Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Uprostřed sklepa

11. 12. 2001
13
1
5306
Autor
Kandelabr

Žil jednou jeden starý muž. Každý večer, když na všechno padla tma a smutek, scházel dolů do plesnivého sklepa. V šedém županu tápal potmě po schodech, a jeho šouravé kroky se rozléhaly neudržovaným domem. Třesoucí se rukou hmatal vypínač, který se zdál být pokaždé na jiném místě. Matné a nepřirozené světlo žárovky osvětlovalo páchnoucí sklep, kde mezi starým harampádím, plesnivými jablky, rozbitými zavařeninami a zažloulými novinami se otáčel malý vesmír. Stařec si utíral ruce do záplatovaného kapesníku a tiše pozoroval běh světů. Na stole v tmavém sklepě prožívaly své životy miliony lidí. Rodili se , žili, umírali. Stařec do svého vesmíru nezasahoval. Nechal jej volně plynout. Nechtěl, aby lidé v něm žijící o něm věděli. Byl to moudrý muž. Občas si sedal na rozvrzanou židli, dal si ruce za hlavu a nepřítomně se usmíval. A tak ho tam jednou našli ráno. Tělo odnesli, vesmír zavřeli do krabice. A v podstatě se nic nestalo. Lidé ve vesmíru si dál žili svými malými životy.Jen něteří měli pocit, že o něco přišli. Ale brzy je to přešlo.


1 názor

Pěkná symbolika. Moc rád tě čtu, více takových autorů!

Haggish
07. 02. 2005
Dát tip
teda...to je..jak reklo StvN

Skvělé! Vážně dobej nápad...kam na ně chodíš? Sice mě dost odradil tn začátek..Žil jendou jeden starý muž...ale pak už to bylojenom dobrý.

Helga
25. 01. 2003
Dát tip
Tak tohle je opravdu zdařilé. Jen bych měla jednu výtku – vždyť plesnivé sklepy neuvěřitelně voní oním svým typickým způsobem. Takže spojení „páchnoucí sklep…“ :) Ale ne, opravdu příjemné filozofické dílko.

suva
12. 01. 2003
Dát tip
hodně syrový a zhuštěný, dobrý, fakt!

StvN
05. 01. 2003
Dát tip
Bůh je mrtev.

JohnieBass
03. 01. 2003
Dát tip
Hmmmm, Kandelábr filosofujcící:o) Dobré:oO JB

Open
12. 02. 2002
Dát tip
to je husty

Norek
03. 02. 2002
Dát tip
parádička

MM
13. 12. 2001
Dát tip
* minimalismus jak ho mám rád

Yeziiinka
13. 12. 2001
Dát tip
Zajímavé... jasně ho tam vidím sedět!

alina
12. 12. 2001
Dát tip
ufffffff! Jo!!!!*

kafka
11. 12. 2001
Dát tip
........ dobré

Čajke
11. 12. 2001
Dát tip
*

Wopi
11. 12. 2001
Dát tip
jo, dobrý *

moc pekne :) *!

Vaca
11. 12. 2001
Dát tip
***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru