Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

The Cloud of Unknowing

11. 05. 2011
2
15
1769
Autor
orbital

K básni mě inspirovala skladba Jamese Blackshawa "The Cloud of Unknowing", název nechávám v původním znění... http://www.youtube.com/watch?v=0xE7FC6moUY

řeky si vylily koryta

zakoply o břeh

„vy jste ale nešikovné“

usmála se gravitace

a padala svou cestou

stromům slezly listy z rukou

jen pily kafe a kouřily cíga

a květiny nevykvetly

zapomněly, jak se to dělá

zachování energie utrousilo

„nevědomost plodí nevědomost“

a vytvořilo kruh

lidé na sebe dál naráželi jako bezvládní roboti

mlátili se do morku důstojnosti

když otupili dýky

vynalezli střelný prach

smažící se kvarky na galaktické pánvi

vyprskly

takhle to v skriptu není

chvíli poslouchej

nalaď se

a hraj


15 názorů

orbital
15. 05. 2011
Dát tip
regina: díky :) to víš, že nemám hlavu jen na čepici ;) člověk, který trochu uvažuje, a spočítá si jedna plus jedna, tak si to musí uvědomovat. sice jsem na Písmáku o rok déle než Ty (to jen tak ze srandy) :D, ale nejsem tak angažovaný. nikdy jsem se o sekci kritiků nezajímal, bylo a je mi to stále vzdálené. ten problém s nadhodnocováním nezáživných děl, o kterém mluvíš, se táhne hodně dlouho. co si pamatuju, tak to nebylo o moc lepší než teď. nenapadlo mě se pouštět do nějakých sporů. na to nemám čas ani chuť :( nevím co by pomohlo... jak zaručit, že kritici se budou zaměřovat na "kvalitní" tvorbu. jaké by měl "správný" kritik vlastnosti??? to jsou příliš vágní věci, poezie není matematika... většina autorů (a kritiků nevyjímaje) si o sobě myslí, že mají zajímavou tvorbu a chtěli by být oceněni (nejsem výjimka :), jenže pokud se nezviditelňuješ, což já nedělám, tak se nic závratného neděje. čtou Tě známí, co na Tebe náhodou narazili a oblíbili si Tě, a sem tam po tobě někdo štěkne, když napíšeš škvár ve slabší chvilce :) jasně, máš pravdu, být milý neustále je hloupost, to ani netvrdím. když jde do tuhého, je potřeba se bránit, případně zahájit ofenzivu. zatím jsem se tady s nikým nepustil příliš do křížku. osobně z Písmáku znám jen pár přátel, kteří tady ani moc nejsou, pak některé oblíbené autory znám jen skrze tvorbu... někdy bych rád ty lidi poznal na živo :)

krimi no.2
15. 05. 2011
Dát tip
regina: líp bych to nenapsal:)

orbital
13. 05. 2011
Dát tip
regina rex :) diskusi jsem četl, jsi tam dost nevybíravý. asi máš pro to své důvody :) nevidím do toho, tak se k tomu nemám co vyjadřovat... za sebe můžu říct, že čtu jen některé autory, protože nemám čas číst vše co se někde šustne. svým oblíbeným dávám tipy, ale ne úplně za vše, jen za to, co se mi opravdu líbí a myslím, že i oni hodnotí moje věci stejně. ...co se týče tipování a výběrů, mám osobní pocit, že u většiny lidí je to podle známosti. čím více čteš druhé a komentuješ je, tipuješ, tak tím více tě čtou druzí a taky dávají tipy. that's all the magic... je to prostě "tit for tat" neboli "půjčka za oplátku". já tobě, ty mě... když někdo známý napíše cokoli, tak má během chvíle 50 tipů... pak se ale vytrácí smysl tohoto serveru... i když jsou výjimky!!! na druhou stranu si říkám, že to ani jinak být nemůže... nejsme objektivní, ani být nemůžeme. je mnoho děl, kde jsem viděl mnoho tipů a výběry a ani trochu se mi nelíbily. a díla, která by si to zasloužila, tak nic moc. navíc tady může být spousta kvalitních autorů, ale ani o nich nemusíš vědět, což je trochu škoda. s tím se však nedá nic dělat... to je síto, nebo evolučně řečeno, přirozený výběr :D

orbital
12. 05. 2011
Dát tip
regina rex: tak to je vtipné :) tohle už je podruhé :D pamatuju si na to, když jsi mi říkal, že Urvisu má být mužského rodu :) a co Urvisu provedl, že má ban? :DDD regina je latinsky královna,takže jsem Tě bral jako ženu :) rex je sice král, ale je až na druhém místě, takže to byl pro mě méně důležitý člen dvojice... je fakt, že tak jak je to napsané, nelze přesně určit, který člen je hlavní, záleží na interpretaci. vybíráš si samé dvojznačné nicky :) použil jsem si ty fyzikální termíny, protože mě to zrovna napadlo a pasovalo mi to do toho námětu. říkal jsem si, že by to mohlo zajímavě fungovat, když to dobře napasuju. matematická logika je hodně netradiční záliba :) pro mě už to silné kafe. na logiku je expert profesor Štěpán z naší katedry filosofie :)

orbital
12. 05. 2011
Dát tip
děkuju Edmunde, to mě těší :)

orbital
11. 05. 2011
Dát tip
Norsko 1: má to smysl, je to celé o nevědomosti (viz ten název), akorát je to dohnáno k absurditě, za pomoci metafor. klidně si pod tou řekou, stromem nebo květinou představ člověka... je tam zmíněna gravitace a zachování energie, jako jedny z elementárních fyzikálních zákonů, které jsou platné na naši planetě a také jinde na vesmíru. kvarky jsou "'nejmenší' známé částice, ze kterých se skládá hmota". tedy i my samotní, protože jsme součástí přírody, takže ty zákony platí i pro nás. jde o naladění se na elementární základ, ze kterého je vše složeno do nekonečna podob... nějaká harmonie, rovnováha a tak :) regina rex: odreagování to je, ale ne jen od studia, ale od všeho možného harampádí :) omlouvám se, tu pasáž, kterou jsi citovala jsem přepsal, ne schválně. dneska jsem o tom přemýšlel a bavil jsem se s jednou vyučující o překladu názvu... po tom všem jsem došel k tomu, že tam více sedí nevědomost :) je to mírnější a zároveň výstižnější. za ignoranci si může člověk sám, za nevědomost člověk ne vždy může. nevím jestli to bude dost logické vysvětlení Tvé otázky, ale jestliže je někdo nevědomý, předá jen svou nevědomost - obecně jestliže máš nějakou energii, předáš jen to co můžeš, to co máš, a ne víc. jako ve fyzice, vložená energie se musí rovnat výstupní energii, i když bude vypadat třeba jinak: "energii nelze vyrobit ani zničit, ale pouze přeměnit na jiný druh energie", proto tam je potom ten kruh, jako uzavření cyklu. Petrusha: právě že automatismus je v tom jen málo, je to promyšlené, strávil jsem nad tím několik hodin. můžeš si přečíst moje odpovědi Regině a Norsku. děkuju Vám všem za Vaše komentáře a připomínky. omlouvám se za prvopočáteční nesrozumitelnost. už to snad dává větší smysl?

Petrusha
11. 05. 2011
Dát tip
asociuje mi to náladu, keď človek len tak cára bez zjavného cieľa, vníma zlomky dejov, ktoré sa okolo neho mihnú a zas miznú ... príde mi to ako zdrkadlo momentálneho stavu mysle mne tam chýba trocha lepidla, aby myšlienka nemala len gravitačný spád, ale aj razanciu pri dopade na zem

Norsko 1
11. 05. 2011
Dát tip
jinak to nemá smysl, nemyslíš, orbitale?

orbital
11. 05. 2011
Dát tip
třeba tak :)

Norsko 1
11. 05. 2011
Dát tip
na strunu poezie

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru