Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hrst dobrích rad, jak ódu psát

30. 06. 2011
11
48
5483

 

Ahoj, mi nejmilejší čtenáři. Tak sem zase tadi, nemusíte tajně plakat a trápit se, že sem se na vás vikašlala. To bich nigdi neudělala. Uš se určitě těšíte a nemůžete se dočkat, co se dnes dovíte novího, abi ste se zase zdokonalili.

Tak. Dneska se naučíme jak napsat ódu.

Ono to totiš vůbec není tak lechké, jak bi se na první pohlet mohlo zdát.

Ptáte se proč? No, óda se vám totiš lechce může zvrhnout f pamflet, aniš bi ste to mjeli f úmyslu a dotiční, kterému ste chtěli potkuřit, abi vjeděl jak ho obdivujete, se na vás nasere a bude chodit kanálama, místo abi mjel radost.

Mimo to, někteří jedinci úplně nesmislně ódi na sebe nemají rádi vůbec, ani diš sou napsané dobře.

To sou lidi, co se třeba naserou, diš jim napíšete pochfalu do novin, budete je chválit prostřednictvím rádia, nebo na ně budete vesele mávat s televize, pokut se vám nějak podaří do televize se dostat.

Sou divní a za vaší přízeň se stidí.

Jen tak na okraj. Já takoví tip nejsem. Mám pochfali ráda. Jakíkolif. Jen diš mě budete chválit f televizi, tak špatně snáším, diš přiberete dvacet dalších lidi a je s toho taková gremiální pochfala. Chvalte samostatně jen mě a Pavlíka, jo?

 

Jak teda napsat dobrou ódu?

 

Je dobře, diš óda začíná na ó, abi to bilo hnet poznat o co de.

Napříklat, moc holek bi rádo napsalo ódu pro wincenta, protože píše krásně zamilovaní básnički.

Tak napište: Ó wincente, diš čtu jak umíš milovat

                    mám hnet křídla motílí a lásku chci taki budovat…

a tak dál, f podobním duchu. Je dobrí vičíslit čím nejvíc kladů chváleného a o nedostatcích pomlčet, má-li nějakí, že ano.

A ne že to vičíslování zas napíšete f bodech, jako seznam vjecí, co si musíte vzít, diš jedete na dovolenou. To si odvikněte!

Pokut nechcete začínat klasickím ó a chcete raději zvolit nějakou novátorskou formu,  začněte rozhodně heskím pozitivním slovem.

Třeba:

Nádherní

Krásní

Nejlepší

Chitrí

Nadaní

Bezkonkurenční

Úžasní

snoví

Interesantně bledí…

A tak podobně. Možností máme nepřeberně, hlavně abi se to nějak rímovalo a vaše óda potěšila srdíčko chfáleního.

Pokut víte, že váš oblíbenec je s někím na kordi, je třeba to ve sfí ódě nenápadně zmínit. To potěší nejvíc.

 

Příklat:

 

Nejkrásnější, nejchytřejší paní hanako

Váš obzor sahá aš za Monako.

Weili hnízdí při zemi,

nedotknou se jako vi hvjezdiček na nebi.

 

Vidíte jak se mi to šikovně vlezlo do jední strofi?

Ale pozor! Dál uš jen chválit, weili nezmiňovat. Nebila bi to óda ale nějakí pamflet, nebo jiní paskfil.

 

Doufám, že několik chitrích jedinců napíše ódu pro Růženku. Dibi ale ne, tak si jednu spíchnu jen tak, sama pro sebe, páč mě to moc baví.

 

Ó Růženko, krásná, chirá, spanilá,

gdes ti se dífko moudrá zrodila?

Sám aleš novák ti právem závidí,

takoví talent se jen tak nevidí.

 

 

Moc heskí kousek ódi, že? Sama sebe musím pochválit.

 

Tak, pochopili ste to?

Snat ano. Tak pište, pište a já to pak posoudím.

Možná se mi podaří napsat i nějakou ódu pro mí nohsledi, ale neslibuju, protože sem dost unavená. Teť ale půjdu na pivo, tak tam možná něco spíchnu. U piva je vůbec dobrí psát, protože přicházejí dobrí nápadi a vůbec, hospoda je moc inspirativní místo, dibi ste to nevjeděli.

 

Tak zatím pá a piš péro, vaše vjerná Růženka.

 


48 názorů

dibi jen závistivec!!! Von mje něgdi dává do stupid ligi, víte? Možná to nemá f hlavje f pořátku, ale pššššt!!!!

VH64
22. 11. 2011
Dát tip
Tak i Aleš je závistivec?! Ani v tom nejsem originální...

tak to sem pišná, hlavně na to nezapoměňte diš tam budete:D

právem. Taki sem dicki pišná. Pro mně je to pan Kfětoň a hotofka:D

jsem pišný na to, že o mňe pýšou v odě. btw: pak Kfjětonj není Franta ale Standa :o)

dobrou noc a heskí sny. dobře, popřemášlím.

Merxanta
01. 07. 2011
Dát tip
Já už musím do postele. Tak pozdravuj alíka a zase něco poučného napiš. Třeba jak se bránit proti klíšťatům, nebo jak zavařovat borůvky. Dobrou noc.

ne, nemislím.

Merxanta
01. 07. 2011
Dát tip
Ale nemyslíš si, že jsem blbá, viď?

šestí otshora.

ne, otkas na dílo, myslím třetí otshora. Jak sme přez noc schitřeli a nelíbilo se nám to.

Merxanta
01. 07. 2011
Dát tip
Já žádnýho Otkase neznám. Myslíš Otkase Venclovskýho?

Merxanta
01. 07. 2011
Dát tip
DALA BYCH TI DVA, ale ono to nejde. Mají to tu nějak blbě. Jak dáš jeden, už to nejde.

neee, to je otkas, přece:DDDD

aha, tak toho si moc vážím!!!!

Merxanta
01. 07. 2011
Dát tip
Já tomu vůbec nerozmím jak to vysvětluješ, jako v indexu? Že bys studovala na VŠ jazyk, nebo nějaký data a oni ti dali do indexu i osmičku, šestku a desítku? To jsou na VŠ tak vysoké známky? To je asi za umělecký dojem, že?

Merxanta
01. 07. 2011
Dát tip
Dala sem ti tip, ale ne z kamarádství, ale opravdovej, jako, že za zásluhy o vzdělávání.

:DDDDDDDDDDD sem taki šťastná, jako vi a Venclofskí:D http://ww.pismak.cz/index.php?data=read&id=381610 tadi to visfětluju,jak to že píšu furt tí hrupki.

Merxanta
01. 07. 2011
Dát tip
Ona to je ale ostuda. Děláš si ostudu a to mě mrzí, protože jsi určitě jinak moc chytrá a šikovná.Jinak bys nepochopila moje básně, kdybs nebyla chytrá a šikovná. A tys jich asi pět pochopila a to mě naplnilo radostí, že jsem hned zkusila napsat ódu a ono to je hned dokonalý!!! Já asi dnes ani neusnu, jak su ščastná. Skoro jako Veclovský.

noo, sem tam nějaká hrupka, to vím, no. hodná sem a eště sem ráda, diš vidím jak přičinliví mám žáki.D

Merxanta
01. 07. 2011
Dát tip
Jsi moc hodná, že radíš pisálkům. Jen nevím, jestli tušíš, že píšeš hodně pravopisných chyb.

:DDDDDDDDDDD joooo, dokonalost sama.

Merxanta
30. 06. 2011
Dát tip
ó uzenka voní jak růže rozvitá ó alík ji okvětní lístečky počítá ó uzenko má milá ty voníš po hříchu ó alíku ty zas máš devět blech v kožichu Já myslím, že je to dokonalé, viď.

jeeeeee, Yfčooo..zlatá medajle:DDDD Franco, no to já právje taki nevím:DDD

Yfča
30. 06. 2011
Dát tip
Přet hospodou stojym venku, pjeju ódu na Růženku: nevym jak to holka dělá, je fšak zralá na Nobela!

óóó, děkuji, milí pane Strožnicine, to sem si oddechla:DDD

:D óóó, vitaj späť už tu bola nuda a miestami to tu pôsobí akoby všetci najlepší písmaci už zdrhli na dovolenku, resp. asi trpia dlhodobým nedostatkom piva :D - ďalšia podarená resecia,vysoko hodnotím aj ten nápad,ktorý Francovi II nedochádza :D

tak to sme dva, já vám taki ne:DDD

to bich si nigdi nedovolila!! ale nevím čemu nerozumíte.

čemu nerozumíte, pane franco?

otpouštím vám, pane Franko, sem uš taková. ˇodu, nechcete taki napsat?

joooo, moc pjekně ste to napsala, pochfala!!!!!

srozumeni
30. 06. 2011
Dát tip
Ó Ty Růžo naše milá, ty ses nám zas vybarvila. Píšeš krásně jako vždy zajdu k tobě pro rady. Tak snažila jsem se...

paní sfeřep, to je nátherná óda!!! chfálím, chfálím!!!!! paní renegátko, každí talent je něgdi k něčemu dobrí:DDD paní srozumění, vi nehvjezdičkujte ale pište ódu. Nemusí bít jen na Růženku, i diš takové sou nejlepší:DDD pane Franco, no snat vidíte, že se snažím, ne????

renegátka
30. 06. 2011
Dát tip
talent k alkoholismu mám také, Růženko děkuji za cenné rady

sveřep
30. 06. 2011
Dát tip
odu pjeju na ruženku hnedle pjeju nemeškam oda už je skoro venku tak jí hnedle sasílam: ruženka je nejlepčejší a nejchesči f zémi sdejší

srozumeni
30. 06. 2011
Dát tip
**

pane Franco, nedělejte ze sebe šaška, ot toho sem tu já Růženka. pane Kfětoni, vi neplačte, uš pro vás píšu povítku. Akorát že jdu do práce,tak musíte chfilku počkat, snat to tam dopíšu.

Ó do pr... kvančic, to je mi dnes smutno že bych vypil piva celej sud, no Růženka tu pěje ódy plamenné na Nováka, ale na mě né! Fňuk.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru