Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

život a smrt

10. 05. 2011
12
41
4223
Autor
Oldjerry

Smrtí život nekončí... pokračuje dál. Končí jen identity...


41 názorů

Oldjerry
08. 06. 2011
Dát tip
bedo... to ne! a ď

beda
08. 06. 2011
Dát tip
Mě to přijde vtipné. :-) Fakt že jo, ač to osobně vnímám jinak. Hádat se ale kvůli tomu určitě nebudeme. Měj se hezky. :-)

Oldjerry
19. 05. 2011
Dát tip
TO - to už není filosofie, to už je sofistika (:-D ostatně já to předkládám k uvěření možné teorie. Není proč mi podstrkovat myšlenky a sofismata, která jsem ani nenapsal... Spíš by bylo vhodné zaměřit se na jistý rozdíl mezi životem jako fenoménem a životem entity, podobně je tomu se smrtí - proto předjímaný výrok *Smrt je pouze konec jedné identity* není z tohoto pohledu úplný a tedy ani správný.

A.H.
19. 05. 2011
Dát tip
Nesouhlasím, s životem končí i identity. Ty zůstávají pouze v našich myslích, vzpomínkách, chceš-li.

Garay
19. 05. 2011
Dát tip
Vždyť to lze chápat z různých pohledů.

Oldjerry
18. 05. 2011
Dát tip
Tangens - nastal případ totálního nepochopení, kdy stručnost definice vedla k chybnému výkladu. Nebudu to sáhodlouze rozebírat, ale můj názor je, že identita končí jednou provždy a reinkarnace je podle mne naprostá volovina, jen toužebné přání, aby to tak bylo... Život možná pokračuje, ale formou o které současně nikdo nic neví a není dokonce vyloučeno, že končí zcela a definitivně. Jedna z možných forem: remanentní mozkové proudy, magnetizmy a emanace. Jsou i daleko fantastičtější představy o alternativních možnostech civilizace, které z neznalosti říkáme Bůh.

Tož, to ano... Já měla před očima brožovaná Pravidla českého pravopisu a napadal mě jen měkký obal, který se dá ohnout; narozdíl od vázaných tvrdých desek. Ale ohýbání hřbetu mi k Oldjerrymu vůbec nesedělo.

Oldjerry
12. 05. 2011
Dát tip
rozdupaná : v podstatě alkohol a kalhotky (:-D

Oldjerry
12. 05. 2011
Dát tip
reg - no vidíš - přišla jsi na podstatu - nevázané

Ano, od identity lidské k identitě mineralogické.. Moc by mě zajímalo,jaký že jest to "brožovaný život". ***

Oldjerry
12. 05. 2011
Dát tip
Regino - jo, je mi... to se nechlubím, to přiznávám. Není to nic, z čeho bych řval nadšením (snad jen z toho důvodu, že jsem se jich vůbec při svém brožovaném životě dožil)

Oldjerry
11. 05. 2011
Dát tip
waldekke - nemyslím, že je třeba se ptát. Jednak standardní odpověď znám předem, pokud nejde o identitu nějakým způsobem narušenou, jednak jsem se už předtím ptal sám sebe. Výsledek : počítám s tím -neomylně, nadšení ze skutečnosti nutného zániku se ovšem nedostavilo (:-D

waldekke
11. 05. 2011
Dát tip
jo, zkus se zeptat nějaké té terminované identity, jak by se jí to líbilo. :)

waldekke
11. 05. 2011
Dát tip
jo, zkus se zeptat nějaké té terminované identity, jak by se jí to líbilo. :)

Oldjerry
11. 05. 2011
Dát tip
regrex - Díky, mám štěstí, že usínám se vtažením druhé nohy pod přikrývku... inu spánek poctivého (:-D .. a o sny taky nemám nouzi, akundrát, že někdy jsou to příšerné ptákoviny.

Oldjerry
11. 05. 2011
Dát tip
regino - pokecám, ale dneska už na to ani nevidím... ahoj, jdu brát šlofku

Oldjerry
10. 05. 2011
Dát tip
Milá regino, je mi jedno, na co si potrpíš. Já jen poznamenávám že slovo život má více významů (mimo jiné taky břicho, noční život, život na nic - pokaždé je to někam posunuto). Nechápu, na co sem taháš naprosto nelogicky esoteriku.

Oldjerry
10. 05. 2011
Dát tip
pleteš si život jedince a život jako fenomén. To se pak těžko domluvíme. Stejně jako s tím bilancováním - nebilancuji přesto, že už na to věk mám. Dík za návštěvu - jinak bychom to nevyjasnili...

Oldjerry
10. 05. 2011
Dát tip
Garay - jj a dík

Garay
10. 05. 2011
Dát tip
A je to pojmenováno. Alespoň zčásti.

Oldjerry
10. 05. 2011
Dát tip
Amadovič - hej, aj takto sa to dá povedať Háber - áno aj nie - lebo je to iba špekulácia Sebi - správně. Proto tam taky píši, že zaniká jen entita, žádný z nás nereprezentuje vše, co obsahuje život

Sebastiana
10. 05. 2011
Dát tip
když zapálíš od jedné svíčky druhou a tu první zhasneš, můžeš říct, že je to ten samý plamen?

Háber
10. 05. 2011
Dát tip
to je aj nie je pravda * dobré *

žeby len brána medzi izbami? Malý šatník kde zhadzujeme svoj šat a meníme ho za druhý - aj táto teória môže byť pravdivá - uvidíme, keď prejdeme cez bránu, cez šatník - čo sa stane, ale táto teória sa mi páči určite viac, ako teória že nás bude večera pre červíkov. A že potom - už nebude nič viac!

Oldjerry
10. 05. 2011
Dát tip
Toscano - nemyslím, ale tím ji nepopírám. MarKu - ale to já ne. Já jedu tak naplno, jak mi to věk dovolí... Rajmunde - myslím že je to správný postoj. Edmunde - God knows, I it I think heartrate - nevím, ještě jsem to nikde nečetl TOmega - aby to mělo smysl, musel bys to trochu přeformulovat, takhle je to domněnka proti domněnce. Františku - nečtu filosofy, já už toho teď vůbec moc nečtu... zbytek očí spotřebovávají monitory (:-D. Je to mé přesvědčení už dávno, jen jsem mu teď dal verbální podobu. Upřímně ? - velice bych se divil, kdyby někdo na to nepřišel už dávno přede mnou - je to tak frekventované téma !!

Honzyk
10. 05. 2011
Dát tip
..tvuj citat? jen se ptam..))...ale sam vis, ze treba v beletrii, byl "opsano", nalistujes mockrat..))...treba v Salingerovi, ten je podobnych myslééének plnej...(Seymour treba)

heartrate
10. 05. 2011
Dát tip
a autor citátu?

Rajmund
10. 05. 2011
Dát tip
asi jo, snad

MarK.
10. 05. 2011
Dát tip
..suhlas! Přišel jsem na svět a zemřu, aniž bych chtěl, všem se zdá, že se hýbám, jenže jako bych otupěl, jen stojím a myšlenky mi běží buhvíkam, už ani nevím, pred čím sem utíkám. ..*

Toscana
10. 05. 2011
Dát tip
nemysli na smrt, mysli na to, co bude zítra - to, co přijde pak, už nám možná bude úplně jedno... *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru