Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Renegáti

Výběr: Print
14. 12. 2001
11
0
2226
Autor
Matyjustin

Renegáty

vykořisťovaných sídlišť

vyhnali z mládí na zastávky

mimo-městských autobusů

na cestu píchly koňské dávky

podivné amnézie

A s ním tok dospěláckých hnusů

 

Renegátům

Z lesíka za silnicí

Jež odolalo světu

V momentě znesvětili

Rakety bez výpletu

Dvě svaté relikvie

Aniž by se mstili

 

Našel jsem mapku

Zmazanou od nugátu

lesíka za silnicí

a křížek vyznačený

pastelkou renegátů

tak notně

smutně

mi je

a teskním čím dál více

když vidím směšné souřadnice

kde uboze a stroze hnije

Tvářička dětské insignie
Elyanne
20. 01. 2004
Dát tip
********

civetta
16. 02. 2003
Dát tip
Tak z Podolí, z Lékárny? z P.... :c) hezky umíš navodit zakopávání válečných raket :c)

Krel
05. 01. 2003
Dát tip
Slova která mi nic neříkají...ale sálá z nich ten pocit atmosféra která oslovuje a pohlcuje...

Robynson
16. 12. 2001
Dát tip
Pekař pletoucí vánočky je přítomen při každém našem kousnutí do tohoto křupavého pečiva. Kam se ovšem ztrácí když housku dojíme? Slova jak tančící tužka se s neviditelným inkoustem po zažloutlém pergamenu v tanci otáčí. Možná že budoucnost dá nám sílu poznat a nahlédnout autorům pocit té chvíle toho okamžiku.Skloubení inteligence s citem je někdy tvrdý oříšek :-))

Pepo
15. 12. 2001
Dát tip
a výborné

mistr
14. 12. 2001
Dát tip
Tohle není zrovna moje krevní skupina, ale každá báseň má svého autora i své posluchače, takže to neznamená, že není dobrá.

kafka
14. 12. 2001
Dát tip
renegáti... já ti dám, Maty, renegáty.... co chudák čeština? :)))

djPes
14. 12. 2001
Dát tip
Kafci, ale je-li 4p , tak nevim, co komu vlastne davas.... Vidím Renegáty vykořisťovaných sídlišť nebo renegáti?

kafka
14. 12. 2001
Dát tip
Pejsku... tys to nemoh vědět... ale já narážím na náš (já a Maty) rozhovor o tom, jak často při čtení Matyjustinových básní musí lid český šmátrat po Slovníku cizích slov, pokud je aspoň trochu tupější, a jak je dobré či nikolvěk cizích slov v české poezii používati... ;-)

kafka
14. 12. 2001
Dát tip
Ale jinak, Pejsku, vidíš dobře!

djPes
14. 12. 2001
Dát tip
No jen at se Kafci divaji, ja ho taky pouzivam....

kafka
14. 12. 2001
Dát tip
Pejsku, to ale není odpověď na to, zda je dobré tam tu cizinu tlačit nebo ne... nevím Mně se to nelíbí... ale asi jak kde... Maty to zase umí :)

djPes
14. 12. 2001
Dát tip
Jasne, to je vec nazoru, takova poezie Ezry Pounda je plna reckych (psana navic reckou abecedou) a latinskych slov i vet a je to podle mne to nejlepsi, co bylo napsano. Na druhou stranu, cetl jsem spoustu basni psanych "cistou" cestinou a nedokazaly mne nijak oslovit. Muj nazor je, ze nemame pravo autorovi kecat do toho, co pise - muzeme jen naspat svuj nazor, jak to na nas pusobi. No a odpadlici vykoristovanych sidlist....nebo zradcove? No moc mne to nezni, renegat je renegat...hlavne pak renegat Kautsky :-))

Rivka
14. 12. 2001
Dát tip
A já cizí slova miluju:))) Připomínají mi, že mám doma slovníky:))) A Pana Březinu a vůbec první půlku dvacátého století... (neznáte slovo? Tak buď je to kytka nebo brouk, vyjma Březinových děl:))) ) A vůbec... a vůbec se mi to moc líbí... a jinak mi to připomíná Karla Kryla:))) (´k já zas du...:) )

Gastarbajtr
14. 12. 2001
Dát tip
tak tohle je silný a výbroný.....*!

hermit
13. 12. 2001
Dát tip
líbí, ale stejně je tam příliš omšelých veršů - jakoby už mnohokrát použitých... líbí se mi hlavně závěr....

Cody
13. 12. 2001
Dát tip
****!

Matyjustin
12. 12. 2001
Dát tip
Aha - teď mi to došlo - Nechci sem dát všechno co jsem kdy napsal - bože ;-) , ale chci zalítávat do různejch zákoutí sebe sama (to zní hrozně ;-) - nechme toho dík za názor ;-)

Pája
12. 12. 2001
Dát tip
*

Print
11. 12. 2001
Dát tip

dablik008
11. 12. 2001
Dát tip
ja nevim...nesedi mi to...muj osobni nazor, moje vec...narozdil od toho kdy te ctu jindy a ziram, ted ne...

Matyjustin
11. 12. 2001
Dát tip
No, ono je to dost osobní (a co není) - určitě bych mohl napsat legendu o partě z Podolí (o tom, jak jsme zahrabávali tenis. rakety z kempu, o bojích s prakama atd...) , ale nechme to - prostě se sem chci dát celej se všim všudy :-) (budiž mi to odečteno z platu ;-)

Vaca
11. 12. 2001
Dát tip

dablik008
11. 12. 2001
Dát tip
budiz ti to pricteno k dobru, tu odvahu bych nikdy nemel :o)) navic bych tim zrusil Pismaka :o))))

Matyjustin
11. 12. 2001
Dát tip
:-))) jop - dík P.S. - nezrušil ;-)

dablik008
11. 12. 2001
Dát tip
Maty, ale jo :o))) dat sem tech tak odhadem 300 sracek co ukryva muj suplik, plus tak 50 veci co ceka na to aby sem prisly, plus veci co budu cist v Rakovniku, plus tech 125 tady...fuj dela se mi blbe :o))))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru