku, já karty nehraji, hraju jen mariáš, kanastu, skat, že jste jak Goliáš, chci s váma hrát (z hlavy bohužel znám jen ty blbůstky nebo ty notoricky známý, tak jsem asi neuvedla nejreprezentativnější příklad, ale třeba Slovíčka, to je tak poetický a nádherný.. a působí to, že to plynulo úplně volně, že se mu rýmy samy vybavovaly)

Whitesnake
13. 04. 2011
Dát tip
Nikdy dřív ani potom nevznikla tak horoucí a zároveň rozpustilá poezie v pregnatním rytmu. Mlůj názor mi nemáš šanci vzít.

Amoresky: (úryvek) Je dílem rozmaru a neskonale ženská, výbojná postaru a zcela nevojenská. Ponejvíc ukryta; leč občas také není, čímž vzbouzí pokušení. Prostá, či složitá, střídmá, byť ležérní, cudná i vyzývavá. Ač zcela moderní, přec není přelétavá. Je hebká na dotek. Bělejší sněžných plání! Je - zkrátka k zulíbání krajka tvých kalhotek! o co se, White, opírá tvé tvrzení, že jde o "vrcholnou milostnou poezii" ?

Whitesnake
13. 04. 2011
Dát tip
Ok, chj, tvůj názor, i když bych chtěl být KK tak blízko jako ty, abych byl přítomen a svědkem mechaniky jak tvořil. Zdá se mi, že zde zná málo lidí Kryla-básníka. Uvedu jen dva příklady: Amoresky jako vrcholná milostná poezie a Zbraně pro Erató jako "akční", reflexní poezie v úchvatném 14ti veršové metru francouzského kánonu. Kdyby nenapsal už žádnou poezii (a on napsal), stačilo by to k jeho velebení na věky amen. Tvůj názor - můj názor...

ano, typická ukázka tvorby "největšího českého básníka" takhle píše přeci na písmáku skoro každý :o)

heartrate
13. 04. 2011
Dát tip
Seděl jsem u vody, baštil jsem paštiku, že jsem měl důvody, stražil jsem na štiku, stražil jsem na štiku, popíjel truňk, načež se z rybníku ozvalo: žbluňk Spatřil jsem zmámený slečinku kouzelnou, házela kameny ručinkou sádelnou, že jsem měl upito několik pív, já staré kopyto jsem na ni kýv´ Sedla si na hýždě k rybníku na blatech, rozsedla hlemýždě, měla flek na šatech, měla flek na šatech, na šatech flek, v červených kaťatech jsem si k ní klek´ Koukněte, slečinko, nedbejte na fleky, zhubněte malinko, obujte kramfleky, přijdete z prádelny, flek bude pryč, svět bude nádherný, budem hrát bridge Než jsem se dobelhal s kanastou kapesní, slečinku obelhal sličný pan nadlesní, sličný pan nadlesní, nadlesní pán, s kloboučkem noblesním zkřížil mi plán Tak se té slečince dostalo pohybu, já sedím v houštince a stražím na rybu, smířím se s kapříkem, pak půjdu pryč, zahrát si s lesníkem bridge (jedna z mých nejoblíbenějších)

devian
13. 04. 2011
Dát tip
tenhle fanatik mě nikdy nebavil

Diana
13. 04. 2011
Dát tip
Ve své době měl obrovský význam. Diky Bohu za něj!

Muamarek
13. 04. 2011
Dát tip
Myslím si, že jeho připomenutí je na místě... Vybaví se mi hned držkorytí v zemi, král, co jel do boje, morituri te salutant a hlavně jiný hodnoty než urvi, co můžeš... Marek

Zuzulinka
13. 04. 2011
Dát tip
bohémský život si hold častěji vybírá daň předčasně, ale tedy není to pravidlem...

Whitesnake
13. 04. 2011
Dát tip
Myslím, že ne, i když asi přispělo. Kardiovaskulární rizika se v jejich rodině objevovala či propukala dlouho. A cigaretky, a vínečko, a nahánění bab a stres :-)

Myslím si, že ho dorazilo to, co se u nás v 90 letech dělo:(((

Whitesnake
13. 04. 2011
Dát tip
Olga promine.

Whitesnake
13. 04. 2011
Dát tip
Vlez mi na záda. Jaký smysl měly tvé dosavadní poznámky?

Whitesnake
13. 04. 2011
Dát tip
Chceš mi namluvit, že nepoznám rozdíly mezi adjektivy "velký" a vyšší", nebo kde je problém?

Whitesnake
13. 04. 2011
Dát tip
Už jsem se lekl, že sem nedáš nějakou třeskutě inteligentní moudrost. Obavy byly zbytečné

"největší český básník"...to je hodně silné slovo, při jeho výšce...

Whitesnake
13. 04. 2011
Dát tip
včera jsem zapomněl, měřil 159 cm a předevčírem bylo Gagarina. Ještě nějaký dotaz?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru