Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jijoty

16. 06. 2011
55
86
3650

Viz Epilog.

 

Jsem zpěvák mírně koktavý
i kdybych zpíval Vaška
s mým rozsahem půl oktávy
z ódy by byla fraška

Kdybych hrál třeba Hamleta
smíchy mi za oponu
vzápětí zahne kramle ta
co hrála Desdemonu

V Korsakovově baletu
zatančit jen pár kroků
labutě chcípnou za letu
Rudovous strne v šoku

Umřu provázen chichotem.
Už vidím mramor s mottem:
On chtěl být Donem Quijotem
byl však jen idiotem

 

===

Epilog:

Nezřídka bývám svědkem pozoruhodného jevu, totiž, že když se něco rýmuje, má to rytmus a vyskytují se v tom povědomé výrazy, člověk je snáze ochoten čtenému uvěřit. (Přidá-li se navíc dotěrná melodie, konzumentův práh ostražitosti je snížen na úroveň bezbariérového přístupu.)
Pracovně tento fenomén nazývám syndromem budovatelské písně.


Málokdo si v té chvíli pohotově uvědomí, že Vašek z Prodané nevěsty nezpívá ódy, ale árie, Hamlet se s Desdemonou na jevišti stěží mohli potkat a hudbu k Labutímu jezeru zkomponoval jistyj Čajkovskij. O tom, že náhrobek bývá opatřen epitafem, nikoli mottem, ani nemluvě.


Nepředpokládám, že by se vyskytl čtenář, který by tohle opravdu nevěděl, či snad kritik, který by z podobné nevzdělanosti podezříval autora.
Doufám jen v odpuštění, že se uchyluji ke zdánlivě zbytečně polopatickému výkladu. Činím tak pouze pro jistotu, kdyby náhodou nakouknul intelektuál. Intelektuál bývá mnohdy člověkem, jenž je natolik chytrý, že i sebe sama dokáže oklamat.


86 názorů

Hwi - to jsem moc rád.

Hwi Nori
29. 04. 2012
Dát tip
Ta je výborná... :) T*

Lakrov
16. 08. 2011
Dát tip
... nebo aspoň na poloměrem :-)

I tak jsi nad průměrem. Gratuluji!

Lakrov
16. 08. 2011
Dát tip
Ne všechny z v epilogu vyzdvižených nepřesností mě při prvním čtení udeřily přes zrak (Hamlet se Desdemonou a "Korsakovův" balet mé pozornosti neunikly).

Jsem vděčný za každého čtenáře, který neopovrhuje srandou.

Douda
26. 07. 2011
Dát tip
:-))) Ty a Yfča jste zdrojem legrace a pohody, navíc oba velmi dobře píšete - dávám si tě do oblíbených. A díky.

A.H. - daleko nebezpečnější bytosti jsou děti. Můj známý má u domu vchodové dveře vyplněné speciálně tvrzeným neprůstřelným sklem. Včera mu tuto výpň jaksi mimoděk vymlátil jeho pětiletý synek. Takoví jsou haranti. Herodesa na ně!

A.H.
15. 07. 2011
Dát tip
Pozor na to, intelektuál je nebezpečný tvor. :D

A.H.
15. 07. 2011
Dát tip
O knížeti Myškinovi si také myslili, že je idiot, a jaký to byl člověk. *

Augustus
13. 07. 2011
Dát tip
Vážně ubylo? Inu, ne každý intelektuál je schopen ustát svůj intelektualismus.:-D

Hezká slova, Auguste. Byl to jen takový nevinný žertík. Všiml jsem si však, že díky tomuto "kouzelnému nápadu" mi notně ubylo čtenářů. (-:

Augustus
13. 07. 2011
Dát tip
Děkuji mnohokráte! Nezřídka bývám obviňován z toho, že jsem intelektuálem zblbým z obšírných znalostí toho a onoho. Většinou se chabě bráním, že se považuji pouze za zblblého a ani s těmi znalostmi to není tak horké, jelikož intelektuál je v mých kulturních kruzích takřka sprosté slovo o významu (arogantní nepraktický snob). Na "pasti" ve Tvých verších jsem se však naprosto ignorantsky chytil, až do epilogu žádné nesrovnalosti nepostřehl a tudíž mohu hrdě prohlásit, že nejsem intelektuálem. V neposlední řadě také, že je Tvé dílko kouzelný nápad, který se skvělé čte a osvěžuje ducha. Tudíž TIP a konec vykecávání. Howg!

Jo, epilog jsem dodal později. Těšil jsem se, až budu čtenáři, kteří nepoznali, že se jedná o ironii, tupen a vysmíván za faktické defekty díla, že je pak budu obesílat zprávou s vysvětlivkami. Nedočkal jsem se. Vypadalo to tak, že moji pappenheimští mi rozumějí, nebo si ničeho nevšimli, protože čtou povrchně a ledabyle. Tak jsem šoupl zmíněné vysvětlivky na závěr. Dost jsem se tímto poučil. ((-:

Marcela.K.
12. 07. 2011
Dát tip
Asi to tu napřed bylo bez epilogu, že? :-) Jsem si tě dala do oblíbených a teď váhám...jesli není lepší tě číst se zpožděním :-) Hezky umíš dělat z lidí blby :-)) Nesedíš náhodou v parlamentu? :-)

Díky za příspěvek, Dobroto. ((-:

Dorota
03. 07. 2011
Dát tip
Dobře Ty! Nebýt epilogu, Hamletovi klidně v tom shonu, zahraju osobně, klátící se Desdemonu.

Yfča
28. 06. 2011
Dát tip
:o))*

guy
23. 06. 2011
Dát tip
nemám, co bych dodal .. :-) *

koloušek
20. 06. 2011
Dát tip
Patří jasně do jakcpotu tohle tvoje dílo, víc takových "idiotů" kdyby jenom bylo.T*

FAE BOMB
20. 06. 2011
Dát tip
Co to? Nakreslil jsi snad na dveře veřejnýho záchoda karikaturu jistého proroka? Jmenovat ho nebudu, páč nechci mít problémy, ale je to ten, co chrápal s devítiletou holkou...

Tak jsem se hezky pobavil.

Copak, důvod k jásotu? To rád vidím.

Bombarďáku, teď nemám čas tvořit. Já teď musím čelit zvýšenému množství pokusů o atentát.

FAE BOMB
19. 06. 2011
Dát tip
Tvoř více blbůstek, prosííím! A ten epilog tomu nasadil korunu. Já jsem jen sledoval, jestli se ti to rýmuje, takže jsem si nevšimnul absolutně ničeho... :-))

Chigwell
18. 06. 2011
Dát tip
Ano!Jem idiot,nejsem intelektuál a mám tvou tvorbu rád :) *

sveřep
18. 06. 2011
Dát tip
:))))

avox
18. 06. 2011
Dát tip
No, jsi lepší, já už raději volné verše některých zdejších autorů ani nečtu :-))

Já vím, bylo to podlé, nečestné a nesportovní, ale je to jenom sranda. Podobně se cítím já, když čtu volné verše většiny zdejších autorů. Rozumím, ale nechápu. (-:

avox
18. 06. 2011
Dát tip
teď váhám, jestli se mám urazit anebo rozesmát ještě jednou... váhám, který můj konec by byl k uražení vhodnější a usoudila jsem, že až do konce budu všechny své konce potřebovat, takže nic... Styď se, zachoval ses hanebně! Kdyby se našel, kdo by ti do kritik vepsal to co ty do epilogu, byl by všem ostatním za vola, že nerozumí srandě... když se taková oběť nenašla, uděláš voly ze všech, zkrátka, tobě se čtenář nezavděčí :-)))

Je snadné, nechat se oklamat. Teď si představ tu nenápadnou zákeřnost profesionálně vytvotvořené reklamy. Spotřebitel nemá šanci.

taky jsi mě dostal.. podezření jsem pojal až u toho Korsakovova :-D

Sebastiana
17. 06. 2011
Dát tip
*

mistrovský kousek: udělat blba ze sebe abys mohl udělat blby ze čtenářů... Některé lapsy jsem přičetl básnické licenci, některé ani nepostřehl :o)

Toscana
17. 06. 2011
Dát tip
PS: V tomhle případě jsem za pitomce tuze ráda a svůj titul nesu s hrdým čelem. :o))))))))

Toscana
17. 06. 2011
Dát tip
No jo, Kvítku, jenže ta, co hrála Desdemonu v jiné hře, mohla v Hamletovi klidně hrát Ofélii... Pokud má u divadla stálé angažmá, dá se předpokládat, že těch rolí má víc (a tím nemyslím toaleťák). Co se Vaška týče mě fakt první napadl ten z dua Eva a Vašek - možná právě proto, že od tebe vždycky čekám spíš srandu než vážné věci. V souvislosti s Korsakovem si zahanbeně sypu popel na hlavu, netušila jsem, že nenapsal žádný balet. Kdyby jo, sboristky z Labutího jezera se klidně mohly chechtat v zákulisí... ALE AŤ JE TO JAK CHCE, STEJNĚ JSEM SE U TOHO SKVĚLE POBAVILA - a o to asi šlo především. :o))))

Alegna
17. 06. 2011
Dát tip
Diana má pravdu :-)))) při prvním čtení nesleduju detaily a přiblble se chechtám, ale pak se dám do rozlouskávání předložených slov a zjistím, že moje přiblblost je ještě větší, než jak vypadá, tak se chechtám znovu

...i o tom je poezie,nehledat dějiny,vyčítat překlepy,ale mít pocit ;)

Diana
17. 06. 2011
Dát tip
Jestli to nebude tím, že speciálně na tebe si každý už dává majzla! ;-)))

Omlouvám se za kolektivní avízo, leč nelze mi jinak. Těšil jsem se, až budu čtenáři, kteří nepoznali, že se jedná o ironii, tupen a vysmíván za faktické defekty díla, že je budu obesílat zprávou s vysvětlivkami. Nedočkal jsem se. Zdá se, že moji pappenheimští mi bezezbytku rozumějí. Nu co, tak jsem dal zmíněné vysvětlivky alespoň do prologu, ať víte, o co jste přišli. Vzdělanci!

FAE BOMB
16. 06. 2011
Dát tip
:-)))

Zuzulinka
16. 06. 2011
Dát tip
:)*

Honzyk
16. 06. 2011
Dát tip
-**-

Norsko 1
16. 06. 2011
Dát tip
Něco z Mrazíka to má, ale proč Mrazík

heartrate
16. 06. 2011
Dát tip
kvalitní blbůstka a perfektně zveršovaná :))

Janina6
16. 06. 2011
Dát tip
Třeba existuje nějaká přechodná forma mezi Donem Quijotem a idiotem... řekněme qudiot nebo idijot. I když idijot je možná jen idiot, co neumí pravopis :-) Každopádně dík za veselejší ráno.

renegátka
16. 06. 2011
Dát tip
To jsou věci.Chudinky labutě.

srozumeni
16. 06. 2011
Dát tip
Blbůstky vtipné, hezké, hned mám veselejší ráno. Diskuse taktéž.*

:) *

Bíša
15. 06. 2011
Dát tip
**

Ferry
15. 06. 2011
Dát tip
jak kníže Myškin tančíš na Rimského? Korsakov nese četné kufry jeho nad vraty Ústavu girlanda vítací a Květoň, vzácný host, se vstoje pozvrací? Že zlý jsi na sebe přičítám kocovině kdy jsi to ujížděl na mladém rudém víně nad ránem šláftruňk Francovkou si zavdal? Buď vesel, měj se rád a nemysli, kdes lajdal....

Tož holky, pěkně děkuju za přízeň a připojuju úsměv. Úsměv idiota. (o:

filemon
15. 06. 2011
Dát tip
Výborné ako vždy, nasmiala som sa :))

Diana
15. 06. 2011
Dát tip
:-)))* Povedené!

Toscana
15. 06. 2011
Dát tip
Nemyslím, že by zrovna tobě hrozilo být frustrátem, Květoňku :o))))))

Alegna
15. 06. 2011
Dát tip
ne každý se může prohlásit za IDIOTA, mnohým by to bylo uvěřeno

..jj..moje řeč..)))

někdo se svévolně prohlásí doktorem práv, někdo blbem... za kašpary jsou stejně oba :o)

No prosím! Není to krásné, prohlásit se blbem? Tolik obveselených a spokojených čtenářů! Ani zanic bych nechtěl být nějakým pseudointelektuálským frustrátem, či zlolajným žehravcem. Jen děti a blázni mohou být šťastni.

Alegna
15. 06. 2011
Dát tip
chichi, jiji - jestli si smrtka přečte, co píšeš, tak se rozchechtá a nezvládne vykonat svoje poslání

..se jijotám..až se za břicho popadám..)))

macecha
15. 06. 2011
Dát tip
Květoni, ale, ale!!! Já jsem to jistě napsala správně, nebuď zbytečně skromný !

Toscana
15. 06. 2011
Dát tip
jsem si tě živě představila jako baleťáka a mám vystaráno... neusnu skrz jijot!!! Máš mě na svědomí (už zase). *t

baaba
14. 06. 2011
Dát tip
...masakrrrr! :c)

MKbaby
14. 06. 2011
Dát tip
Já si, prosím pěkně, vedle nich připadám jako naprostý nedouk. Tož jim aspoň gratuluji k úžasnému dílu, tiše závidím a tipuji!!! :)

Adamova Eva
14. 06. 2011
Dát tip
to nás zabíjíš chicotem :O)))))))))) při představě, jak baletíš *

Má to šťávu.

Yeziiinka
14. 06. 2011
Dát tip
Ne, toho nelituju, díky Tvé svatokrádeži zůstanou právě ty jeho pravé labutě ušetřeny i v případě, že zatančíš :)

Yeziiinka
14. 06. 2011
Dát tip
Ne, toho nelituju, díky Tvé svatokrádeži zůstanou právě ty jeho pravé labutě ušetřeny i v případě, že zatančíš :)

Yeziii - a Čajkovského ne?

Yeziiinka
14. 06. 2011
Dát tip
Ježiši to je nádhera! Až je mi těch labutí líto! ***!

Vaud
14. 06. 2011
Dát tip
Talent a velblouda neschováš :-)

To tak přijde. Když máš talent, tak se neubráníš.

Vaud
14. 06. 2011
Dát tip
Ty ses nám rozbásnil, hombré :-)

Maceško děkuji za milá slova, ale máš tam překlep. Jistě tam mělo stát - poděsil mnoho čtenářů.

avox
14. 06. 2011
Dát tip
ano, čteš mi myšlenky, to patřilo za ty tři tečky :-))

Avox - od geniality je k idiocii jenom kousek. Často ani nejdou o sebe rozeznat. (-:

Valerie - názvy jsou moje chlouba. Na těch si zakládám. I obsah kapitol přece může být zajímavé čtení, ne?

Ano, Aleši, je třeba za tím vidět španělskou vesnici. Navíc z pohledu idiota.

avox
14. 06. 2011
Dát tip
geniální... :-)))

macecha
14. 06. 2011
Dát tip
idiotem, ale krásně píšícím, který potěšil mnoho čtenářů ..... T*** Jak to děláš, Květoni? Vždy mě pobavíš a já jsem za to moc vděčná!!!!

aha, název je třeba číst španělsky...

Název je parádní.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru