Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Povídka měsíce - Květen 11 - Hlasování

11. 06. 2011
3
23
4173
Autor
Tragicus

     Za měsíc květen roku 2011 byla na Povídku měsíce nominována následující díla:

.christening. .duke. 2011-05-08 Nominace - 011_05  
ATAK NEZNÁMÉHO Měrka_out 2011-05-12 Nominace - 011_05  
Malíř Benji 2011-05-03 Nominace - 011_05  
Most MDavy
2011-05-03 Nominace - 011_05  
Netrvalo by to dlouho, pokud bychom zůstali u plnejch hrnků Bohouš Krejza 2011-05-02 Nominace - 011_05  
Terezín Prosecký 2011-05-04 Nominace - 011_05  
Záložní plán Aaliz 2011-05-20 Nominace - 011_05  
Zloději času nezaměstnaný 2011-05-04 Nominace - 011_05  

     Pište své komentáře u děl a hlasujte zde s případným komentářem a označením vážné kritiky, popř. pouze hlasujte zde s nutným komentářem (a rovněž s označením vážné kritiky), pro jedno (jeden bod) až tři (1, 2 a 3 body) díla. Hlasování bude skončeno o půlnoci z 18. na 19. června 2011.

    Další podrobnosti v klubu Povídka měsíce.


23 názorů

Marcela.K.
26. 06. 2011
Dát tip
No jistě...a výsledky jsi vyhlašoval Ty, že :-) Opravdu dobrá "politika"...nakonec, co by člověk chtěl, že. Vždyť je to v "pořádku". Je to jen "hra".

Tragicus
26. 06. 2011
Dát tip
Tak asi neumis cist, to "proc" je v pravidlech. Napoveda: g).

Marcela.K.
26. 06. 2011
Dát tip
Ale jo, pravidla jsem četla, jen mi je divný, když po druhých chceš hlasování do určitého data a sám ho nedodržíš. Ale je mi to opravdu v podstatě fuk. Jen jsem se zeptala a proč se stejně nedozvím. Nechceš jít do parlamentu?

Tragicus
26. 06. 2011
Dát tip
Po precteni pravidel bys chapala a asi by te to stalo mene energie nez sem psat (a mne zadnou).

Marcela.K.
26. 06. 2011
Dát tip
No, mně to je jedno, jen nechápu.

Tragicus
26. 06. 2011
Dát tip
mylenka: Viz pravidla PM.

Marcela.K.
26. 06. 2011
Dát tip
Pokud hlasování mělo skončit v noci z 18. na 19.6., nechápu, proč sem píšeš svoje týden po termínu.

Fruhling
26. 06. 2011
Dát tip
Ok: Měrkův hysterický styl psaní mi plně vyhovuje, mám pocit, že je docela slušným odrazem určitého šílenství téhle doby. Faktem ovšem je, že nominovaný text je na Měrku umírněnější - a vrací se poetikou k jeho trochu ranějšímu období: takže je to pro mě i taková sentimental jurney. Měrká má jasný koncept a ví, co chce psát - a i když zdejší texty působí trochu rutinérsky (jsou to vemkoncem jen rozcvičky), člověk si nemusí odmýšlet začátečnické chyby jako u jiných autorů - protože tam zkrátka nejsou.

Tragicus
25. 06. 2011
Dát tip
.duke. Bohous Krejza Prosecky

Tragicus
24. 06. 2011
Dát tip
Fruhling: Vis jak se to rika, clovek musi prvni zdechnout, aby se stal fenomenem, takze bych potreboval bud Merkuv umrtni list nebo poradne zduvodneni. mylenka: Chybi ti zduvodneni u Bohouse, "smutny" opravdu nestaci. Vyhlasim to tedy az zitra touto dobou, tak to zkuste doplnit (jinak vam zapocitam hlasovani jen pro dva texty).

katugiro
22. 06. 2011
Dát tip
Vim že už je po uzávěrce, ale stejně: 1. Bohouš Krejza, v tomhle kole bez konkurence 2. nezaměstnaný, solidní výkon 3. Benji, čtivý text, který se možná stal obětí vlastního děje Prosecký mi tentokrát přišel dost odbytý, .duke. mě neoslovil, Měrka byl o mnoho lepší než jindy (což samo o sobě bohužel neznamená mnoho), MDavy u čtenářů zabodovala s prázdnou črtou, to se stává, a Aaliz je v soutěži zcela omylem; jinak dalších pár komentářů pod povídkami

StvN
19. 06. 2011
Dát tip
1. .duke. 2. Prosecký 3. Benji Duke i Prosecky maji texty dobre zvladnute, na rozdil od Benjiho konzistentni a ucelene, s myslenkou, hlavou, patou atd. Benji me celkem zklamal, ale i tak pise velice zajimave a slibne.

K3
18. 06. 2011
Dát tip
1) Most - Myslím, že je nedoceněný. Nejvíc mě zaujaly lehkost, nadhled a optimismus, který z tak krátkého textu vyzařuje. A přitom je to drama. 2) Terezín - Závažností tématu se rovná Mostu, spíš ho převyšuje. Paradoxně mně ale trochu vadí ten cílený dokumentární styl. 3) Malíř - Je to také výborně napsané. Zklamala mě ale postava dcery a zetě, a tím i celý závěr s pokojíčkem. Přijde mi to nevěrohodné.

Tragicus
18. 06. 2011
Dát tip
MDavy: Hlasovat samozrejme muzes, i kdyz jsi tim vlastne sama proti sobe, pokud nehlasujes pro sebe... ;)

Janina6
17. 06. 2011
Dát tip
1. Benji 2. Bohouš Krejza 3. Prosecký Komentáře jsou u povídek. Ještě se mi líbila miniatura od autora .duke.

Lakrov
17. 06. 2011
Dát tip
Ještě avíza všem třem hodnoceným; aby se necítili přehlížení :-)

Marcela.K.
16. 06. 2011
Dát tip
1 Benji - Malíř 2 nezaměstnaný - Zloději času 3 Bohouš Krejza - Ntrvalo by dlouho...

Fruhling
16. 06. 2011
Dát tip
Inu, po delší odmlce... 1. duke 2. Bohouš Krejza 3. Měrka Ad.1) Klasická dukeovská miniaturka. I když se mi zdálo, že tentokráte v textu cítím méně vnitřního napětí. Ale čtenář nevydrží pod proudem věčně, že... Ad. 2) Dobrá skica jednoho člověka. Škoda, že z toho nevyšel celý obraz. Kvalitní sloh a věrnost tématu činí z Bohouše jistotu. Ad. 3) Měrka je prostě fajn. Zdůvodnění je to sice slabé, ale myslím, že Petr už je přílišný fenomén, aby se musel vysvětlovat.

Lakrov
16. 06. 2011
Dát tip
1. Malíř autora Benji Velice dobře napsaná "klasická" povídka, nesnažící se zaujmout originalitou podání, ale spíš jakousi sondou do lidského vnímáni času, hodnot a jejich pomíjivosti. Ze slohového hlediska je tato povídka jednou z nejlepších, jaké jsou ne literárních webech k přečtení. 2. Most autora MDavy Dramatické životní zvraty, zachycené do krátkého rozhovoru. Přes silné balancování na hranici života a smrti shledávám celkový smysl, záměr téhle minipovídky velmi pozitivní. 3. Zloději času autora nezaměstnaný Ze široka rozehraný příběh, který se zprvu nezřetelně, později odhadnutelně svažuje ke stupňovitě stavěné pointě, připomínající nejprve durový, v závěru však molový akord. Autor umí dobře pracovat s plánem děje a jeho "kódováním" do slov; důležité souvislosti čtenářovi dochází přesně ve chvíli, kdy je třeba.

1. Měrka. Právě ty jeho věty, jako: Kolem ejakulovala nádhera, vznášeli se nad námi duchové zemřelých, a pod. je to, co ostatním chybí. Prostě fantazie a lehkost psaní... 2. Prosecký. Mám slabost pro poválečnou scenérii a témata spojená s utrpením židovského národa. Tohle téma je vždy velmi silné... 3. Krejza. Drsné a současné. Tohle taky můžu...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru