Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jak napsat kfalitní zhrzenku ot A do Z

15. 05. 2011
13
36
3255

Co to vlastně je, ta zhrzenka?

Zhrzenka je heská básnička o vaší stracené lásce.

 

Jak na ni?

Dostali ste kopački, ste celí nešťastní, fsteklí a potřebujete abi se o vaší bolesti dozvěděl celí sfět? Je třeba o tom napsat.

Uvědomte si, že nejste na žádním blbím fejzbuku ale na prestižním literárním serveru a že ste umělec.

Dám tadi citát jedné uživatelki, abi ste bili f obraze, co je poezie.

Tu je: a rozhodně moje poezie má v sobě ten správnej ideál, co má mít..poezie je o něčem jiném, než vysmívání se gramatiky..tu lidi začali psát, aby vyjadřili svoje pocity, poezie by měla být něco něžného a krásného, co chytí za srdce...apropo.."la parola poetica serve per raggiungere armonia, bellezza e felicitá"

 

Ste na správné cestě. Uvědomujete si sfé kfality, víte, že máte obrofský talent. Pochválit se znalosti cizích jaziků je nezbitné stejně jako talent, abi si o vás někdo nepomyslel, že talent možná máte ale jinak ste nevzdělaní hovado.

 

Krok druhý.

 

Dobře si uvědomujete, že vaše láska, co vás opustila je pjekná sfině, debil, případně děfka, nobo coura a nezasloží si vás, ofšem tak to napsat nemůžete.

To bi vás nigdo nepolitoval a eště bi si všichni mysleli, že nemáte kouska citu f těle a na písmáku nemáte co pohledávat.

 

 Jak teda psát?

 

Nejdšíf atmosféra.

To dá rozum, že nesfítí sluníško a nespívají ptáčci. Je temná noc prozážená sfitem luny, a sem tam ji překrije temní mrak, jako ve vaší duši. Vůbec není ot věci, diš se v dálí ozývá vytí vků.

Duše bi měla bít kamenná, aby bilo zřejmé jak na tom ste.

Eště lepší je hřbitov, napište ale raději krchov, zní to líp.

A co je na hřbitově?

No přece hroby, že ano. Mi sme ale básnici, budeme psát rovy.

To je pjekná metafora na smrt vašeho fstahu.

Slovo smrt používejte často. Co si budeme povídat, všichni tadi nejsou tak chytří jako vy a nemusí to hnet pochopit.

 

Moc pjekně se v básni vyjímají archaizmy.

Budeme psát – jísti, čísti, choditi, plakati a podobně. Jen si spomeňte, jak ste se ve škole učili o Jiráskovi. Ten psal moc pjekně, tak si s toho vemte příklad.

 

A teť to nejdůležitější. Výrazivo.

Pište silní výrazy.

Musí to mít koule!

Nůž nebo dýka zabodnutá do srdce,  eventuálně do duše.

Krvaví cáry, blesky a hřmoty, drásající zuby, odleski láski, zlatí nebo havraní, kučeraví vlas, doteki musí příšerně pálit aš v mozku, ruiny, kostlivci, jizvi na duši, mrtfí a černí andělé, zlomení křídla, zrůda, ďábel a hodně, hodně krve. Nezapomeňte na slzi, f těch se klidně může vaše duše koupat, ba i utopit.

 

Ste básník, nezapomeňte i na krásná slova jako: rubíni, perly, démanty noci, fialki, růže, orchideje, stříbro, zlato, platinu, může bít i olovo ale jen jako metafora na tíhu, co jest vám nésti.

 

Používejte jednoduchí rími: láski, páski, vráski, sázki, žluťáski a klidně se snese i rím apsolutní, láski – láski.

 

Tak, básnička je na sfětě, vložili ste a čekáte netrpjelivě na reakce.

Můžete si bít stoprocentně jistí, ze přiletí nějakí debil bes talentu a ze závisti vám vaše dílo strhá na cucky. Nic si s toho nedělejte, a klidně mu napište, že ste to napsali ot srdíčka. To dicki zabere, co vám na to ten chudák má říct, že ano? Akorát si doma bude okusovat nechty ze fsteku, že on holt talent nemá.

A nejlepší na tom sou přející duše s talentem, zle tomu pitomci vynadají a pochfálí vás, jak ste talentovaní a máte něžné srdíčko a přesně o to vám šlo, že ano?

 

Tak, to bi snat bilo všechno.

Pište hodně pjekních zhrzenek, někteří bi se mohli přeorientovat víhradně na zhrzenki, to sou ti nejlepší mezi náma.

 

Eště něco sem zapomněla a někteří napsali nepraví zhrzenky.

PIŠTE VŽDI F PRVNÍ OSOBĚ, ABI HNET BILO JASNÍ, ŽE JE TO O VÁS!

 

 

Vaše vjerná Růženka





36 názorů

dobře, no, co nadělám. Ale aš si přečtete mí dílo, jak vůbec kritiki psát, tak se to naučíte.

VH64
22. 11. 2011
Dát tip
+++++ Hlubší kritiku neumím, zvládám jen hlubší závist.

no co? :DDDD

Bíša
19. 05. 2011
Dát tip
Hmm...

to sem moc ráda, paní srozuměná:DDD

srozumeni
17. 05. 2011
Dát tip
Je srandovní, když se člověk najde ve Vašem popisu. Lépe bych to nevystihla....nikdy, je to pro mě nedostižné. Líbí se mi, co jste napsala.

paní sfežep, to je moc pjekní, je vidět že máte velkí potenciál!

sveřep
17. 05. 2011
Dát tip
na krchofní kfítí lůna sifě svítí...

aha, no jo!

:DDD

Petrusha
17. 05. 2011
Dát tip
to, co si myslím, tu písať radšej nebudem, hulvátov je tu i bez toho dosť

no jo, mám trošku sférazní stil, no:DDD

,,teda..gwendolínko..kde je ta zhrzenka??????? ..letím tam!!!! ..Petruscho..nedělejte ze sebe káču..co mislíte? :DDDD

Gwendolina
16. 05. 2011
Dát tip
Růženko, měla bys šířit více osvětu, tady na Písmáku lidi zhrzenkám naprosto nerozumí... :-( :-)))

Petrusha
16. 05. 2011
Dát tip
máš tam prá tvrdých iiiipsilon, to bude asi mejlka, že jo?

Gwendolina
16. 05. 2011
Dát tip
Tak jsem se taky nechala inspirovat, Růženko, a napsala zhrzenku :-)

joooooo, to bude zhrzenka přímo geniální!!!!

Jenže já to morčátko miloval a ta svině jednou natáhla kožíšek a chápeš, nic neřekla. Vůbec nic. Za trest jsem mu ani hrobeček nevykopal a šoup ho do koše. A chci aby mi lidi říkali chudáčku, ano chci. Napíšu zhlzenku o Kátě, od druhý třídy jsem ji mioval a teď, když jsme se viděli, tak mě odmítla. Ach. A já jí napsal i písničku. Jak radíš, večer jdu na hřbitov. Jenže se bojím, že nejsem básník. Já nevím, nechal bych ten rov přykrýt labutíma křídlama, to je tak strááášně teskný. Jo a prstýnek zhrzeně hodím do hluboké a temné tůně. Úplně to vidím, na dubu u tůně si udělám smyčku a když už už si budu chtít smyčku omotat kolem hlavy přiletí bílá holubice a usedne doprostřed smyčky, jako znamení naděje. Jenže ji sežere noční sova. Tiše a plýživě se vynoří z temného lesa s na kusy roztrhá poslední zrnko naděje mé lásky.

nene, to bi nebila pravá zhrzenka. Ta musí bít o zhrzené lásce a musí z ní ukapávat ublíženost a temní chmury a to co sem tu napsala, no. abi lidi slzeli a smrkali a litovali a napsali, ti chudáčku, máš to těškí!

Lidičky josu stlašně šikovňoučký, hlavně když majjí sluníčko v sldíčku. Plostě, všichni by se měli mít víc ládi a i zvížátka. Už žádný utýraný křeček nebo morčátko!!! Napsal bych zhlzenku za morčátka:-(

a nepsal ste zhrzenku, pane returne? asi ne, vářešil ste to teda líp, to vám řeknu! ale já teď zbírám pjekní zhrzenki:DDD i bes mého návodu se lidem mooc daří:DDD

Taky jsem byl jednou pěkně zhrzenej. Ta mrcha se udělala a odešla, tak jsem si musel vycá.. kou.. někde jinde. No fakt mě to mrzelo, když jsem ji tak miloval, no ...

;-DDDD

:DDDD

SunDry
16. 05. 2011
Dát tip
Růženka powa :D pobavilo, rozveselilo dÍkY

to jsem já, piš pořádně, gdo to má luštit? o tom jak se prezentovat jako intoš napíšu příště.

ale nejrači mám zhrzenky, marná sláva!

joo. ypsilony, to je moje:DDDD

Krytyk
15. 05. 2011
Dát tip
překvapilo mne v této jednostranně měkké gramatice, že jsem nakonec našel i spoustu ypsilonů .))

děkuji, paní renegátko.

renegátka
15. 05. 2011
Dát tip
líbí se mi tvé pojednání nejvíc mě uchvátil absolutní rým

Fouraix
15. 05. 2011
Dát tip
neba

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru